فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آهنگ جان مریم-آموزش آهنگ برای سنتور

  • انتشار1401/04/09
آهنگ جان مریم-آموزش آهنگ برای سنتور

آموزش آهنگ نازنین مریم یا جان مریم برای سنتور

هنرجویان عزیز، باز هم با آموزش یک آهنگ زیبای دیگر برای آموزش سنتور در کنار شما هستیم. استاد مصطفی رسولیان مدرس سنتور، آموزش آهنگ بسیار زیبا و خاطره انگیز جان مریم را برای شما در نظر گرفته است. این ویدیوی آموزشی به صورت کاملا رایگان در اختیار شما عزیزان قرار دارد. در ابتدای ویدیو، استاد یک بار این آهنگ را به شکل کامل اجرا می کند. پس از آن نکات مربوط به نت خوانی، وزن، ضرب آهنگ و محتوای میزان ها را برای شما بیان میکند. پس از توضیحات کامل نت ها، درس را از نمای بسته، با ساز سنتور، قدم به قدم به شما آموزش می دهد.

آهنگ جان مریم یا گل مریم از محبوبیت فوق العاده ای بین ایرانیان برخوردار است. استاد محمد نوری از خوانندگان توانمند کشورمان ترانه زیبای آن را سروده و کامبیز مژدهی نیز آهنگسازی آن را بر عهده داشته است. نشر این ترانه نقطه عطفی در کارنامه هنری این دو هنرمند بود، به طوری که شکوفایی حیرت انگیز آن حتی مرزهای جغرافیایی را در نوردید و نوازندگان و ارکسترهایی از دیگر کشورها نیز از این ملودی خوش ساخت استفاده کرده و بارها آن را با تنظیمات متفاوت اجرا نموده اند.

هنرجویانی که قصد یادگیری آهنگ جان مریم را دارند، باید بدانند که حداقل مهارت مورد نیاز برای استفاده از این ویدیوی آموزشی، گذراندن کامل دوره مقدماتی آموزش سنتور می باشد. از آنجا که تکنیک های مختلفی همچون دراب، سر مضراب های متفاوت و الگوهای مضراب گذاری در آموزش آهنگ جان مریم زیاد استفاده میشود، لذا حتما می بایست دوره ذکر شده را طی کرده باشید.

 

آموزش تئوری موسیقی در وب سایت نت به نت

 

پکیج آموزش سنتور

دوره مقدماتی آموزش سنتور در وبسایت نت به نت به صورت کامل تولید شده و در قالب پکیج آموزش سنتور ارائه گشته است. شما می توانید هم اکنون به بخش پکیج های آموزشی در صفحه نخست سایت مراجعه کرده و این پکیج فاخر را تهیه نمایید. تمامی دروس کتاب دستور سنتور استاد پایور، قدم به قدم و با کیفیتی بی بدیل در این پکیج تدریس شده است.

 

پکیج آموزش دوره مقدماتی سنتور

 

متن آهنگ جان مریم

گل سرخ و سپیدُم کی می آیی

بنفشه، برگ بیدُم کی می ایی

تو گفتی گل در آید من می آیم

وای گل عالم تموم شد کی می آیی

جان مریم چشماتو واکن منو صدا کن

شد هوا سفید، در اومد خورشید

وقت اون رسید که بریم به صحرا

وای نازنین مریم

جان مریم چشماتو واکن منو صدا کن

بشیم روونه بریم از خونه

شونه به شونه به یاد اون روزها

وای نازنین مریم

باز دوباره صبح شد، من هنوز بیدارم

کاش می خوابیدم، تو رو خواب می دیدم

خوشه‌ی غم، توی دلم، زده جوونه

دونه به دونه، دل نمی دونه

چه کنه با این غم

وای نازنین مریم

بیا رسید وقت درو، مال منی از پیشم نرو

بیا سر کارمون بریم، درو کنیم گندما رو

بیا رسید وقت درو، مال منی از پیشم نرو

بیا سر کارمون بریم، بیا بیا نازنین مریم

در متن این ترانه، انبوهی از نمادهای طبیعت سرسبز و زیبای شمال و مخصوصا روستاهای شمال کشورمان دیده میشود. این ترانه از در آمدن خورشید که وقت بیرون رفتن از خانه است شروع شده و استفاده معنادار از کلمات خوشه و جوانه که به کشاورزی در آن خطه اشاره دارد، میپردازد.و استفاده محمد نوری از این المان ها به صورت ایهامی زیبا در بیان احساسات خود به معشوقه و وصل آن به کار و طبیعت روستایی شمال، عطر خاصی را به این ترانه بخشیده است.

 

دانلود آهنگ جان مریم با صدای محمد نوری

 

هنرجویان عزیز نت این ترانه در کتاب شیوه سنتور نوازی پشنگ کامکار قرار دارد. عزیزانی که دسترسی به این کتاب ندارند می توانند نت ترانه را از طریق لینک زیر دانلود نمایند.

دانلود نت آهنگ جان مریم

در ویدیوی زیر آموزش کامل آهنگ جان مریم برای سنتور توسط استاد رسولیان را مشاهده میفرمایید:

 

 

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما