فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آهنگ عزیز جون-آموزش آهنگ برای سه تار

  • انتشار1401/05/30
آهنگ عزیز جون-آموزش آهنگ برای سه تار

همراهان عزیز نت به نت و هنرجویان ساز سه تار با یک ویدیوی دیگر در زمینه آموزش آهنگ برای سه تار در خدمت شما هستیم. یادگیری آهنگ های ماندگار ایرانی در کنار آموزش سه تار می تواند باعث تنوع در فرایند یادگیری گردد. بنابراین مجموعه ای غنی از ترانه ها و تصانیف ایرانی را برای شما در سایت نت به نت مهیا کرده ایم. اگر بخش مقدماتی سه تار و پکیج آموزش سه تار بخش ماهور را پشت سر گذاشته اید، می توانید به یادگیری تمامی این آهنگ ها بپردازید. حتی میتوانید با خرید پکیج طلایی آموزش 60 قطعه ایرانی برای تار و سه تار، مجموعه ای عظیم از این دروس زیبا را یکجا در اختیار داشته باشید.

 

آموزش آهنگ مازندرانی عزیز جون برای سه تار

آهنگ عزیز جون یک ترانه محلی یا فولکلوریک از خطه مازندران است. علی اقبال مدرس سه تار در وبسایت نت به نت با شرح کامل نکات آموزشی مربوط به نت خوانی و تئوری موسیقی را با نواختن این آهنگ از روی ساز به شما هنرجویان یاد می دهد. در ادامه نیز می توانید نت این قطعه را در همین صفحه دانلود نمایید. ریتم درس شش هشتم است و برای یادگیری بهتر است از مترونوم نیز استفاده شود.

 

یادگیری راحت تر نوازندگی با آموزش تئوری موسیقی

دراین قسمت می خواهیم مبحث تئوری موسیقی را برای شما بیان کنیم. تئوری موسیقی علمی واحد و معیار منسجمی است برای فرم بخشی و کانالیزه کردن هر آنچه که ما به عنوان موسیقی می شناسیم و مجموعه ای از قواعد، قوانین، اصطلاحات و نمادهای مختص به موسیقی را تشکیل می دهد. این علم نیز همچون هر علم دیگر نقطه انتهایی ندارد و تئوریسن های موسیقی روز به روز بر گسترش و تکامل آن می افزایند.

اما یادگیری تئوری موسیقی در سطح عمومی چه تاثیری در روند آموزش موسیقی می گذارد؟ بگذارید با یک مثال ساده به این پرسش پاسخ دهیم.

 

اهمیت تئوری موسیقی به زبان ساده

همه ما در همان چهار پنج سال نخست عمرمان، زبان مادری را یاد می گیریم و با بزرگتر شدنمان بدون نیاز به آموزش رسمی، می توانیم نیازهای خود را در روابط اجتماعی رفع کنیم. حرف بزنیم، نظر بدهیم، احساسات خود را در جماتی که بلدیم منتقل کنیم و...

حال فرض کنید یک کودک فقط تا پایان تحصیلات ابتدایی به مدرسه برود. طبیعی است که مشکلی در تکلم و صحبت کردن او به وجود نمی آید. این کودک بزرگ و بزرگ تر می شود و می فهمد که استعداد بزرگی در ادبیات و داستان نویسی دارد. شروع می کند به نوشتن داستان. داستان او از نظر معنا، عمق و تاثیر گذاری، سطح بسیار بالایی دارد. اما یک مشکل بزرگ بر سر راه او وجود خواهد داشت. "او دستور زبان بلد نیست".

داستانی که شب و روز های متوالی برای نوشتنش وقت گذاشته، حال می خواهد به نتیجه برسد. داستان خود را نزد یک ناشر می برد که برای او چاپ و نشر کند. ناشر داستان را میخواند و می فهمد که که داستان معرکه ای است و نشان از استعداد بالای نویسنده آن می دهد. اما مشکل اینجاست که هیچ ساختاری در نگارش این داستان رعایت نشده است. گویا نویسنده از نگارش و دستور زبان هیچ نمی دانسته و با همان گویش مادری، کامات را بر روی کاغذ پیاده کرده است. ناشر دو راه پیش او می گذارد. یا می گوید ایده داستانی خود را  در قبال مبلغی اندک به ما بفروش، یا آن را به یک ویراستار حرفه ای بده تا از نو بازنویسی کند.

 

آموزش آهنگ برای سه تار آموزش آهنگ عزیزی جون

 

هر کدام از این دو راه باعث دلسردی نویسنده خواهد شد. اگر این داستان پر مایه را به خاطر نداشتن ساختار نگارشی با قیمت کم بفروشد، داستان به نام شخص دیگری چاپ خواهد شد و تمام مناعم مادی و معنوی آن به دیگری خواهد رسید. اگر هم بخواهد آنرا نزد ویراستار ببرد، علاوه بر صرف هزینه ای گزاف، ازآنجا که هیچ چارچوب نگارشی و قواعد مربوط به دستور زبان در آن رعایت نشده؛ ویراستار مجبور می شود آن را به طور کامل بازنویسی کند یا به اصطلاح خودمانی بکوبد از نو بسازد. در این صورت ممکن است با حذف و اضافات زیاد و وارد شدن  طبع ویراستار به قصه، معنای داستان و عمق تاثیر آن به طور کل تغییر کند و محصول نهایی فرسنگها با آنچه نویسنده در سر داشت فاصله داشته باشد. این نیز سبب دلسردی و خمودگی نویسنده خواهد شد و دائم به خودش خواهد گفت کاش وقتی را برای یادگیری دستور زبان و علم نگارش به خود اختصاص می دادم.

عزیزان تئوری موسیقی نیز همین است. شما هر چقدر هم که استعداد بالایی داشته باشید، با ندانستن تئوری موسیقی (در سطح لازم) نخواهید توانست با گروه های حرفه ای وارد همکاری شوید. چرا که زبان مشترک همه موزیسین ها، تئوری موسیقی است.

امید است این مثال ساده توانسته باشد لپ کلام را به مخاطب محترم برساند.

اگر میخواهید در مورد اهمیت موسیقی بیشتر بدانید، مقاله زیر را مطالعه ننمایید.

 

چرا باید تئوری موسیقی بیاموزیم ؟

 

آموزش آهنگ برای سه تار آموزش آهنگ عزیزی جون

 

پکیج دوره آموزشی مبانی تئوری موسیقی

حال که از اهمیت زیاد علم تئوری موسیقی برای شما گفتیم، بد نیست بدانید وبسایت نت به نت یک محصول فاخر و بسیار ارزشمند را در این زمینه تولید کرده که طی آن مباحث سخنت و پیچیده تئوری موسیقی را می توانید بسیار ساده و به راحتی فرا بگیرید. پکیج دوره آموزشی مبانی تئوری موسیقی توسط سرکار خانم مینا صابری مدرس با سواد موسیقی تدریس شده و در هفده قسمت هر آنچه که نیازتان باشد را با زبانی ساده به شما آموزش می دهد. این پکیج از سوی هنرجویان با استقبال بی نظیری مواجه شد و پیام های پر مهر ایشان از سراسر کشور و حتی ایرانیان خارج نشین را به همراه داشت.

برای مشاهده و تهیه پکیج تئوری موسیقی وبسایت نت به نت به قسمت پکیج های آموزشی این وبسایت مراجعه کنید و یا با کلیک بر روی لینک زیر مستقیما از بخش معرفی و تهیه این پکیج دیدن نمایید.

 

پکیج دوره آموزشی مبانی تئوری موسیقی

 

متن آهنگ عزیز جون

عزیز جون درمشوم مع الوداع کن آه مع الوداع کن

سر راهم‌ نشین ته گریه‌ها کن آه ته گریه‌ها کن

اگر خواهی که من زودتر بیایم آه آه زودتر بیایم

نماز صبح و شب مرا دعا کن آه آه مرا دعا کن

ستاره آسمون اشمارم امشو آه اشمارم امشو

بورین یار باویین بیمارن امشو آه بیمارن امشو

بورین یار باویین امشو رنیه آه آه امشو رنیه

تمام دشمنان بیدارن امشو آه آه بیدارن امشو

 

شعر این آهنگ به طور مشخص در باره فردی است که برای دفاع از کیان وطن به جنگ رفته و دورادور از عزیز جون می خواهد برای بازگشت پیروزمندانه و یا شهادت عزت مندانه او دعا کند. این آهنگ محلی در کشور بسیار فراگیر شد و توسط خوانندگان زیادی با شعر و تنطیم های متفاوت اجرا گردید. یادگیری این آهنگ برای هنرجویان مبتدی بسیار لذت بخش خواهد بود. کافیست جزء به جزء این ویدیو و تدریس استاد اقبال را دنبال کنید تا بتوانید با کمی تمرین پیوسته این ترانه زیبا را در جمع و خلوت اجرا نمایید. موفق باشید.

 

دانلود نت آهنگ عزیز جون برای سه تار

 

دانلود و پخش آنلاین آهنگ عزیز جون با صدای منیر وکیلی

 

 

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما