فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آهنگ ربابه جان-آموزش آهنگ برای سه تار

  • انتشار1401/05/10
آهنگ ربابه جان-آموزش آهنگ برای سه تار

هنرجویان گرامی در این قسمت از مجموعه آموزش آهنگ برای سه تار، یک آهنگ محلی یا فولکلوریک به نام ربابه جان را در نظر گرفته ایم . آهنگ شیرین و خاطره انگیزی که استاد علی اقبال مدرس سه تار و تار به صورت رایگان، نت به نت آن را به شما آموزش می دهد. نت این آهنگ در کتاب تار و ترانه قرار دارد. این کتاب را برای خودتان تهیه کنید. از فروشگاه موسیقی نت به نت نیز می توانید اقدام به خرید کتاب آموزش تار و ترانه یمین غفاری نمایید. نت درس را برای کسانی که دسترسی به این کتاب ندارند در ادامه قرار می دهیم. آهنگ ربابه جان یک ترانه محلی از خطه مازندران است که به خاطر ملودی شیرین و بی آلایشی متن آن، از همان ابتدا بسیار به دل مردم کشورمان خوش نشسته است. یادگیری این آهنگ برای شما تجربه ای شیرین و لذت بخشی خواهد بود.

 

آموزش سه تار در وب سایت نت به نت

 

آموزش آهنگ برای هنرجویان مبتدی سه تار

همانطور که استاد اقبال در ویدیو ذکر می کنند،روند این ویدیو برای آموزش هنرجویان مبتدی سه تار تنظیم شده است. یعنی همه هنرجویان می توانند از آموزش این درس بهره ببرند. اما حداقل مهارت مورد نیاز برای یادگیری آن، گذراندن پکیج آموزشی سه تار بخش ماهور است.

ریتم درس دو چهارم ساده است. در هر میزان دو ضرب معادل کشش نت سیاه خواهیم داشت. توصیه می کنیم از مترونوم برای تمرین درس استفاده کنید. مترونوم را روی عدد 80 قرار دهید. این عدد نشانگر 80 ضرب در دقیقه است.

 

روش بهینه استفاده از مترونوم هنگام تمرین

 

داستان آهنگ ربابه جان

ربابه در یکی از روستاهای شهر بابل زندگی می کرده است. سید هادی عاشق و شیفته او می شود و دل در گروی وصال او می نهد. تا اینکه عزم خود را جزم نموده و به دنبال حرف دلش نزد خانواده ربابه می ورد و او را خواستگاری می کند. اما مخالفت شدید خانواده ربابه مانع از رسیدن این عاشق دلشکسته به معشوق خود می شود. او نیز از این اتفاق بسیار سرشکسته و محزون می گردد و سالها از این غم به سوز و گداز می نشیند. در این سالها شعرهای زیادی را در وصف ربابه می سراید که این شعر حاصل فراق همان سالهاست. البته پس از دوازده سال و بعد از فوت پدر ربابه، این دو به هم می رسند. اما این وصال عمر کوتاهی داشت و تنها چند ماه بعد، سید هادی طی حادثه ای در جنگل از دنیا میرود.

 

متن آهنگ ربابه جان

تره بتمه نپوش ململه جمه آی ربابه جان ته بلاره/ تره بتمه نشو کوهیه خانه آی ربابه جان ته بلاره/ تره بتمه نپوش ململه جمه آی ربابه جان ته بلاره/ تره بتمه نشو کوهیه خانه آی ربابه جان ته بلاره/ مه چشه سرمه تو نکن برمه کوهی شونه/ کوهو تره نورنه آی ربابه جان ته بلاره/ کیجاجان ته گره ته ماره گره آی ربابه جان ته بلاره/ ته اسپه دله سر خاله گره آی ربابه جان ته بلاره

 

دانلود نت آهنگ ربابه جان

دانلود آهنگ ربابه جان با صدای دلکش

 

 

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما