فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش تار- قسمت اول دروس پایه- استایل صحیح در دست گرفتن تار

  • انتشار1399/08/14
آموزش تار- قسمت اول دروس پایه- استایل صحیح در دست گرفتن تار

 

درود بر شما خوبان، همراهان عزیز ما در وبسایت آموزشی نت به نت. همانطور که چندی پیش وعده کردیم، آموزش تار نیز در کنار دیگر سازهای سنتی ایرانی، در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است. مدرس این ساز جناب آقای علی اقبال می باشد که پیش از این تدریس دوره جامع آموزش سه تار مجموعه نت به نت را نیز بر عهده داشته اند. اما ابتدا بپردازیم به تشابهات و تفاوت های تار و سه تار که از منظر فاکتورهای متعدد آموزشی، کاملاً همسو با یکدیگر و در یک راستا قرار می گیرند.

 

دروس پیش نیاز آموزش تار

 

وجوه اشتراک و تفاوت های ساز تار و سه تار

همه کسانی که تار می نوازند، در نواختن سه تار نیز مهارت دارند و بالعکس. اما چرا؟ این امر به دلیل نقاط اشتراک زیادی است که چه در ساختمان فیزیکی این دو ساز و چه در پروسه یادگیری نوازندگی بین آنها دیده می شود. هر دو با سه میزان صدایی ساخته شده اند که این سه میزان در ساز سه تار ۴ سیم و در ساز تار شش سیم را شامل می شود. جنس پرده ها، تعداد و فواصل بین آنها کاملا مطابق با یکدیگر می باشد. به همین علت در نت ها با یکدیگر مشترکند. به عبارتی هنرجویان در بسیاری از موارد می توانند از آموزش یکی از این سازها برای یادگیری ساز دیگر نیز استفاده نمایند. تفاوت آشکار بین این دو ساز در نحوه مضراب زدن می باشد.

 

آموزش تئوری موسیقی در وب سایت نت به نت

 

دوره آموزشی تار توسط علی اقبال

 همانطور که در پاراگراف قبلی به آن اشاره نمودیم، بسیاری از مفاد آموزشی بین تار و سه تار همسان می باشد. این آموزش ها شامل تمام تکنیک ها و تمرینات کاربردی نیز می گردد. لذا دوره آموزش تار از لحاظ حجم و تعداد محتوای آموزشی بسیار کمتر و خلاصه تر از سه تار خواهد بود؛ چراکه هر آنچه برای تقویت در توانایی و مهارت های انگشت گذاری و مضراب نیاز باشد، قبلاً در بخش های مختلف آموزش مجازی سه تار در وبسایت نت به نت قرار گرفته است و هنرجویان می توانند به آنها مراجعه نمایند.این دوره تار، بر مبنای کتاب اول دستور مقدماتی تار و سه تار به تالیف اساتید موسی معروفی و نصرالله زرین پنجه خواهد بود. قبل از شروع کتاب، موارد مورد نیاز هنرجویان تحت عنوان پیش نیازها، در قالب ویدیوهای آموزشی در اختیار شما قرار می گیرد. ویدیوی پیش رو اولین قسمت از پیش نیازهای آموزش مجازی تار میباشد که به معرفی اجمالی این دوره آموزشی، شرح مختصری از ساختمان تار و استایل صحیح در دست گرفتن تار اختصاص دارد. در هفته های آینده مباحثی چون نحوه مضراب زدن، انگشت گذاری و... به علاقمندان ساز تار آموزش داده میشود.

 

 

 

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما