فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

تمرین با هنرجویان سه تار در کلاس- قسمت سوم

  • انتشار1401/05/30
تمرین با هنرجویان سه تار در کلاس- قسمت سوم

چگونه هنگام نوازندگی سه تار از ریتم خارج نشویم؟

هنرجویان عزیزم سلام. من علی اقبال، با قسمت سوم از مجموعه ویدیوهای در کلاس در سایت نت به نت همراه شما هستم. این مجموعه رو ساختم تا ببینید در کلاسهای حضوری چه خبر است. مشکلات هنرجویان رو،که اکثرا مشترک بین همه است، ببینید و خلاصه تجربه بیشتری در کنار هم به دست بیاریم. در این قسمت باز هم با هنرجوی با استعدادم اصغر رضا زاده در کلاس نشستیم. اصغر یه مشکلی رو عنوان کرد که اکثر هنرجویان در آموزش مجازی سه تار هم باهاش دست و پنجه نرم می کنن. مشکل پیچیده ای نیست و رفع اون خیلی آسونتر از تصور است. ولی همین مشکل ساده رو اگه زود رفعش نکنیم، بعدا می تونه تاثیر مخربی روی نوازندگی ما بذاره.

حالا مشکل اصغر چیه؟ توی ویدیوی زیر می بینید که اصغر در اجرای ریتم شش هشتم مشکل داره. اون میگه نمی دونم چجوری روی سر ضرب ها بمونم از ریتم جدا نشم. گاهی از ریتم عقب می افتم و گاهی هم سرعت اجرای من از ریتم جلو میزنه.

خب قبل از اینکه رفع این مشکل رو به اصغر آموزش بدم، ازش خواستم اجازه بده دوربین رو روشن کنیم تا بقیه هم از این تجربیات بتونن استفاده کنن. اینجوری یه ویدیوی خوب هم برای همراهان سایت نت به نت آماده میشه.

 

استفاده از مترونوم برای اجرای ریتم شش هشتم

هر ملودی یا آهنگ یه ضرب آهنگی داره و میشه اون رو به تپش یا ضربان قلب تشبیه کرد. تپش قلب همیشه منظم و دقیقه و اگه کمی ریتم ضربان پس و پیش باشه، انسان دچار بیماری آریتمی قلبی می شه. نوازنده هم اگر نتونه روی سر ضرب های ضرب آهنگ اجرا کنه، پای نوازنگی او همیشه می لنگه و اجرای او بیمار خواهد بود. کتاب ها و اساتید مختلف موسیقی راههای زیادی برای حفظ سر ضرب ها پیشنهاد میکنند. اما استاندارد ترین روش برای این کار استفاده از مترونوم هست. کسر میزان شش هشتم یکی از پرکاربرد ترین ریتم های موسیقی ایران به حساب می آد. پس این فیلم رو ببینید تا رفع مشکل سر ضرب بودن در ریتم شش هشتم رو با استفاده از مترونوم یاد بگیرید. یه پادکست خوب هم برای آشنایی شما با مترونوم در استودیوی نت به نت تولید کردیم. لینکش رو براتون می ذارم. شنیدنش قطعا خالی از لطف نیست.

پادکست- آشنایی کامل با مترونوم

 

تمرین با هنرجویان سه تار در کلاس

آموزش حرفه ای سه تار با تدریس خصوصی

من کلاس خصوصی به صورت مجازی و آفلاین هم برگزار میکنم. توی کلاس های خصوصی، خودم به شکل مستقیم ناظر بر فعالیت هنرجو هستم و ضمن آموزش سه تار و تار با روش سیستماتیک، تمام نقاط ضعف و قوت هنرجو رو رصد می کنم و نمیذارم هنرجویی روی یک ایراد یا اشکال خودش بمونه.

اگه شما هم می خواهید در این دوره خصوصی شرکت کنید؛ کافیه بزنی روی لینک زیر. در اونجا سیر تا پیاز ماجرا براتون گفته شده.

 

نحوه ثبت نام در کلاسهای خصوصی سه تار و تار استاد اقبال

 

آموزش عمومی سه تار با پکیج های آموزشی سه تار

ما برای عزیزانی که آموزش مجازی سه تار رو از طریق وبسایت نت به نت دنبال می کنند، پکیج های آموزشی کاملی رو در سایتمون قرار دادیم.

پکیج آموزشی سه تار بخش ماهور

پکیج آموزشی سه تار بخش شور

بسته آموزشی سه تار  بخش آواز دشتی

بسته آموزشی سه تار  بخش آواز ابوعطا

پکیج آموزشی سه تار بخش آواز بیات ترک

پکیج طلایی آموزش 60 قطعه ایرانی برای تار و سه تار

اگه از صفر می خواهی شروع کنی، اول باید دروس پیش نیاز آموزش سه تار رو یاد بگیری، بعد از اون با خرید بسته ماهور می تونی کار یادگیری رو شروع کنی.

 

شما را به تماشای ویدیوی آموزشی زیر دعوت می کنیم

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما