فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

حساسیت یا آلرژی به پوست تنبک

  • انتشار1402/11/17
حساسیت یا آلرژی به پوست تنبک

یکی از هنرجویان در وبسایت نت به نت بعد از سه ماه آموزش تنبک و کار کردن با پکیج دوره مقدماتی آموزش تنبک به ما پیام داد و گفت انگشت هایم به شدت متورم و ملتهب شده است. حتی زخم هایی روی آن شکل گرفته است که گاهی خونریزی می کند. تنبک نوازی برایم بسیار دردناک شده و الان چند وقتی است که به ساز خود دست نزده ام. آیا این قضیه طبیعی است و برای همه هنرجویان اتفاق می افتد؟

 

خرید دوره مقدماتی آموزش تنبک در وب سایت نت به نت

 

خب حقیقت این است شاید در ابتدا به خاطر فشارهایی که در ناحیه انگشتان به ماهیچه ها و بافت وارد می شود کمی التهاب و درد به وجود بیاید. اما اگر به زخم و خونریزی و عدم ترمیم منتج شود؛ امری غیر طبیعی است.

از او خواستیم عکسی از دست های خودش بفرستد. با مشاهده این عکس فهمیدیم که بله، این دیگر یک مسئله عادی نیست و در واقع آلرژی و حساسیت شدید پوستی است.

 

 آلرژی چیست؟

آلرژی یک رویداد خود ایمنی در بدن است. رویدادی به ظاهر مفید اما با یک اشتباه محاسباتی. بدن ما نسبت به ورود عوامل خارجی همیشه واکنش نشان می دهد و عوامل خطرساز و میکروبی را از بین می برد. اما این عمل گاها تبدیل به دوستی خاله خرسه می شود. یعنی زمانی که سیستم ایمنی، به صورت تمام قامت در برابر یک عامل خارجی بی ضرر بسیج می شود. مثل حساسیت به گرده گل ها و گیاهان در بهار. افرادی که سیستم ایمنی بدن آنها فوق هوشیار است چنان به زد و خورد با این گرده ها می پردازد که گویی با عامل مهلک و کشنده ای سر و کار دارد. بدن با ترشح هیستامین به جنگ این مواد بی ضرر می رود. اما این نبرد خود را به شکل های گوناگونی مثل انواع خارش ها، کهیر، شوک های عصبی و... نشان می دهد.

در اکثر مواقع با شناسایی و پرهیز از عامل آلرژی زا، می توان از این عوارض ناخوشایند و آزار دهنده دوری کرد. اما در دیگر مواقع، اقدامات پزشکی و دارویی می تواند کار ساز باشد.

 

در صورت آلرژی به پوست تنبک چه کنیم؟

بله دوستان، گاهی مشکل آلرژی شدید به پوست تنبک پیش می آید و قضیه دیگر یک امر پزشکی محسوب خواهد شد. پوست تنبک یک ماده ارگانیک است که از بافت حیواناتی مثل گوساله، بز و شتر به دست می آید. شاید از هر هزار نفر، یک نفر به این نوع بافت طبیعی حساسیت داشته باشد و برای او مشکل آلرژی ایجاد کند. در این گونه مواقع هنرجو باید چه کار کند؟

 

مرحله اول، رجوع به پزشک

در مرحله اول هنرجو با مراجعه به پزشک باید بداند این آلرژی در چه سطحی است؟ درمان پذیر و قابل رفع با دارو هست یا خیر؟ احتمال دارد پزشک با تجویز پمادهای ضد حساسیت به هنرجو بگوید می توانی تنبک زدن را ادامه دهی. اما اگر تشخیص پزشک این باشد که دیگر نباید دستت با پوست تنبک تماس داشته باشد، به سراغ مرحله دوم می رویم.

 

مرحله دوم، خرید تنبک فلزی با پوست مصنوعی

 

خرید تنبک فلزی

 

خب تنبک چوبی با پوست طبیعی برای همه اساتید و نوازندگان خوشایند تر است. اما در این گونه موارد نادر که بدن به پوست تنبک حساسیت نشان می دهد، هنرجو می تواند کار خود را با تنبک فلزی ادامه دهد. تنبک فلزی پوست مصنوعی دارد و در ساختمان آن خبری از مواد ارگانیک نیست. می توان یادگیری تنبک را در این گونه مواقع با این ساز ادامه داد. تنبک فلزی در اصل برای افراد دارای آلرژی ساخته نمی شود؛ بلکه نوعی از تنبک با صدایی خاص و متفاوت نسبت به تنبک چوبی است. اما افراد دارای آلرژی می توانند از آن به خوبی استفاده کنند و درست مثل تنبک چوبی و با همان روش و مراحل، به یادگیری و نوازندگی تنبک بپردازند.

 

سخن پایانی

هنرجویی که به ما پیام داد و از مشکل آلرژیک خود گفته بود، به پزشک مراجعه کرد و بعد از یک روز با نا امیدی دوباره در پیامی گفت: "دکتر من را از ادامه کار منع کرده است. من هم می خواهم تنبک خود را بفروشم تا آینه دق من نباشد." ما گفتیم انقدر زود نا امید نشو. یک تنبک فلزی با پوست مصنوعی بگیر و کارت را ادامه بده. اکنون این هنرجو بدون مشکل در حال ادامه یادگیری ساز تنبک است. چه خوب است قبل از نا امیدی، بگردیم و راه حل های مشکل خود را بیابیم. این نکته را نیز در پایان اضافه کنیم که برای همه افراد با هر زمینه تخصصی، سلامتی باید در اولویت قرار داشته باشد و این گوهر با ارزش با هیچ چیز معاوضه نشود.

موفق باشید.

سوالات متداول

عامل آلرژی زا به هر حال باید رفع شود. فرد می تواند نوع ساز خود را عوض کند. مثلا به سراغ سازهایی مثل کاخن و درام و دیگر سازهای ضربی برود و یا حتی سازهای ملودیک را انتخاب کند. اما اگر علاقه او فقط ساز تنبک است، با خرید یک تنبک فلزی با پوست مصنوعی می تواند کار خود را ادامه دهد.
بله هر دو کاملا در زمینه آموزشی مشابه هستند و تفاوت اصلی آنها صرفا در جنس صداست.
خیر. دستکش باعث محدودیت صدا، و قابلیت های تکنیکی نوازنده می شود.

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما