فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

فاصله سوم بزرگ بالا رونده در دوره تربیت شنوایی(درس 21)

  • انتشار1402/10/26
فاصله سوم بزرگ بالا رونده در دوره تربیت شنوایی(درس 21)

سلام عزیزان. در این ویدیو درس بیست و یکم از دوره تربیت شنوایی از زیر مجموعه های آموزش خوانندگی را مشاهده می کنید. هنوز در مبحث فواصل در موسیقی هستیم و در این قسمت فاصله سوم بزرگ را به صورت بالا رونده تمرین خواهیم کرد. استاد مبینی در پای تخته نکات تئوری مربوط به این فاصله را شرح می دهد و اتود مربوط به این فواصل را بر روی ساز پیانو اجرا می کند. کافی است نت های این تمرین را یادداشت کنید و شما هم روی ساز کیبورد یا پیانو، یا یکی از اپلیکیشن های پیانو تمرین کنید.

هنگام تمرین از هیچ چیز نترسید. صدای قشنگ خود را آزاد کنید و با صلابت و قدرت نت ها را سرایش کنید. اجازه ندهید صدای شما بلرزد. حتی کشش هر نت را می توانید بیشتر کنید. مثلا در این تمرینات، استاد هر نت را شاید نیم ثانیه می نوازد. اما شما می توانید این زمان را افزایش دهید و حتی تا دو و سه ثانیه هم سرایش خود را کش دهید.

به این تمرین ها با دو دید نگاه کنید.

نگاه اول: یادگیری فواصل موسیقی و تقویت گوش موسیقیایی و درک شنیداری خود نسبت به نت های موسیقی.

نگاه دوم: تقویت حنجره و صداسازی با سرایش قدرتمند نت ها بر حسب فواصل.

به این شکل شما با یک تیر دو نشان را خواهید زد. به صورت همزمان تربیت شنوایی و صداسازی را کار می کنید و در هر دو جبهه که برای آموزش خوانندگی بسیار مهم هستند، اقدام می کنید.

البته سرایش فواصل نمی تواند جای آموزش تخصصی صداسازی را بگیرد. صدا سازی، شامل تمرینات و خط مشی هایی است که همه ظرفیت حنجره و قابلیت های تنفسی شما را نشانه می رود. پکیج صداسازی وبسایت نت به نت به تدریس استاد مبینی را حتما کار کنید.

 

تمرین برای سرایش بالا رونده فاصله سوم بزرگ

در درس هفدهم تربیت شنوایی، به صورت مفصل به مفهوم بنیه در موسیقی پرداختیم. فاصله سوم یک فاصله چهار بنیه ای است. یعنی با افزودن یا کاستن علائم تغییردهنده بمل و دیز، به چهار حالت بزرگ، کوچک، کاسته و افزوده برای فاصله سوم می رسیم.

فاصله سوم بزرگ، حالت اصلی فاصله سوم می باشد. یعنی مطابق با قواعد تئوری موسیقی دارای مسافتی برابر با 2 پرده کامل بین نت مبدا و نت مقصد است.

نت های این تمرین عبارتند از:

دو می - ر بمل فا - ر فا دیز - می بمل سل - می سل دیز - فا لا - فا دیز لا دیز - سل سی - لا بمل دو

 

که برای آقایان از نت C3 و برای خانم ها از نت C4 آغاز می شود.

حداقل یک هفته و روزی بیست مرتبه این اتود را تمرین کنید تا این فاصله در ذهن شما ثبت شود.

 

در ویدیوی زیر آموزش این درس را به صورت رایگان مشاهده نمایید

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما