فروشگاه

مقالات

مقالات

معرفی کتاب مقدّمات تنبک نوازی مجید حسابی، جلد اول

  • انتشار1401/12/24
  • بازدید
معرفی کتاب مقدّمات تنبک نوازی مجید حسابی، جلد اول

در سال های اخیر، کتاب های زیادی برای یادگیری تنبک نوازی تالیف و به چاپ رسیده است. اما بعضی از این کتاب ها، از همان ابتدا رنگ متمایزی به خود گرفته و در آسمان موسسیقی بیشتر می درخشند. یکی از آنها کتابی است که قصد معرفی آن را به شما داریم. مقدمات تنبک نوازی، یکی کتاب های خوب آموزش تنبک است که در سه جلد توسط مجید حسابی نوشته شده است. این کتاب کاربردی در بسیاری از آموزشگاه های کشور، مبنای آموزشی ساز تنبک به شمار می رود. در همین راستا وبسایت نت به نت نیز برای آموزش ساز تنبک به علاقه مندان این ساز کوبه ای، از این کتاب به عنوان یکی از مراجع آموزشی خود بهره می برد.

مجید حسابی متولد سال 1340 در اصفهان، از اساتید زبده تنبک نوازی کشور است. ایشان از نوجوانی مجذوب این ساز شده و فراگیری آن را نزد اساتیدی همچون محمدرضا بدیهی و جمشید محبی آغاز نمود. او همچنین نزد مدرسین بزرگی همچون ناصر فرهنگ، محمد اسلامی و بهمن رجبی به تکمیل آموخته های خود پرداخت. استعداد او در این زمینه بسیار زود شکوفا شد. به طوری که از سن 16 سالگی به اجرا در گروه های موسیقی و حضور در کنسرت های مختلف نائل آمد. ایشان در کارنامه هنری و حرفه ای خود، تجربه اجراهایی در خارج از کشور را نیز یدک می کشد. کتاب مقدمات تنبک نوازی مجوعه ای سه جلدی است که برای آموزش تنبک از سطح پایه تا پیشرفته توسط استاد مجید حسابی به رشته تالیف در آمده و در دسترس اساتید و هنرجویان موسیقی قرار گرفته است.

از دیگر کتاب های نوشته شده توسط مجید حسابی، می توان به پنجاه قطعه برای تنبک، قطعات لنگ برای تنبک، و ریتم نوازی برای تنبک اشاره کرد.

 

آموزش تنبک در وب سایت نت به نت

 

مراحل صفر تا صد آموزش تنبک در وبسایت نت به نت

وبسایت نت به نت همراه با آموزش انواع سازهای سنتی و کلاسیک، چند سالی است که آموزش ساز تنبک را نیز در برنامه های خود قرار داده است. هنرجویان زیادی توانسته اند یادگیری این ساز محبوب را همراه با استاد با تجربه و با سواد نت به نت، امین صادق پور یاد گرفته و به مراحل پیشرفته تر گام نهند. مراحل یادگیری، با پکیج مقدماتی آموزش تنبک شروع می شود که بر اساس جلد اول کتاب روش نوین آموزش تنبک مرتضی قاسمی می باشد. بعد از آن وارد دوره متوسطه شده و کار را با بخش اول این دوره، یعنی پکیج متوسطه آموزش تنبک ادامه می دهند. این دوره هم بر اساس جلد دوم کتاب قاسمی است. و اما در بخش دوم دوره متوسطه، کتاب مقدمات تنبک نوازی مجید حسابی، مرجع آموزشی این وبسایت است. این کتاب با اتودهای خوب و روانی که دارد، برای این سطح از هنرجویان بسیار مناسب بوده و باعث پختگی دست آنها در اجرای حرکات تنبک نوازی می گردد. آموزش تنبک در نت به نت به صورت جامع و بلند مدت در اهداف این مجموعه قرار دارد و علاقه مندان به یادگیری این ساز می توانند با هر سن وسال و هر سطحی از نوازندگی و حتی از سطح صفر، مراحل یادگیری را آغاز نمایند.

 

خرید کتاب آموزش تنبک

 

خرید کتاب مقدمات تنبک نوازی از فروشگاه نت به نت

فروشگاه نت به نت، بهترین منابع و کتاب های آموزش موسیقی را برای دوستداران هنر مهیا می کند. در ویدیویی که مشاهده می کنید، همکار ما ریحانه زارعی به صورت اجمالی، به معرفی کتاب مقدمات تنبک نوازی مجید حسابی، چاپ و نشر تصنیف می پردازد. محتوای این کتاب از مبانی اولیه تئوری موسیقی آغاز می شود و طی آن به بیان ماهیت نت، کشش نت ها، خطوط حامل، وزن و ریتم، میزان، کسر میزان و ... به زبان ساده و به همراه علائم و نشانه ها پرداخته می شود. بعد از آن وارد اتودهای پیوسته و کاربردی می شویم که این تمرینات به موازات آموزش حرکات اصلی تنبک نوازی، به صورت بالا رونده از آسان به سخت نیل می کند.

برای خرید جلد اول کتاب مقدمات تنبک نوازی می توانید به فروشگاه نت به نت در منوی اصلی سایت مراجعه کنید. ضمن آن که با کلیک بر روی لینک آدرس زیر، مستقیما وارد صفحه خرید کتاب های آموزشی تنبک می شوید.

 

خرید کتاب مقدمات تنبک نوازی مجید حسابی

 

خرید تنبک خوب با قیمت مناسب

همواره از دغدغه های مهم هنرجویان، خرید ساز می باشد. تهیه یک ساز استاندارد و مناسب به تجربه زیاد و سالها نوازندگی بستگی دارد. وبسایت نت به نت با درک این دغدغه، در کنار آموزش انواع سازهای موسیقی، تعداد محدودی از هر ساز را پس از بررسی دقیق سطح کیفی و اطمینان از استاندارد بودن و تناسب قیمت به کیفیت؛ در فروشگاه نت به نت و در اختیار هنرجویان قرار می دهد. ساز تنبک نیز از این قاعده مستثی نیست. شما می توانید تنبک های مختلف را با قیمت های مناسب در این فروشگاه مشاهده کنید و با خیالی آسوده ساز مورد علاقه خود را تهیه نمایید.

برای مشاهده و خرید تنبک، به فروشگاه نت به نت مراجعه نمایید. لینک زیر نیز مستقیما شما را به صفحه خرید تنبک از فروشگاه نت به نت هدایت می کند.

 

خرید تنبک استاندارد از فروشگاه نت به نت

 

در ویدیوی زیر ریحانه زارعی به معرفی اجمالی این کتاب می پردازد

 

سوالات متداول

اتودهای جلد اول این کتاب به شرطی برای هنرجویان تازه کار و مبتدی تنبک مناسب است که آموزش آن حتما زیر نظر یک استاد باشد.
خیر. همانگونه که از اسم کتاب مشخص است، هنرجو مقدمات تنبک نوازی را یاد می گیرد. هدف اتودهای این کتاب پختگی دست های نوازنده و توانایی نوازندگی بدون اشکال در سطح مقدماتی و متوسطه است. در واقع این کتاب، بستر و زمینه ساز بسیار مناسب و ارزنده برای ورود هنرجویان به مراحل پیشرفته و حرفه ای است.

نظر دهید (برای اعضا)

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما