فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش چهارمضراب نوا استاد صبا برای سه تار

  • انتشار1402/12/03
آموزش چهارمضراب نوا استاد صبا برای سه تار

هنرجویان عزیز، آموزش چهارمضراب نوا از ساخته های استاد صبا، موضوع این پست می باشد. سطح درس کاملا حرفه ای است و برای هنرجویانی که حداقل دو سال به صورت مستمر به آموزش سه تار پرداخته اند مناسب است.

آهنگی که امروز یاد می گیرید، کلکسیونی از تکنیک های مضراب و انگشت گذاری را دل خود دارد. با یادگیری این چهارمضراب، هم با حال و هوای دستگاه نوا آشنا می شوید، و هم اینکه مهارت سه تار نوازی خود را به شدت ارتقا می دهید. اما شرط یادگیری این درس، افزایش تدریجی سرعت است. شما ابتدا بایستی بتوانید در سرعت کم و با تمرین فراوان بر تکنیک ها مسلط شوید؛ سپس به تدریج سرعت را افزایش دهید.

به عنوان مثال ابتدا بایستی تکنیک مضراب پروانه ای که در کل قطعه به عنوان پایه ریتمیک نواخته می شود را به خوبی اجرا کنید. الگوی مضرابی مضراب پروانه ای به صورت "چپ راست چپ - چپ راست" می باشد. تسلط به نواختن این الگو به خودی خود چند جلسه تمرین می خواهد. بهتر است قبل از اجرای قطعه از روی نت، مدتی را به تمرین مضراب پروانه ای بپردازید. در غیر این صورت، با پیوستن سایر تکنیک ها مثل دراب بر روی این الگو، به مشکل بر خواهید خورد.

کوک مورد نیاز سه تار برای دستگاه نوا "دو فا دو می" است. کافی است سیم دوم را از سل به فا تغییر دهید. می توانید با تیونر و یا گرفتن پرده فا در سیم اول، و هم کوک کردن سیم دوم با آن، به راحتی این تغییر را ایجاد کنید.

علائم سرکلید در اجرای این قطعه عبارتند از بمل برای پرده های "می، لا، سی"؛ و همچنین کرن برای پرده "رِ". کسر میزان نیز شش شانزدهم است. به این معنا که هر میزان از شش ضرب تشکیل شده و هر ضرب ارزش زمانی ای معادل با یک نت دولاچنگ دارد.

استاد اقبال مدرس سه تار وبسایت نت به نت، تمامی نکات تئوری و عملی این قطعه را قدم به قدم به شما آموزش می دهد. سختی قطعه در حدی است که شاید سه الی چهار هفته تمرین فشرده برای یادگرفتن آن نیاز باشد. اما شروع کنید و هدف خود را روی تسلط بی چون و چرا بر اجرای آن بگذارید. در آخر خواهید دانست که ارزشش را داشت.

 

قیمت و خرید سه تار اصل در فروشگاه نت به نت

 

قابل توجه هنرجویان عزیز؛ ویدیوی کامل آموزشی این درس به همراه نت آن در یک فایل زیپ قرار داده شده است. بعد از خرید در همان قسمت پروفایل خود می توانید درس را دانلود کرده و پس از خروج از زیپ، از آن استفاده نمایید.

 

 

توجه !

برای نمایش کامل ویدیوی درس بالا ابتدا از طریق کادر زیر درس مربوطه را خریداری نمایید.

سپس آن را از طریق پروفایل کاربری خود دانلود کنید. 

در صورت خرید پکیج مربوط به این آموزش ، به جای خرید تک درس ها ، حداقل 50 درصد هزینه ی خرید شما کاهش می باید.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما