فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

خرید مطمئن سه تار با قیمت مناسب

  • انتشار1401/03/07
خرید مطمئن سه تار با قیمت مناسب

 

مشکلاتی که در خرید سه تار با آن سر و کار داریم

خرید سه تار، هیچ وقت برای هنرجویان کاری آسان نبوده است. هنرجویان مبتدی با توجه به عدم شناخت نسبت به جنس و کیفیت سه تار، چاره ای جز اعتماد به فروشنده را نمی بینند و در این بین در بسیاری از مواقع مبلغی بسیار بیشتر از ارزش سه تار پرداخت می کنند. ساختمان سه تار مثل اکثر سازهای زهی از بدنه اصلی و اجزای جانبی تشکیل شده است. بدنه سه تار شامل کاسه، صفحه و دسته؛ و اجزای جانبی هم شامل خرک، شیطانک، سیم ها، پرده، سیم گیر و گوشی ها می باشد. عدم شناخت کیفیت اجزای بدنه و لوازم جانبی، به همراه عدم تشخیص کیفیت پرداخت، تراش و مونتاژ آنها و در آخر هارمونی تمام اجزا با یکدیگر؛ مجموعه مشکلاتی را سر راه خریداران سه تار قرار می دهد که در این مقاله میخواهیم به آن بپردازیم. با استفاده از این راهنمایی ها که از تجارب چندین ساله ما در تیم نت به نت به دست آمده است، امیدواریم که هیچ گاه شما یکی از افرادی نشوید که در دام سودجویان بازار پر رونق خرید و فروش محصولات دست ساز می افتد.

 

نکات مهم در خرید سه تار مناسب

 

چه کسانی سه تار میخرند؟

می توان خریداران ساز سه تار را در سه دسته تقسیم بندی کرد.

۱. هنرجویانی که قصد شروع یادگیری سه تار دارند. کسی که میخواهد آموختن سه تار را شروع کند، مطمئنا تا به حال سه تار نداشته و نمی تواند کیفیت خوب از بد آن را تشخیص دهد.

۲. نوازندگان متوسطی که کار خود را با یک سه تار آماتور و مشقی آغاز کرده اند و حال می خواهند با یک سه تار حرفه ای کار خود را ادامه دهند. این دسته از هنرجویان شاید نسبت به ساز آماتور و مشقی شناخت داشته باشند، اما مسلما تفاوت بین سازهای حرفه ای را متوجه نخواهند شد. 

۳. نوازندگان حرفه ای که برای تنوع یا جایگزینی ساز خود اقدام به خرید ساز می کنند. 

در سه دسته بالا، تنها نوازندگان حرفه ای دغدغه خاصی برای خرید ندارند. چرا که کیفیت سازها را می شناسند و با دیدن و لمس هر ساز می توانند محدوده قیمتی و ارزش آن را تخمین بزنند. پس کمتر پیش می آید کسی بتواند سر این دسته افراد کلاه بگذارد.

آری، کلاهبرداری یک نوع سوء استفاده غیر اخلاقی از نا آگاهی مردم است. دسته اول نقطه هدف سودجویان بازار ساز هستند. دسته دوم نیز نسبتا مستعد هستند. اما دسته سوم تقریبا در این زمینه مصون اند.

این مقاله بیشتر برای آگاهی دسته اول و دوم، یعنی هنرجویان سطح آماتور و متوسط آموزش سه تار گرد آوری شده است. 

ابتدا بخوانید داستانی که دو هفته پیش با آن در فروشگاه وبسایت نت به نت سر و کار داشتیم. 

 

آموزش سه تار به صورت رایگان در وبسایت نت به نت

 

 

خرید پکیج آموزش سه تار بخش ماهور

 

۴ پیشنهاد جهت خرید مطمئن سه تار برای هنرجویان مبتدی

 

۱. مستقیما از سازنده خرید کنید:

با پرس و جو کارگاههای ساخت اساتید سازگر را پیدا کنید و مستقیما به خود آنها مراجعه کنید. یک سازگر، سالها تلاش کرده و از هنر خود در پیکر بی جان چوبها دمیده است. سالهای برای کسب اعتبار و تثبیت خود تلاش کرده. از این رو همیشه سازنده ساز یک فرد مطمئن و قابل اعتماد برای خرید سه تار محسوب می شود. 

 

۲. از فروشگاه های تخصصی ساز خرید کنید:

اینکه در اینترنت واژه خرید سه تار را سرچ کنید، گوگل به شما فروشگاههای غول پیکری را نشان می دهد که کارشان فروش هر جنس و محصولی است. از خوراک و پوشاک گرفته، تا لوازم خانگی و موسیقی. خلاصه شما چیزی به نام تخصص در آنجا پیدا نمی کنید. صرفا سه تار می آورند که بفروشند. نه نیاز مشتری را می دانند، نه از کیفیت ساز اطلاعی دارند. ساز سه تار یک محصول کارخانه ای نیست که از هر جایی بخرید، همان صدا را بدهد. شما حداقل کاری که می توانید بکنید، از یک فروشگاه تخصصی ساز باید آلت نوازندگی خود را بخرید. چرا که صرفا فروشگاه محصولات موسیقی است و می داند چه چیزی در قفسه های خود چیده است. اعتبارش بر اساس اعتماد مشتری است. این نیست که فقط جنس آورده باشد تا بفروشد.

 

خرید سه تار از فروشگاه تخصصی سه تار نت به نت

 

۳. خرید سه تار را به مدرس و اساتاد خود بسپارید:

استاد سه تار شما، بهتر از هر کسی هم نیاز شما را می داند، هم وضعیت مالی‌تان را. خوب می داند به چیزی نیاز دارید تا با آن یک نوازنده قابل شوید. استاد می داند که باید برای یافتن سه تار مناسب زحمت بکشد. چون اگر ساز بدی را برای هنرجوی خود تهیه کند، می تواند باعث بد نامی او شود. همیشه به استاد خود اعتماد کنید. او بهترین ها را برای شما می خواهد. حتی اگر برای یافتن سه تار مناسب، حق الزحمه ای را نیز مشخص کرد، باز ارزشش را دارد. 

 

 

۴. از یک نوازنده حرفه ای کمک بگیرید:

اگر در اطراف خود نوازنده‌ی سه تار می شناسید که سالهاست به صورت حرفه ای می نوازد، می توانید از او برای تهیه یک سه تار مناسب کمک بگیرید. نوازنده های حرفه ای جنس سه تار را خوب می شناسند و به دلیل آشنایی با شما، می داند که باید بهترین تلاش خود را در این زمینه انجام دهد. باز هم اگر موضوع حق الزحمه پیش آمد، ارزشش را دارد.

 

 

فروشگاه موسیقی نت به نت

وبسایت نت به نت به عنوان متولی آموزش نوازندگی، همواره با درک مشکلات هنرجویان سعی در ارائه بهترین راه حل ها برای مشکلات آنها نموده است. به همین جهت فروشگاهی در این وبسایت راه اندازی شده، تا هنرجویان بتوانند با خیالی آسوده، سه تارهای خوب و استاندارد را تهیه کنند. از آنجا که خط مشی این وبسایت، آموزشی است؛ بسیار بر روی اعتبار خود حساس است. لذا تمام سازهای این فروشگاه با وسواس و دقت بسیار زیاد، به تعداد محدود برای هنرجویان عزیز تهیه می شود. هنرجویان می توانند جهت مشاهده و خرید سه تار، و یا سازهای دیگر به این فروشگاه مراجعه نمایند.

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما