فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش آهنگ گشته خزان نوبهار من برای سه تار

  • انتشار1402/07/19
آموزش آهنگ گشته خزان نوبهار من برای سه تار

هنرجویان عزیز در بخش آموزش آهنگ برای سه تار هستیم و این بار تیتراژ خاطره انگیز سریال کیف انگلیسی، آهنگ گشته خزان نوبهار من را برای شما در نظر گرفته ایم.

 

آموزش رایگان آهنگ سه تار

آموزش آهنگ گشته خزان  به تدریس استاد علی اقبال برای شما رایگان در نظر گرفته شده است. شما می توانید از طریق همین صفحه و در انتهای این مقاله، ویدیوی آموزشی این آهنگ را مشاهده کنید. آهنگ های رایگان برای سه تار در وبسایت نت به نت همیشه در دسترس شماست. با مراجه به این شاخه آموزشی می توانید همه آنها را مشاهده فرمایید.

 

آموزش سه تار در وب سایت نت به نت

 

موسیقی فیلم های ماندگار- فرهاد فخرالدینی

فرهاد فخرالدینی را همه ما میشناسیم. او موسیقی دان زبده و آهنگسازی معروف است که بارها آثار معروف خود را در ذهن ما ایرانیان ماندگار کرده است.

استاد فخرالدینی در صنعت فیلم سازی به عنوان سازنده موسیقی متن و تیتراژ، بسیار پرکار بوده است.

زمانی میتوان به بزرگی و مهارت یک سازنده موسیقی فیلم پی برد، که وقتی نام فیلم یا سریالی را بشنویم، محال باشد نت های شاهد و ملودی های تلفیق شده با حال و هوای فیلم در ذهنمان پخش نشود.

مثلا هر وقت نام سریال روزی روزگاری را بشنویم، امکان ندارد در کنار خوش نقشی بازیگرانی همچون خسرو شکیبایی و محمود پاک نیت؛ دوندگی آن اسب سفید در تیتراژ و موسیقی مهیج و ضربی آن را به خاطر نیاوریم.

موسیقی سریال های امام علی، سربداران، شهریار، کیف انگلیسی نیز از دیگر ساخته های ارزشمند این موسیقیدان برجسته است.

او همچنین مولف کتاب هایی در زمینه موسیقی است که سالهای متمادی مورد استفاده کاربران این هنر قرار گرفته است. تجزیه و تحلیل و شرح ردیف موسیقی ایران یکی از کتاب های معتبر و پر کاربرد ایشان است.

 

خرید سه تار اصل از فروشگاه نت به نت

 

آهنگ گشته خزان نوبهار من از علیرضا قربانی

در این ویدیوی آموزشی، علی اقبال مدرس وبسیایت نت به نت آهنگ گشته خزان نوبهار من را به شما آموزش می دهد. این آهنگ تیتراژ سریال کیف انگلیسی وبا خوانندگی علیرضا قربانی بوده که به خاطر حس ناب نوستالژیک و حفظ اصالت موسیقیایی کلاسیک ایرانی خیلی زود در دل مردم جا باز کرده است.

توجه داشته باشید آموزش این درس بر اساس روش شنیداری است و استاد به صورت تجربی و برای تقویت گوش موسیقیایی شما، فارغ از نت به آموزش آن می پردازد.

آهنگ گشته خزان نوبهار من تنظیم مجددی از فرهاد فخرالدینی بر پایه شعری از تورج نگهبان و آهنگسازی عباس شاپوری است. این تنظیم جدید با صدای خواننده نسل جدید موسیقی سنتی، علیرضا قربانی، در تیتراژ سریال کیف انگلیسی پخش شد. بعد ها این اثر به همراه موسیقی متن این سریال در آلبومی جداگانه روانه مارکت موسیقی گردید.

 

متن آهنگ گشته خزان نوبهار من

گشته خزان نوبهار من بهار من!

رفت و نیامد نگار من نگار من

سپری شد شب جدایی به امیدی که تو بیایی!

آخر ای امید قلبم با من از چه بی وفایی

دانلود آهنگ گشته خزان نوبهار من با صدای علیرضا قربانی

 

 

نکات آموزشی درس گشته خزان نوبهار من

- آموزش این درس به روش گوشی یا شنیداری است و نت ندارد. اما استاد به سلفژ نت ها به صورت تجربی روی پرده های سه تار می پردازد.

- کوک مورد نیاز همان کوک اصلی سه تار یعنی دو – سل – دو – دو است.

- برای علائم تغییر دهنده فقط کرن برای پرده سی را داریم. نت لا به صورت بکار اجرا می شود.

- به جابجایی انگشت  ها روی دسته و روی سیم های مختلف دقت کنید. استاد به صورت واضح همه نکته ها را بر روی دسته سه تار به شما نشان می دهد.

- هر چند ملودی این آهنگ کوتاه و مختصر است، اما جای مانور زیادی برای نوازنده در اجرای آن وجود دارد. انواع تکنیک ها مثل ریز و اشاره را می توانید در جهت زیبایی کار به آن اضافه کنید.

 

در ویدوی زیر آموزش آهنگ گشته خزان نوبهار من برای سه تار تماشا کنید

 

سوالات متداول

آهنگ گشته خزان نوبهار من، موسیقی تیتراژ سریال کیف انگلیسی است. این اثر تنظیم مجددی از فرهاد فخرالدینی روی آهنگسازی عباس شاپوری و شعر تورج نگهبان می باشد که با صدای علیرضا قربانی اجرا و منتشر شده است.
- کوک مورد نیاز همان کوک اصلی سه تار یعنی دو – سل – دو – دو است. - برای علائم تغییر دهنده فقط کرن برای پرده سی را داریم. نت لا به صورت بکار اجرا می شود.

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما