فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش آهنگ رویای خواب برای سه تار

  • انتشار1398/03/03
آموزش آهنگ رویای خواب برای سه تار

آموزش آهنگ شهزاده رویا یا رویای خواب

درود به همراهان وبسایت نت به نت . در این بخش آهنگ زیبای « رویای خواب » یا همان شهزاده رویا ، از ساخته های زنده یاد استاد همایون خرم را به شما آموزش میدهم  . شعر این تصنیف را استاد بیژن ترقی سروده اند . در ادامه توصیفی زیبا را بخوانید از این آهنگ .

 

آموزش سه تار در وب سایت نت به نت

 

گاها دیده شده که نام یک اثر هنری باعث ماندگاری و حتی شکوفایی آن اثر شود. امروزه کمتر کسی است که نام ترانه «شهزاده رویا» به گوشش آشنا نیاید. انسان که به خاطر دارا بودن احساس، مقام والای اشرف مخلوقات را به نام خود زده؛ اسم این اثر را گواه بر این میداند که با متنی سرشار از احساس و در عالم رویا رو به رو خواهد شد. 

کسی که برای اولین بار این شعر را میخواند ، با جمله «دیدم به خواب وقت سحر» مواجه میگردد. واز همین جمله ذهنیتش آماده روبرویی با یک دنیایی فانتزی در سرزمین رویا میشود.

این خواب، خواب سحر است. خوابی که به اذعان بزرگان در آن روح برای خود آزاد است و به هر کجا خواست می رود. وچه زیباست در این رویا، مواجه شدن با غایت مطلوب آرزوهای خواب بیننده. ملاقات با گرمای محصور کننده عشقی که درمقام شهزادگی با اسب سپیدش به دیدارش آمده.

در قسمت بعدی این شعر، خواب بیننده با غمی زیبا که حاصل لطافت در برگیرنده ی شور عاشقی است ، از خود میخواهد که پیام عاشقی را به شهزاده زرین کمرش برساند. اما از داغ حرارت این عشق، الکن گشته و در برابرش سکوت پیشه کرده. تا آنجا که آن عشق والا از مقابل دیدگانش به آرامی رفت و محو شد و آتش به دل خواب ببینده افکند. پایان غم انگیز این خواب هر کسی که جرعه ای از شهد عشق نوشیده باشد را متاثر میکند، در آن هنگامی که با ناامیدی زائد الوصفی میگوید : از خواب پریدم و دیگر ندیدمش... گویند شب شراب نیارزد به بامداد خمار. و خواب شیرین هم شاید نیارزد به ناامیدی پریدن از خواب و ندیدن یار و از بین رفتن تمام آن رویای شیرین.

 

با مراجعه با این لینک کلیه آموزش آهنگ ها را مشاهده کنید

 

و اما موسیقی...

 

این موسیقی است که بر این رویای شیرین که سرانجامش به تلخ کامی گروید، نقش دیگری میدهد. این موسیقی است که از عالم معنا می آید و این شعر را، این خواب را، و این رویا را به گونه ای تعریف می کند که دل همه انسانهای دارای احساس را به لرزه می افکند. شاید کار آهنگساز این اثر « زنده یاد استاد همایون خرم » در بخشیدن صور شکلیه به این ترانه کم از شاعر آن « استاد بیژن ترقی » نباشد. تلفیق اینها به گونه ایست که هرکس با شنیدن آن به اعماق خود سفر کرده و با شهزاده رویای خویش دیداری ولو اندک خواهد داشت .

 

شعر آهنگ رویای خواب

 

دیدم تو خواب وقت سحـر / شهزاده ای زریــن کمــــر

نشستـه بر اســـب سفیـــد /  می اومـد از کوه و کمــــر

می رفت و آتش به دلم می زد نگاهش /  می رفت و آتش به دلم می زد نگاهش

کاشکی دلم رسوا بشـه ، دریا بشـه ، این دو چشـم پر آبــم

روزی که بختم وا بشه ، پیدا بشه ، اون که اومد تو خوابم / شهزاده ی رویـــــای من شایــــد تویــی

اون کس که شب در خواب من آید تویی تــــو… 

از خــواب شیـرین ، ناگـه پریــدم ،او را ندیـــدم ، دیگــر کنــارم به خـدا / جانم رسیده ، از غصه بر لب ،هر روز و هر شب ، در انتظارم به خـدا

 

 

دانلود آهنگ شهزاده رویا با صدای شهاب حسینی

 

 

 

نت آهنگ « رویای خواب » به همراه ویدئوی آموزشی داخل فایل دانلودی قرار دارد . حجم فایل 100 مگابایت است . فایل به صورت zip میباشد . بعد از دانلود آن را unzip کنید و استفاده کنید . توصیه میکنم هنگام خرید فیلتر شکن خود را غیر فعال کنید .

 

 

قسمتی از ویدئوی آهنگ شهزاده رویا

 

توجه !

برای نمایش کامل ویدیوی درس بالا ابتدا از طریق کادر زیر درس مربوطه را خریداری نمایید.

سپس آن را از طریق پروفایل کاربری خود دانلود کنید. 

در صورت خرید پکیج مربوط به این آموزش ، به جای خرید تک درس ها ، حداقل 50 درصد هزینه ی خرید شما کاهش می باید.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (1)

Alireza Dadbeh

تاریخ ارسال :1399/04/19

خیلی کیف کردم ولی امدم رای بدم میخواستم 5 را کاملذبدم یهو یک رو سریعذکامپیوتر تایید کرد و مهلت نداد ستاره را برسانم به پنج

وبسایت نُت به نُت

این نهایت محبت شما را میرساند، خوشحالیم که از آموزش های ما راضی هستید و همراهی شما باعث دلگرمی مجموعه وبسایت نت به نت است. سپاسمند مهرتان هستیم.

سبد خرید 0
تماس با ما