فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش آهنگ سایه چمن (مستم مستم) برای تار

  • انتشار1400/12/10
آموزش آهنگ سایه چمن (مستم مستم) برای تار

 

با سلام و درود حضور شما علاقمندان به موسیقی و نیز هنرجویان عزیز ساز تار در وب سایت نت به نتدر این بخش از آموزش تار، برای هنرجویان عزیز ویدیوی آموزشی رایگان یکی دیگر از آهنگهای ایرانی را در نظر گرفته ایم.  ترانه ای محلی یا فولکلور از دیار فارس و شهر ممسنی به نام سایه چمن، که به نام های دیگری همچون مستم مستم یا یک گل سایه چمن نیز شناخته می شود. علی اقبال، مدرس سازهای تار و سه تار وبسایت نت به نت، قدم به قدم این ترانه شاد و ماندگار را به شما آموزش می دهد.

 

آموزش تار در وب سایت نت به نت

 

نت این آهنگ همچون آهنگ های قبلی که برای تار تولید کرده ایم، در کتاب تار و ترانه یمین غفاری موجود است. فرض ما بر اینست که این کتاب را تهیه کرده اید. هفته های آینده نیز آهنگ های دیگری از روی همین کتاب آموزش داده می شود. به راحتی کتاب فوق را می توانید از فروشگاه آنلاین نت به نت تهیه نمایید.

سایه چمن یک ترانه محلی در مایه دشتی است که از ملودی روان، ساده و دلنشینی برخوردار است. هنرجویان مبتدی و متوسط تار حتما از یادگیری آن لذت خواهند برد. خواننده های زیادی آن را در دوران مختلف اجرا کرده اند، قدیمی ترین اثر ثبت شده توسط پری زنگنه بوده هر چند که قدمت این ترانه بسیار بیشتر است و مطمئنا خوانندگان دیگری هم بوده اند که اجرای آنها ضبط و ثبت نشده است.

کسر میزان دو چهارم است و کوک لازم برای آن دو سل دو خواهد بود. یادگیری این آهنگ چندان مشکل به نظر نمی رسد، اما حتما موارد مربوط به نوازندگی صحیح را رعایت کنید، حتی برای ساده ترین تمرین ها. مواردی همچون نحوه در در گرفتن ساز، فاصله و زاویه دسته تار از بدن، نحوه جای گیری کاسه بر روی پا و رعایت کامل شیوه صحیح مضراب زدن.

در آینده باز هم با آموزش آهنگ های دیگری همراه شما خواهیم بود. امید است که از حاصل تیم محتوای نت به نت راضی بوده باشید.

آهنگ سایه چمن (مستم مستم)-پري زنگنه

 

 

 ويدئو آموزشي اين آهنگ را در زير مشاهده مي كنيد: 

 

 

 

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما