فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

درس چهاردهم دوره مقدماتی آموزش پیانو

  • انتشار1402/03/17
درس چهاردهم دوره مقدماتی آموزش پیانو

سلام هنرجویان عزیز. این ویدیوی رایگان اختصاص دارد به درس 14 از دوره مقدماتی آموزش پیانو در وبسایت نت به نت. در این درس تمرین 16 از کتاب مقدمات آموزش پیانو بیر، با شما کار می شود. استاد دانش مثل همیشه نت خوانی را ابتدا انجام داده و بعد درس را روی ساز به شما آموزش می دهد. کسر میزان این تمرین دو چهارم است. نکته قابل توجه در اجرای تمرین، برعکس بودن نت ها در برخی از میزان ها برای هر دو دست است. مثلا دست راست الگوی "می، دو" و همزمان دست چپ الگوی "دو، می" را می نوازد که دقت بیشتر هنرجو در این زمینه را می طلبد.

 

دوره مقدماتی آموزش پیانو چیست؟

آموزش مقدماتی پیانو دوره ای یک ساله است که طی آن هنرجویان مبتدی اولین مرحله یادگیری نوازندگی با پیانو را پشت سر می گذارند تا به مراحل بعدی برسند.

این دوره در وبسایت نت به نت و به تدریس استاد حامد دانش در جریان است و هنرجویان به صورت هفتگی، با استفاده از تمرین های ارائه شده از منبعی معتبر به نام کتاب مقدمات آموزش پیانو بیر، مهارت های نوازندگی را کسب کرده و آن را ارتقا می بخشند.

 

سوالات متداول هنرجویان دوره مقدماتی آموزش پیانو

 

- دوره مقدماتی آموزش پیانو چه مدت طول می کشد؟

دوره مقدماتی، شامل بیش از پنجاه درس آموزشی است که یک سال طول می کشد.

 

- با طی کردن دوره مقدماتی به چه مرحله ای از نوازندگی می رسیم؟

پس از یک سال شما نوازنده ای مبتدی می شوید.و تمرین های مختصر و ملودی های ساده را خواهید نواخت.

 

- چه زمانی می توانم با مهارت و سرعت یک نوازنده حرفه ای بنوازم؟

اگر دوره های آموزشی را به خوبی بگذراید و به اندازه کافی به تمرینات خود بها دهید، حداقل چهار سال زمان می برد تا به سطوح حرفه ای برسید. سطح حرفه ای نیز خود سطوح مختلفی دارد که در طول سالها نوازنده در آن خود را پخته تر می کند.

 

- آیا راهی وجود دارد که هر چه سریعتر نوازنده حرفه ای پیانو شویم؟

خیر، یادگیری مهارت، راه میانبری ندارد. فقط با انجام تمرینات به طور منظم است که آرام آرام تبدیل به مهارت می شود. نوازنده پیانو یا هر ساز دیگری باید بداند که تلاش و صبر دو فاکتور موفقیت او خواهند بود.

 

- آیا با نصب نرم افزارهای پیانو روی گوشی یا تبلت می توان به یادگیری پرداخت؟

به هیچ وجه. انگشت های نوازنده باید کلاویه های استاندارد و واقعی را فشار دهد تا فرم دست و اکول صحیح نوازندگی در او شکل بگیرد.  همچنین گام ها و اکتاوهای مختلف روی صفحه کوچک گوشی جا نمی شود. به طور صریح، با اسباب بازی نمی توان مهارت واقعی را کسب کرد.

 

- وسع مالی برای خرید پیانو ندارم. چیکار کنم؟

شما می توانید به جای پیانو آکوستیک، پیانوی دیجیتال بخرید. اگر وسعتان به آن هم نرسید، می توانید از کیبورد معمولی با کلاویه های استاندارد استفاده کنید.

 

- کیبوردی که کلاویه های آن با استاندارد پیانو باشد گران است. چه کنم؟

کیبورد در قیمت های مختلف در بازار وجود دارد. قیمت یک کیبورد استاندارد برای یادگیری پیانو از 10 میلیون به بالا است. به هر حال هزینه خرید ساز، بخشی از یادگیری هنر است. گرانی فقط مختص به پیانو نیست. هنرجویان تار هم باید ساز به نسبت گرانی را بخرند.

 

- از چه زمانی می توانم آموزش آهنگ برای پیانو را کار کنم؟

بعد از دوره مقدماتی، استاد شما کم کم آهنگ های ساده را به تمرینات اضافه خواهد کرد. هر چه جلوتر بروید، آهنگ ها هم کامل تر و پیچیده تر خواهند شد.

 

- آیا برای یادگیری نت خوانی پیانو باید به کلاس های جداگانه ای بروم؟

خیر. مدرس پیانو همزمان با شروع دوره مقدماتی و در خلال درس های هفتگی، نت خوانی را به شما آموزش می دهد.

 

- مچ دستم به شدت هنگام تمرین با پیانو درد می گیرد، راهکار چیست؟

درد مچ در اوایل آموزش پیانو امری رایج است. اما اگر بعد از یک ماه تمرین، این درد رو به بهبودی نرفت و یا اینکه شدت آن بیشتر شد، دیگر یک مشکل ارتوپدی یا عصبی است و باید به پزشک مراجعه و طبق دستورات او عمل کنید.

 

در ویدیوی زیر درس چهاردهم را به صورت رایگان مشاهده کنید

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما