فروشگاه

مقالات

مقالات

معرفی تیونر برای گوشی های آیفون

  • انتشار1397/08/17
  • بازدید
معرفی تیونر برای گوشی های آیفون

اگر کاربر سیستم عامل ios هستید و دنبال یک تیونر قدرتمند ، پرکاربرد و ساده هستید ، برنامه ins tuner را به شما معرفی میکنم . این اپلیکیشن برای انواع گوشی های آیفون و همچنین ipod قابل استفاده است و از دقت بسیار بالایی برخوردار است . این برنامه علاوه بر تیونر ، یک دیاپازون قدرتمند هم به همراه خود دارد که در ادامه به همراه تصویر برایتان تشریح خواهم کرد .

 

تیونر در برنامه ins tuner

 

در قسمت بالای برنامه دو گذینه قرار دارد به نامهای chromatic tuning و tone generator . همانطور که در قسمت فوق بیان کردم ، این برنامه ، هم تیونر است و هم دیاپازون اگر گذینه chromatic tuning را لمس کنید وارد قسمت تیونر این اپلیکیشن میشوید . در این قسمت دایره نتها را به صورت مدرج به شما نشان میدهد و عقربه ای هم برای آن تعبیه شده . هر نتی را که به صدا درمیاورید ، در دو حالت خواهید دید 1- بر روی دایره مدرج ، که عقربه نشانگر آن خواهد بود و همچنین در قسمت بالای برنامه به طور دقیقتر نام آن را خواهید دید . نکته جالب این برنامه این است که ، بسیار دقیق شما را هدایت میکند تا ساز خود را کوک کنید . هم بوسیله عقربه ، که کامل محدوده نت مورد نظر را پیدا میکنید و همچنین توسط رنگهای مختلف به شما نشان میدهد که به نت مورد نظر نزدیک ، یا از آن دور میشوید . ودر نهایت وقتی رنگ نت در قسمت بالا سبز شد ، نت مورد نظر را دقیق پیدا کرده اید . در ضمن در قسمت چپ و راست هم علامت های دیز و بمل قرار دارد که راحتتر بفهمید به سمت نتهای بالاترمیروید یا پایینتر. شکل زیر قسمت تیونر این اپلیکیشن را نمایش میدهد .

 

آموزش سه تار در وبسایت نت به نت

 

 

آموزش تئوری موسیقی در وب سایت نت به نت

 

دیاپازون در برنامه ins tuner

 

همانطور که میدانیم ، وظیفه دیاپازون تولید صدای نتها است و میتوان گفت یک الگو برای کوک ساز شما میشود . به عنوان مثال میخواهید ، سیم ساز خود را « لا » کوک کنید . به برنامه مراجعه میکنید و گذینه tone generator به معنی « مولد تن » را لمس میکنید . دایره ظاهر میشود که نت ها روی آن قرار دارد . حرف A که همان نت لا میباشد را انتخاب میکنید . هم اکنون صدای « لا » را میشنوید . حال با توجه به این صدا ، ساز خود را کوک میکنید . اعدادی در زیر دایره قرار دارد که نشان دهنده اکتاو نت هاست . عدد صفر ، اکتاو بم و نت های فرکانس پایین است و عدد هشت اکتاو زیر و نت های فرکانس بالا است .

 

 

آموزش سنتور در وبسایت نت به نت

 

جمع بندی

 

روش کار اکثر تیونرها با اندک تفاوت مثل هم است . توضیحات بالا مختصری بود از شرح کار این تیونر . مدتی که با آن کار کنید ، به طور دقیق با جزئیات آن آشنا میشوید و دیگر جای هیچ سوالی برایتان باقی نمیماند . این برنامه را میتوانید از اپ استور دانلود کنید . ایکون آن هم به صورت شکل زیر است . 

 

 

برای خرید سه تار و اطلاع از قیمت سه تار استاندارد اینجا را کلیک کنید.

 

تهیه شده در وب سایت آموزش موسیقی نت به نت

اگر به ساز تنبک علاقه دارین پیشنهاد میکنیم حتما از قسمت آموزش تنبک سایت نت به نت دیدن کنید.

 

سوالات متداول

تیونر یک وسیله یا ابزار هوشمند و حساس به فرکانس صوت در محدوده شنوایی است. این وسیله برای کوک کردن سازهای زهی و سیمی به کار می رود. این وسیله با نواختن هر سیم توسط نوازنده، میزان اختلاف صدا از نت مورد نظر را با دقت بسیار بالایی مشخص می کند و نوازنده می تواند با تغییر طول سیم از طریق گوشی های ساز، فرکانس تولید شده را به دقت تنظیم کند.
دو نوع تیونر داریم. 1- دستگاه تیونر 2- اپلیکیشن تیونر تا دهه گذشته دستگاه تیونر بین نوازندگان رواج داشت. اما با پیشرفت تکنولوژی دیجیتیال، اپلیکیشن های متنوع تیونر ساخته شد که به راحتی بر روی انواع گوشی های هوشمند نصب می شود.
بله. دقت داشته باشید که تیونر قدمت زیادی ندارد. سیم های سه تار را می توان به صورت شنیداری نیز کوک کرد. اما اینکار مستلزم حفظ دقیق صدای نت هاست. در واقع بهتر است نوازنده روش شنیداری کوک کردن ساز را هم بلد باشد و از تیونر فقط برای راحتی کار استفاده کند.

نظر دهید (برای اعضا)

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما