فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

درس هجدهم دوره مقدماتی آموزش پیانو

  • انتشار1402/04/29
درس هجدهم دوره مقدماتی آموزش پیانو

 سلام. همراه شما هستیم با درس هجدهم از دوره مقدماتی آموزش پیانو در وبسایت نت به نت. در این درس تمرین بیستم از کتاب بِیِر توسط استاد حامد دانش به شما آموزش داده می شود. یک تمرین موزیکال که نسبت به درس های قبلی تحرک بیشتری از دستان نوازنده می گیرد و هنرجو بایستی با دقت و حوصله زیادتری به یادگیری آن بپردازد. مخصوصا در مورد تقابل سه نت با یک نت. این بار دست راست یک نت سفید نقطه دار با کشش سه ضرب میزان را می نوازد و به صورت همزمان دست چپ در همین مدت وظیفه نواختن سه نت سیاه دارد. حفظ ترتیب انگشت ها و سر ضرب بودن نواختن نت ها از اهمیت زیادی در این تمرین و کلا همه تمرین های پیانو نوازی برخوردار است. حتما برای تمرین از مترونوم استفاده کنید. همانطور که مشاهده می کنید، هر هفته تمرین ها پیشرفته تر می شوند. برای آنکه از مسیر یادگیری جا نمانید، حتما با تمرین زیاد به هر درس مسلط شوید و تا کامل نکردن آن، از کار دست نکشید.

 

آموزش پیانو در وبسایت نت به نت

 پیانو محبوب ترین ساز در جهان است. در بسیاری کشورهای غربی، آموزش نوازندگی در سطوح مقدماتی این ساز در نظام آموزشی و جزء دروس اصلی هنری قرار دارد تا کودکان بدینوسیله با دنیای موسیقی آشنا شوند. دامنه صوتی ساز پیانو، نسبت به دیگر سازها بیشتر است و 8 اکتاو را بر می گیرد. برای درک این میزان بد نیست بدانیم گستره صوتی تار و سه تار 3 و ویولن 5 اکتاو می باشد. در میان سازهای ایرنی، سنتور از لحاظ گستره صوتی بیشترین نزدیکی را با پیانو دارد. ساز پیانو بیش از 300 سال پیش توسط بارتولومئو کریستافوری در کشور ایتالیا اختراع شد. پیانوهای آکوستیک عملکردی کاملا مکانیکی دارند. با فشار دادن کلاویه ها یا همان کلیدهای سیاه و سفید، نیروی مورد نیاز به اهرم های ظریفی که داخل محفظه ای به نام اکشن قرار دارند منتقل می شود. این اهرم ها به چکش های پیانو متصل هستند و آنها را با شتاب به سوی سیم های پیانو پرتاب می کنند. علاوه بر این وظیفه دارند برگشت چکش ها پس از برخورد به سیم ها را کنترل کنند. پیانوهای دیجیتال هم بیش از یک دهه است که وارد بازار موسیقی شده اند و کم و بیش همه نیازهای یک نوازنده را همانند پیانوی آکوستیک پوشش می دهند.

یادگیری ساز پیانو مثل همه سازهای دیگر، نیازمند آموزش اصولی و پایه ای است که طی آن مرحله به مرحله به ظرفیت این مهارت ظریف افزوده شود. تمرینات پیوسته در طول زمان و استفاده از اتودهای پیانو نوازی ارائه شده توسط یک مدرس؛ هنرجو را قدم به قدم به سوی هنر نوازندگی سوق می دهد. وبسایت نت به نت به عنوان متولی آموزش موسیقی، ساز پیانو را هم مدتی است که در برنامه های آموزشی خود قرار داده است. هنرجویان می توانند از ابتدا و بدون هیچ دغدغه ای از ویدیوهای دوره های آموزشی این وبسایت استفاده کنند و مراحل یادگیری را یکی پس از دیگری طی نمایند.

رویکرد نت به نت آموزش صفر تا صد پیانو است. به همین خاطر هنرجویان با شروع یادگیری می توانند با خیالی آسوده و فقط با اتکا به دوره های آموزشی نت به نت، به مراحل پیشرفته نوازندگی برسند.

 

توجه: ویدیوی آموزشی این درس در یک فایل زیپ قرار دارد، پس از خرید می توانید آن را دانلود کرده وبا unzip کردن فایل، از آن استفاده کنید

 

در ویدیوی زیر قسمتی از درس هجدهم را مشاهده می فرمایید

  

سوالات متداول

دامنه صوتی ساز پیانو، نسبت به دیگر سازها بیشتر است و 8 اکتاو را بر می گیرد. برای درک این میزان بد نیست بدانیم گستره صوتی تار و سه تار 3 و ویولن 5 اکتاو می باشد.
پروسه مکانیکی برخورد چکش ها به سیم های پیانو، اکشن پیانو نام دارد. مهمترین بخش در ساختمان پیانو اکشن آن است. بیش از 5000 قطعه به صورت هارمونیک با هم در تعامل هستند تا عمل فیزیکی نواختن کلاویه ها تبدیل به تولید صدا به بهترین کیفیت شود.

توجه !

برای نمایش کامل ویدیوی درس بالا ابتدا از طریق کادر زیر درس مربوطه را خریداری نمایید.

سپس آن را از طریق پروفایل کاربری خود دانلود کنید. 

در صورت خرید پکیج مربوط به این آموزش ، به جای خرید تک درس ها ، حداقل 50 درصد هزینه ی خرید شما کاهش می باید.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما