فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش اهنگ به یاد گذشته (استاد صبا) برای تار

  • انتشار1402/12/10
آموزش اهنگ به یاد گذشته (استاد صبا) برای تار

هنرجویان عزیز وب سایت نت به نت در این پست آموزشی از مجموعه آموزش آهنگ برای تار، آهنگ به یاد گذشته از ساخته های زیبای استاد ابوالحسن خان صبا را یاد خواهید گرفت. این آموزش به صورت رایگان است و از طریق همین صفحه می توانید ویدیو و نت این آهنگ را مشاهده فرمایید.

استاد اقبال به صورت مفصل و جامع تمام نکات نت خوانی و تئوری موسیقی مربوط به یادگیری آهنگ را برای شما شرح می دهد و تمام مراحل اجرا بر روی ساز را نت به نت تدریس می کند. این درس برای تقویت انگشت گذاری بسیار مفید و اثر بخش است. در طول اجرای قطعه به صورت مکرر از بالا تا پایین دسته انگشتان نوازنده جا به جا می شود و پرده گیری با فواصل مختلف انجام می گیرد.

ریتم یا کسر میزان آهنگ دو چهارم است و کوک مورد نیاز هم "دو سل ر" است. علائم سر کلید همانطور که در صفحه نت قطعه می بینید، بمل و کرن به ترتیب برای پرده های سی و می است.

بهتر است هدف شما فقط یادگیری این آهنگ نباشد. بلکه آن را به چشم یک تمرین برای تقویت انگشت گذاری ببینید. تکرار این درس مهارت شما را در این مقوله مهم تار نوازی به شدت اقزایش می دهد.

به یاد گذشته نام قطعه ای است به آهنگسازی استاد صبا در آواز دشتی که در سال 1376 در کتاب همساز منتشر شد. قطعه شاد و لطیفی است و یادگیری و نواختن آن بسیار لذت بخش خواهد بود.

سطح آموزش این آهنگ برای افرادی است که دوره مقدماتی و متوسطه آموزش تار را در وبسایت نت به نت و به تدریس علی اقبال پشت سر گذاشته باشند. پس چنانچه هنرجوی تازه کار در ساز تار هستید و وارد این صفحه شده اید؛ ابتدا این دو دوره را کار کنید تا به مرز مطلوبی از مهارت نوازندگی برسید.

 

دوره مقدماتی تار

دوره متوسطه تار

 

استفاده از مترونوم برای تمرین با این قطعه به شدت توصیه می شود.

 

دانلود آهنگ به یاد گذشته ساخته استاد صبا

 

دانلود نت آموزش آهنگ به یاد گذشته از استاد صبا

 

در ویدیوی زیر آموزش آهنگ به یاد گذشته از استاد صبا را به رایگان مشاده بفرمایید

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما