فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

چگونه بدون زحمت و تلاش نوازنده سنتور شویم؟

  • انتشار1402/10/21
چگونه بدون زحمت و تلاش نوازنده سنتور شویم؟

این مقاله برای افرادی است که در اینترنت به دنبال سریع ترین و بی زحمت ترین راه برای یادگیری مهارت سنتور نوازی می گردند. آیا راهی وجود دارد تا بدون آنکه هیچ زحمتی بکشیم، یک نوازنده حرفه ای سنتور شویم و هر آهنگی که دلمان خواست را بنوازیم؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید ببینیم ماهیت نوازندگی با یک ساز چیست؟

ماهیت نوازندگی، توانایی به کارگیری یک فن یا مهارت اکتسابی و غیر ذاتی است. به کسی که مهارت به صدا در آوردن یک ساز در لوای قوانین تئوری موسیقی را داشته باشد، نوازنده می گویند. از آنجا که این تخصص در زمینه موسیقی است، پس نوازندگی یک هنر، و نوازنده هم یک هنرمند است.

یک نوازنده سنتور، برای آنکه لقب هنرمند بودن را به خود ببیند؛ بایستی مهارت یا فن سنتور نوازی را به دست آورد. مهارت هم جز به ورود تخصصی به یک حیطه آموزشی و کسب تجربه به واسطه کار و تلاش به دست نمی آید. این یک قانون بدیهی است که همواره بر قرار بوده است. یک فرایند کاملا اکتسابی که هیچ نسبتی با غریزه آدمی ندارد.

پس در جواب به سوالی مطرح شده باید بگوییم: خیر، هیچ راهی برای یادگیری سنتور بدون کار و تلاش وجود ندارد. هیچ قرعه کشی و لاتاری ای وجود ندارد که با ثبت نام در آن بتوان با چاشنی شانس به یک مهارت دست پیدا کرد.

 

تمرین و تلاش! هیچ میانبری برای آموزش سنتور وجود ندارد

هیچ وقت در زمینه یادگیری سنتور به دنبال راه میانبر نباشید. از همان ابتدا باید تلاش کنید و یک الگوی یادگیری را برای خود انتخاب کنید. بهترین الگو یادگیری، شروع مراحل آموزشی زیر نظر یک استاد یا مدرس سنتور است. مدرس به شما تمرین هایی می دهد که بر اساس متد پذیرفته شده آموزش سنتور تدوین شده است. به شما یاد می دهد چگونه مضراب را در دست بگیرید، چگونه و با چه سرعتی مضراب گذاری کنید، ریتم و ملودی را بشناسید، اصطلاحات موسیقی و نت خوانی را یاد بگیرید؛ و به صورت آهسته و پیوسته با استفاده از تمرینات، پیشرفت کنید و به سطوح مختلف هنر نوازندگی با سنتور برسید.

اگر در اطراف خود نوازنده ای را می بینید که با مهارت و هنرمندی، با سنتور خوش نوازی می کند؛ مطمئن باشید که پشت این مهارت سالهای سال تمرین و تلاش نهفته است. شما فقط در حال تماشای نتیجه این همه سال زحمت او هستید.

 

آموزش سنتور در وبسایت نت به نت: نت به نت نامی آشنا در میان علاقه مندان به یادگیری موسیقی سنتی است که سالها به امر آموزش جامع سازهای مختلف می پردازد. اساتید با تجربه و کاربلد در این سیستم، مراحل آموزشی را از سطح صفر در دستور کار خود قرار داده اند و هنرجویان می توانند از هر سطحی از مهارت نوازندگی، کار خود را با این مجموعه شروع کنند.

آموزش سنتور توسط استاد مصطفی رسولیان، در این سالها اعتماد خیل عظیمی از هنرجویان را جلب کرده است. به طوری که هنرجو با هیچ پیش زمینه ای از نوازندگی، با تهیه پکیج دوره مقدماتی آموزش سنتور و انجام دقیق تمرین های آن؛ بعد از یک سال توانسته است به هنر نوازندگی دست یابد. با استفاده از این پکیج، هنرجو می تواند هر نتی که در مقابل خود ببیند را با سنتور بنوازد. بعد از این دوره، نوبت به پکیج متوسطه آموزش سنتور می رسد. در این پکیج مهارتهایی که از مرحله قبل یادگرفته است را ارتقا می دهد و سرعت و دقت در نوازندگی را به دست می آورد. در پایان دوره متوسطه به اجرای بیشتر تکنیک های سنتور نوازی مسلط خواهد بود.

 

در ویدیوی زیر استاد رسولیان خیلی بی تعارف و واضح به شما هنرجوی گرامی می گوید، در دوران یادگیری سنتور به دنبال لذت نباشید. اگر صرفا هدف شما لذت بردن است، به جای ورود به حیطه یادگیری، بروید آثار بزرگان را گوش کنید و لذت ببرید. اما اگر می خواهید به معنای واقعی سنتور نواز شوید، باید با تلاش و زحمت بسیار زیاد کنار بیایید و به قولی مشکلی با دود چراغ خوردن نداشته باشید. مهارت نوازندگی با سنتور بدن زحمت و تلاش به دست نمی آید.

 

سوالات متداول

خیر، نوازندگی سنتور یک مهارت غیر ذاتی و کاملا تخصصی است و برای به دست آوردن آن بایستی تمرینات منظم و پیوسته را در طول زمان انجام داد.
بله، پکیج آموزشی سنتور-دوره مقدماتی در وبسایت نت به نت شامل کلیه تمرین هایی است که هنرجو برای نوازنده شدن احتیاج دارد. در این پکیج مهارت نوازندگی و نت خوانی سنتور به طور کامل به دست می اید و هنرجو از منابع دیگر بی نیاز می شود.

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما