فروشگاه

فایل های صوتی

فایل های صوتی

دانستنی هایی مفید در باره موسیقی کودک (ارف)

  • انتشار1400/05/04
  • بازدید
دانستنی هایی مفید در باره موسیقی کودک (ارف)

 

موسیقی کودک که به اختصار به آن ارف گفته می شود، مقوله ای است که در دهه های گذشته در جهان بسیار مورد توجه محققان و روانشناسان علوم انسانی قرار گرفته است، به گونه ای که این مبحث را به عنوان یکی از شاخه های مهم علوم تربیتی کودکان بر می شمارند. در کشور ما نیز طی سالیان گذشته، این موضوع بین خانواده ها رواج یافته و روز به روز در حال گسترش است.

موسیقی کودک به فرایندی اطلاق می گردد که در آن کودکان با دنیای موسیقی، مباحث اولیه مربوط به تئوری موسیقی همچون نت، ضرب، میزان، خطوط حامل و... آشنا می شوند و طی آن زمینه برای کشف استعداد و تقویت مهارت های حسی و ادراکی آنها مهیا می گردد.

اگر بخواهیم در قالب مثال موسیقی کودک را تعریف کنیم، دوره های موسیقی کودک همچون مرحله پیش دبستانی است که وظیفه دارد ذهنیت کودک را برای ورود به مدرسه آماده نماید.

امروزه در آموزشگاه های موسیقی، دوره های اختصاصی موسیقی کودک دایر می شود و کودکان علاوه بر کارهای گروهی با دنیای موسیقی متناسب با سن و سالشان آشنا می گردند. این آشنایی از جنبه های مختلفی بسیار حائز اهمیت است. طی همین دوره هاست که کودک با مقدمات ماهوی دنیای موسیقی روبرو می شود و با گذر زمان و با کشف استعداد به سوی سبک و ساز مورد علاقه خود هدایت می گردد.

در این پادکست سی دقیقه ای، همکاران ما رضا طریحی و فائزه کریمی به صورت مفصل به تشریح موضوع موسیقی کودک می پردازند و این موضوع را از جنبه های گوناگون همچون سن مناسب کودک برای شرکت در دوره های ارف، وظایف و نقش مهم والدین در قبال فرزندان، تاثیرات موسیقی بر ذهن و هوش کودک و هر آنچه دانستنش به درک بهتر موسیقی کودک کمک می کند را مورد بررسی قرار می دهند.

چندی پیش در بخش اخبار نت به نت نیز مصاحبه ای تصویری بین علی اقبال و یکی از مربیان موسیقی کودک در کاشان، خانم مینا صابری انجام گرفت که دیدن آن نیز به والدین گرامی توصیه می گردد. این مصاحبه در وبسایت نت به نت و در بخش اخبار در دسترس شماست، همچنین با کلیک بر روی لینک زیر می توانید مستقیما به این بخش ورود نمایید.

 

مصاحبه با مینا صابری پیرامون موضوع موسیقی کودک

 

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما