فروشگاه

آموزش همنوازی تنبک با آهنگ

خرید دوره های آموزشی

آموزش همنوازی تنبک با آهنگ

اینجا جذاب ترین بخش آموزش تنبک در وب سایت نت به نت برای هنرجویان به حساب می آید. تمام هنرجویان با هر هدف اولیه ای که پا به عرصه یادگیری ساز تنبک می گذارند، یک هدف غایی و نهایی دارند و آن هم چیزی نیست جز همنوازی با یک آهنگ زیبا. از آنجا که ساز تنبک یک ساز کوبه ای است و ملودی در آن نقشی ندارد، همنوازی با یک ساز بر پایه ملودی برای آنها یک هدف شمرده می شود. در واقع نوازنده تنبک نقش بسیار مهی در گروه نوازی ها و حتی ارکسترهای بزرگ موسیقی سنتی دارد. در یک گروه موسیقی، همه ساز ها در صورت غیاب نوازنده می توانند با ساز دیگری جایگزین شوند. اما اگر نوازنده تنبک غایب شود، هیچ جایگزینی برای او نیست و حتی باعث لغو اجرا می گردد. این ریتم و سر ضرب های تنبک است که کل گروه نوازندگی را با خود متحد می کند. لذا یادگیری همنوازی تنبک با آهنگ یا ملودی، از نان شب هم برای نوازنده واجب تر است. در این بخش استاد صادق پور نحوه همنوازی با آهنگ های زیبا و ماندگار ایرانی را به شما آموزش می دهد. این بخش از دروس ساده شروع شده و هر چه به جلو میرود، بر سختی آن اضافه می شود. پیشنهاد می کنیم حتما از درس شماره یک شروع کنید و به ترتیب پیش بروید. ضمنا برای کار با این آهنگ ها حتما می بایست حداقل دوره مقدماتی آموزش تنبک را پشت سر گذاشته باشید.

سوالات متداول

ساز تنبک ملودی ندارد و عملکرد آن فقط بر اساس ریتم است. همانطور که سازهای ملودیک نیاز به همراهی ساز ضربی و کوبه ای دارند، ساز تنبک هم نیاز به همراهی ملودی دارد. ریتم و ملودی بنیان اصلی موسیقی است. بخش ریتم آن به عهده سازهای کوبه ای نظیر تنبک می باشد. پس یادگیری همنوازی هدف اصلی نوازنده تنبک است.
شما هر نوع ملودی از پیش ضبط شده ای را می توانید برای این کار استفاده کنید. هر آهنگ استانداردی را می توان پخش کرد و ریتم را با آن همنوازی کرد. حتی خودتان می توانید ملودی را بخوانید و همزمان ریتم بنوازید. در ویدیوهای آموزشی همنوازی سایت نت به نت، فایل صوتی خام را نیز برایتان مهیا کرده ایم تا در صورت نبود نوازنده، همان را پخش و به همراه آن تمرین کنید.
سبد خرید 0
تماس با ما