فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

دستان کوچک نوازنده سه تار

  • انتشار1397/06/03
دستان کوچک نوازنده سه تار

سلام بر شما دوستان و هنرآموزان عزیز سایت نت به نت و علاقمندان به موسیقی ایرانی. این مقاله را بر اساس مشکل یکی از هنرجویانم به نام شادی نوشته ام که مطمئناً این مشکل برای بسیاری از عزیزان علاقمند به نوازندگی سه تار به وجود آمده است. آنطور که شادی مطرح کرد انگشت هایش به راحتی به پرده های ساز نمی رسید و اگر می رسید صدای صحیح و سالمی ایجاد نمی شد، تقریبا از نوازندگی سه تار دلسرد شده بود و به اندازه ای این موضوع باعث آزار او شده بود که تصمیم داشت برای همیشه نوازندگی سه تار را کنار بگذارد و به قول خود او دست هایش برای نوازندگی کوچک بود. برای حل مشکل، روشی به او آموختم که حتماً برای دیگر عزیزان که مشکل مشابه ایشان را دارند، کاربردی و مفید خواهد بود.

 

آموزش سه تار در وب سایت نت به نت

 

اگر مقاله ای که قبلا در مورد تقویت انگشت گذاری در تار و سه تار نوشته ام را به دقت خوانده باشید، گفته بودم: کف دست نباید به دسته ساز بچسبد و مچ باید تقریبا حالت شکستگی و خمیدگی داشته باشد. این نکته در واقع فوت کوزه گری برای وضعیت صحیح دست بود و مهمترین مسئله ای بود که شادی و بسیاری از هنرجویان دیگر رعایت نمی کنند و با مشکل مواجه می شوند و فکر می کنند دست هایشان برای نوازندگی کوچک است. 

نکته دیگر اینکه تصور کنید نت داخل کتاب از شما می خواهد به ترتیب انگشت اول روی پرده «ر» انگشت دوم روی پرده «می» و انگشت سوم روی پرده «فا» بگذارید. اگر بخواهید بدون اینکه انگشت اول را از روی پرده «ر» بردارید و با انگشت دوم پرده «می» را بگیرید شاید کار برای شما بسیار سخت باشد، حتی اگر انگشتان بلند و کشیده ای داشته باشید.

 

حل مشکل دستهای کوچک نوازنده سه تار

 

چگونه به راحتی انگشتم به پرده های ساز سه تار برسد؟

یکی از نکاتی که بسیاری از هنرجویان عزیز رعایت نمی کنند و یا احتمالا به آنها آموزش داده نشده است، آن است که قرار نیست برای گرفتن پرده بعدی با انگشت دوم، انگشت اول شما همچنان روی پرده قبلی باقی بماند. به طور مثال وقتی پرده «ر» را گرفتید، حال نوبت به پرده «می» می رسد. پس انگشت اول را از روی پرده «ر» بردارید و کمی دست را به طرف پایین بکشید تا به پرده «می» برسد. این روش در مورد تمام جاهایی که حس کردید انگشت به پرده بعدی نمی رسد صادق است.

امیدواریم اگر شما هم با مسئله کوچک بودن دست ها در نوازندگی سه تار مواجه بودید، با مطالعه این مقاله مشکلات برطرف شده باشد و این موضوع که کوچک بودن دست در نوازندگی سه تار مشکل قابل حل است، از ذهنتان پاک کنید. موفق و پیروز باشید

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما