فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش آهنگ ربابه جان برای تار

  • انتشار1400/12/15
آموزش آهنگ ربابه جان برای تار

 

در این ویدیوی آموزشی برای هنرجویان مجازی آموزش تار در وبسایت نت به نت، آموزش یک آهنگ محلی دیگر به نام ربابه جان در نظر گرفته شده است. استاد اقبال این آهنگ شیرین و قدیمی را قدم به قدم و کاملا رایگان به شما آموزش می دهد. آهنگ ساده و خوش نواختی که به راحتی و با کمی تمرین منظم آن را یاد خواهید گرفت. نت آهنگ ربابه جان در صفحه ده از کتاب تار و ترانه یمین غفاری قرار دارد.

ربابه جان نام یک آهنگ محلی مازندرانی است و دارای گویش همان خطه می باشد.

 

آموزش تار در وب سایت نت به نت

 

تره بتمه نپوش ململه جمه آی ربابه جان ته بلاره/ تره بتمه نشو کوهیه خانه آی ربابه جان ته بلاره/ تره بتمه نپوش ململه جمه آی ربابه جان ته بلاره/ تره بتمه نشو کوهیه خانه آی ربابه جان ته بلاره

 این آهنگ از همان اوایل ساخت به گوش دل همه خوش نشست و از آنجا که قرابتی نزدیک با روحیات مردم ایران داشت، بسیار فراگیر شد. علاوه بر خوانندگان بزرگ قدیمی، خوانندگان جدید و نوظهور نیز بارها با تنظیم مجدد و سازهای مختلف مبادرت به اجرای آن ورزیدند.

نخستین کسی که با خواندن این اثر باعث شهرت آن شد، بانو عصمت باقر پور با نام هنری دلکش بود. از دیگر خوانندگان قدیم که ربابه جان را خواندند، می توان از ابوالحسن خوشرو و گلوریا روحانی نام برد.

نقل است ربابه شخصینی واقعی  در یکی از روستاهای بابل بوده که شاعر گمنام این اثر که از آن با نام سید هادی یاد می شود، عشق او را در سر داشته و بسیاری از شعرهایش را در وصف او سروده است.

داستان سید هادی و ربابه روایتگر فراق و جدایی است. مخالفت خانواده ربابه مانع از ازدواج این دو شد و سید هادی از سوز نرسیدن به وصال معشوق به گداز نشست و شاعر شد. هر چند پس از دوازده سال و طی اتفاقاتی، دست سرنوشت آن دو را به یکدیگر رسانید، اما این وصال عمر درازی نداشت و فقط هشت ماه بعد با مرگ سید هادی، فرجام این وصال بسی کوتاه و غم انگیز رقم خورد.

انتخاب آهنگ های فولکلور ایرانی و محلی به علت ریتم روان و ملودی شیرین و ساده، برای عزیزانی که در مرحله مبتدی و نیمه حرفه ای هستند ایده آل می نماید. ریتم این درس دو چهارم است با تمپوی ۸۰. استاد اقبال تمام نکات لازم برای یادگیری آهنگ ربابه جان را در ویدیوی پیش رو به شما آموزش می دهد.

آهنگ ربابه جان-دلكش

 

 

 ويدئو آموزشي اين آهنگ را در زير مشاهده مي كنيد: 

 

 

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما