فروشگاه

فایل های صوتی

فایل های صوتی

بررسی پاپ و رپ؛ دو سبک پرطرفدار موسیقی در بین جوانان

  • انتشار1400/12/02
  • بازدید
بررسی پاپ و رپ؛ دو سبک پرطرفدار موسیقی در بین جوانان

یک پادکست موسیقی دیگر با موضوعی خاص و چالش برانگیز. در این پادکست از سری فایل های صوتی وبسایت نت به نت، دو سبک معروف در موسیقی، یعنی سبک پاپ و سبک رپ توسط مجری و کارشناس برنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند.

کارشناس برنامه خانم شهبازی با استناد به آمار و ارقام رسمی و تحقیقات صورت گرفته، رده محبوبیت و فراگیری سبک های مختلف موسیقی را شرح داده، و طبق صحبت های ایشان این دو سبک موسیقی یعنی پاپ و راک در بین جوانان طرفداران بی شماری را به خود اختصاص داده اند.

اما چرا این دو سبک را برای بررسی انتخاب کردیم؟ دلیل این انتخاب به خاطر تفاوت فاحش و تقریبا تقابل رو در روی این دو بر می گردد.

 

رواج نفرت و خشم در موسیقی پاپ

 

موسیقی پاپ بر مبنای ترانه ساده و عاشقانه ساخته می شود. اما محوریت رپ موسیقی رپ متکی به گفتار سرعتی و اعتراضی است. در موسیقی پاپ، ملودی نقش پررنگی در برقراری ارتباط با مخاطب را دارد. ولی در موسیقی رپ این ریتم است که شاکله اصلی موسیقی را تشکیل میدهد.

تفاوت های دیگری هم در این دو سبک وجود دارد که همه را از زبان همکاران ما در وبسایت نت به نت خواهید شنید.

البته فراگیری موسیقی پاپ بسیار بالاتر از موسیقی رپ بوده و می توان گفت پر طرفدار ترین سبک موسیقی در دنیا همین پاپ است که نام آن هم که از کلمه پاپیولار به معنای مردمی و عامه پسند نشات می گیرد. دلیل این همه گیری هم به طبع و ذائقه کلی بشر بر میگردد. انسان با هر موضوع که به احساسات شیرینی چون عشق، امنیت، محبت و... بپردازد، ارتباط عمیق تری نسبت به مضامین سخت و مفهومی و ریشه ای برقرار می کند. هر چه موسیقی تخصصی تر شود، دامنه طرفدارانش هم کمتر شده اما خلوص تخصصی طرفداران بیشتر می گردد.

این پادکست ۳۰ دقیقه ای را در همین صفحه بشنوید یا دانلود کرده تا بعدا از مضمون و محتوای آن استفاده نمایید. اشتراک گذاری محصولات فرهنگی ما با دیگران، انرژی مضاعفی برای ادامه مسیر تولید محتوا در زمینه موسیقی به ما خواهد داد.

 

آموزش سه تار در وب سایت نت به نت

 

تهیه شده  در وب سایت آموزش موسیقی نت به نت

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما