فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آهنگ ریحان-آموزش آهنگ برای سه تار

  • انتشار1401/05/05
آهنگ ریحان-آموزش آهنگ برای سه تار

همراهان عزیز و هنرجویان گرامی، با یک ویدیوی دیگر از مجموعه آموزش آهنگ برای سه تار همراه شما هستیم. آهنگی که استاد علی اقبال مدرس سه تار سایت نت به نت برای آموزش برای شما در نظرگرفته است، آهنگ محلی ریحان از خطه آذربایجان می باشد.آموزش این آهنگ به صورت کاملا رایگان در اختیار شما هنرجویان قرار گرفته است. این ترانه فولکوریک زیبا، حال و هوایی مشابه با آواز ابوعطا دارد. برای یادگیری این آهنگ بهتر است از مترونوم استفاده کنید تا سر ضرب ها را دقیق بنوازید. ریتم درس دو چهارم است و تمپو یا سرعت اجرا هم 80 می باشد. نت درس در صفحه 10 کتاب تار ترانه یمین غفاری قرار دارد. در ادامه مطلب نیز می توانید نت این آهنگ را دانلود کنید.

 

آموزش سه تار از سطح مبتدی

آموزش آهنگ ریحان برای هنرجویان سطح مبتدی در نظر گرفته شده است، و برای نواختن آن، باید حداقل مهارت لازم در نوازندگی سه تار را داشته باشید. هنرجویانی توانایی یادگیری این آهنگ را دارند که بخش اول کتاب آموزش سه تار استاد ذوالفنون بخش دستگاه ماهور را کار کرده باشند. این بخش در وبسایت نت به نت توسط علی اقبال تدریس شده و شما می توانید در قسمت پکیج های آموزشی، اقدام به خرید پکیج آموزشی بخش ماهور نمایید. در این پکیج تمامی دروس این دستگاه موسیقی ایرانی، قدم به قدم و از صفر برای هنرجویان تدریس شده است.

 

آموزش سه تار در وب سایت نت به نت

 

درباره آهنگ ریحان

آهنگ ریحان بیش از نیم قرن پیش توسط فکرت امیراُف آهنگسازی شد. شعر این اثر را شاعر آذری زبان تلان ایوب‌اف، در توصیف دختری به نام ریحان سروده است. در این شعر تناسب شکوهمندی بین زیبایی های طبیعت و دختری با نام ریحان جاری است. رشید بهبودوف با صدای گرم خود نخستین بار این ترانه را اجرا کرد. از آنجا که ترانه های آذری با روحیات و ذائقه مردمان خونگرم سرزمینمان سازگاری دارد، به سرعت در کشور ما نیز توسط خوانندگان دیگر با تنظیمات متفاوت و ترجمه فارسی اجرا گردید.

 

آموزش تئوری موسیقی در سایت نت به نت

 

متن و ترجمه آهنگ ریحان:

داغلار قیزی ریحان ریحان ریحان

دختر کوه ها ریحان ریحان ریحان

عالم سنه حیران حیران حیران

عالم حیران توست ، حیران حیران حیران

نه قشنگ سن ای قیز؛ گول چیچک سن ای قیز

چقدر زیبا هستی ای دختر؛ مانند غنچه ی یک گل هستی ای دختر

بیر دانا سان ای قیز؛ دوردانا سان ای قیز

تک و بی همتایی ای دختر؛ همچون دور گران بهایی ای دختر

گوزللر گوزلی ریحان ریحان؛ سودانین ازلی ریحان ریحان

خوشگل خوشگل ها ریحان ریحان؛ آخر عشق و دوست داشتن هستی ریحان ریحان

 

آموزش آهنگ ریحان برای نوازندگان سه تار کاملا رایگان است. با کمی تمرین می توانید از یادگیری و اجرای آن لذت ببرید. شاد و پیروز باشید.

 

دانلود آهنگ ریحان با صدای رشید بهبودوف

 

دانلود نت آهنگ ریحان

 

ويدئوی آموزشي اين آهنگ را در زير مشاهده بفرمایید

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما