فروشگاه

مقالات

مقالات

اجرای هفت ضربی چهارگاه با سه تار و تنبک

  • انتشار1401/03/05
  • بازدید
اجرای هفت ضربی چهارگاه با سه تار و تنبک

 

اواخر اسفند ۱۴۰۰ برای ضبط یک تیزر نوروزی با حضور بچه های تیم نت به نت، در چند روز مختلف به هتل سرای خادمی کاشان رفتیم. یکی از اون روزها نوبت به ضبط کلیپ مدرس تنبک مجموعه، استاد امین صادق پور بود. بعد از فیلمبرداری قطعه ای که برای این تیزر آماده کرده بود، داشتیم بساط رو جمع می کردیم که بریم. دوربین و میکروفون رو سر جاش گذاشتم، امین هم تنبکش رو داخل کاور گذاشت. داشتیم مهیا می شدیم که با مدیریت هتل خداحافظی کنیم، لحظه آخر نگاهم به حوض و فضای سنتی و دلباز خونه افتاد، یه جورایی دامنگیر شدم. به امین گفتم پایه ای یه دو نوازی با هم داشته باشیم؟ با روی باز استقبال کرد و گفت چرا که نه. سازم رو در آوردم چند دقیقه کوک کردم. کمی ریتم رو با هم تمرین کردیم و شروع به نواختنش کردیم. هفت ضربی چهارگاه استاد علیزاده، همیشه قطعه مورد علاقه من بوده. اون تم حماسی و سر ضرب های طوفانی و مهیجی که داره، به نظرم واقعا بی نظیره. مهارت بالای امین در تنبک نوازی رو کاملا می تونید مشاهده کنید. تسلطش بر اجرا ستودنیه. در کنار تبحر در نوازندگی، علم موسیقیایی بالایی هم داره. حدودا دو سالی میشه که با هم آشنا شدیم و از همون روز آشنایی تبدیل به دوست و همکار صمیمی شدیم. امین صادق پور در وبسایت ما تنبک درس میده. پیامهایی که هنرجوها در طول این مدت برامون میفرستن نشون میده که چقدر به تدریسش علاقه دارن. همسر امین جان، سر کار خانم مزرعتی، زحمت فیلمبرداری از کلیپ رو کشید که صمیمانه از ایشون تشکر می کنم. 

 

آموزش تنبک در وب سایت نت به نت

 

اگه اهل کاشان نیستید و یه زمانی گذرتون به شهر تاریخی ما افتاد، حتما به هتل سرای خادمی سر بزنید. فضای آروم و بسیار دنجی داره که در کنار بافت سنتی و دیزاین حرفه ای، خاطره موندگاری رو براتون رقم میزنه.

در این ویدیو اجرای من و امین رو می بینید که قطعه هفت ضربی چهارگاه استاد حسین علیزاده رو با سه تار و تنبک نواختیم. هفت ضربی یک نوع میزان لنگ یا مختلط حساب میشه. میزان های لنگ اصولا از ترکیب میزان های ساده ای مثل دو چهارم و سه چهارم ساخته میشن. این ویدیو با گوشی موبایل ضبط شده و صدای ضبط شده هم توسط همون گوشیه. انشاالله یه بار این قطعه رو با کیفیت استودیی هم ضبط خواهیم کرد. امیدوارم دوست داشته باشید.

 

آموزش سه تار در وب سایت نت به نت

 

نظر دهید (برای اعضا)

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما