فروشگاه

مقالات

مقالات

اجرای گروهی آهنگ بهار دلنشین با هنرجویان

  • انتشار1401/01/17
  • بازدید
اجرای گروهی آهنگ بهار دلنشین با هنرجویان

 

اجرای گروهی آهنگ بهار دلنشین با هنرجویان

سلام بر شما دوستان خوبم. علی اقبال هستم و مثل همیشه خدا رو شکر می کنم که با شما عزیزان در ارتباط و تعامل هستم. در این ویدیو، اجرای گروهی به همراه چند تن از هنرجوهای کلاسهای حضوری خودم در کاشان رو می بینید. هنرجوهایی که کدوم چند ماه از شروع فعالیت‌شون می گذره. یادم میاد زمانی که خودم به کلاسهای حضوری می رفتم، اساتید خیلی به ندرت به بچه ها میدون می دادن و بیشتر وظیفه خودشون می دونستن که درس بدن و بگذرن. اما من همیشه عقیده داشتم، استاد در قبال اعتماد به نفس هنرجو مسئولیت داره. باید بهش میدون بده و برای دیده شدن کمکشون کنه. در این سالها همیشه هر وقت هنرجویی داشتم، گاه دوربین رو روشن می کردم و بهش می گفتم باید جلوی دوربین بزنی. بعد اون رو توی پیج اینستاگرام یا کانال تلگرامم منتشر می کردم. همین کارها باعث میشد کم کم خجالت و مقاومتش از اجرا توی جمع بریزه. این ویدیو هم حاصل همین طرز فکرمه. تصمیم گرفتم این بار به صورت گروهی چند تا از هنرجوهام رو بیارم جلو دوربین، و خودمم همراهشون باشم.

 

آموزش سه تار در وب سایت نت به نت

 

استارت تولید این ویدیو، تقریبا ۳ ماه قبل از عید ۱۴۰۱ زده شد. به چند تا از هنرجوها پیشنهاد دادم که یک کلیپ از کارمون ضبط کنیم. بعضی ها اولش تردید داشتن. مثلا فکر می کردن چون مبتدی هستن، شاید باعث خجالتشون بشه. اما تاکید داشتم که در همین مرحله مبتدی بیان جلوی دوربین و نوازندگی کنن. وقتی به همدلی رسیدیم، چند بار به صورت گروهی و چند بار هم به صورت تک تک این آهنگ رو با هم تمرین کردیم. همچنین از راه دور و به صورت مجازی هم بارها و بارها به تمرین و هم نوازی پرداختیم تا به هماهنگی لازم رسیدیم.

توی روزهای اول عید، در بهاری دلنشین، به همراه هنرجوهای خوب و با استعدادم، به فضایی دلنشین رفتیم و آهنگ بهار دلنشین رو نواختیم. بهار دلنشین یکی از تصنیف های فاخر موسیقی ایران هست که استاد روح الله خالقی اون رو ساخته و همه ما با اون خاطره ها داریم. این اجرای تقدیم به نگاه شما مهربانان.

 

آموزش تار در وب سایت نت به نت

 

در پایان تشکر می کنم از مدیریت هتل سرای زیبای خادمی کاشان که اجازه دادن این آهنگ رو در سرای زیبا و با شکوه ‌شون ضبط کنیم. شاید نوازندگی بچه ها حرفه ای نباشه، ولی من بهشون افتخار می کنم که با همدلی و مشارکت، خود خودشون بودن و آنچه که در چنته داشتن رو به نمایش گذاشتن.

نوازندگان:

علی اقبال

ریحانه زارعی

فرزاد اقبال

مینا آقایی

وحید اقبال

به همراه عمران اقبال، نوازنده دف

 

تهیه شده در وب سایت آموزش موسیقی نت به نت

نظر دهید (برای اعضا)

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما