فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش تار- دروس پایه- قسمت دوم- نحوه صحیح مضراب زدن

  • انتشار1399/08/24
آموزش تار- دروس پایه- قسمت دوم- نحوه صحیح مضراب زدن

 

درود به شما همراهان عزیز وبسایت نت به نت و هنرجویان عزیز ساز تار. در ادامه پیش نیازهای آموزش مجازی تار، در این ویدیو نحوه صحیح مضراب زدن مورد بررسی قرار می گیرد. بی شک توانایی مضراب زدن مهمترین اصل در پیش نیازهای مقدماتی ساز تار محسوب می گردد. تمام صداهای دلنشینی که از ساز تار بر دل و جان می نشیند، همه احساساتی که از نغمات این ساز بر انگیخته می شود، به صورت مستقیم توسط رقص جسم کوچکی به نام مضراب در میان پنجه نوازنده و برخورد شورانگیز آن با سیمهای تار به وجود می آید. از این رو نوازندگی صحیح، با مضراب زدن صحیح پدید می آید و هر نوازنده حرفه ای قطعا یک مضراب زن حرفه ایست. هشدار به عزیزان علاقه مند به شروع یاد گیری ساز تار! شما باید به این باور برسید که این اصل بنیادی بر همه اصول مقدماتی دیگر (مثل انگشت گذاری، تئوری موسیقی، دایره نتها و...) ارجح است. اگر از ابتدا مضراب زدن صحیح و اصولی را فرا نگیرید، از همان شروع کار از جاده نوازندگی خارج شده و هر چه پیش تر روید، فاصله شما تا جاده دور و دور تر می گردد. برای بازگشت، باید تمام آن مسیر انحرافی را برگشته و از نو شروع کنید. و شاید هم دلسرد شوید و ساز را کنار بگذارید. ارشد تهماسبی از اساتید بر جسته موسیقی سنتی ایران در برگی از خاطرات خود می گوید: «اگر سختگیری های پدرم در مورد درست مضراب زدن نبود، هیچگاه نوازنده نمی شدم».

در قسمت دوم از دروس پیش نیاز آموزش تار در وبسایت نت به نت، استاد علی اقبال آنچه که لازمه یادگیری شما نسبت به نحوه مضراب زدن صحیح و اصولیست را به صورت کامل و با کیفیتی بسیار گویا و شفاف به شما آموزش می دهد. اینکه مضراب را چگونه میان انگشتها بگیرید، زاویه دست با صفحه پوستین تار چه اندازه ای باشد، نحوه نواختن راست و چپ ها با مضراب تار و... همه و همه در این ویدیوی آموزشی آمده است. خوب تمرین کنید و به مضراب زدن صحیح مسلط شوید تا انشاالله در آینده مشکلی با این مقوله بنیادین نداشته باشید. موفق باشید.

 

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (1)

Mahdi Zolfaghari

تاریخ ارسال :1399/09/01

استاد اقبال فیلم های اموزش تار رو در سایت قرار میدید؟

وبسایت نُت به نُت

درود بر شما، بله دوست عزيز، آموزش ساز تار نيز در شاخه آموزش سازها مانند ديگر سازها آموزش داده می‌شود. از همراهی شما سپاسگزاريم

سبد خرید 0
تماس با ما