فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش آهنگ دایه دایه برای سنتور

  • انتشار1400/11/26
آموزش آهنگ دایه دایه برای سنتور

 

با سلام خدمت شما هنرجویان و علاقه مندان به ساز سنتور. در این ویدیوی آموزشی که در وبسایت نت به نت آن را مشاهده می کنید، استاد رسولیان برای شما آموزش یک آهنگ قدیمی لری به نام دایه دایه را در نظر گرفته است. این ملودی با شعر حماسی گون خود بسیار معروف شده و در دوره های مختلف بارها توسط آهنگسازان و خوانندگان مختلف ساخته و با تغییراتی و اجرا گردیده است. خواننده اصلی این اثر مرحوم رضا سقایی از خوانندگان موسیقی فولکلور کشورمان بوده است. آهنگ دایه دایه در آلبومی تحت عنوان موتورچی و به تنظیم مرحوم سید مجتبی میرزاده منتشر و به سرعت در کل کشور فراگیر شد.

 

پکیج آموزش سنتور در وب سایت نت به نت

 

میزان نما یا کسر میزان این آهنگ شش هشتم است و بدین معناست که در هر میزان می بایست شاهد حضور سه نت چنگ یا معادل آن باشیم. در اصل این آهنگ برای دستگاه سه گاه و ماهور بوده اما در کتاب شیوه سنتور نوازی استاد پشنگ کامکار، با تغییر درجه نت ها، به شور تبدیل شده تا هنرجویان برای یادگیری آن مجبور به تعویض کوک سنتور نباشند.

برای راحتی شما نت آهنگ دایه دایه در همین صفحه ضمیمه شده و می توانید آن را دانلود نمایید.

 

آموزش سنتور در وب سایت نت به نت

 

لازم به ذکر است برای یادگیری این آهنگ حتما می بایست کتاب دستور سنتور استاد فرامرز پایور را گذرانده باشید. هنرجویانی که هنوز دروس کتاب را به پایان نرسانده اند، یادگیری آن را به پس از آن موکول نمایند.

نت درس انواع فاکتورها برای سنجش مهارت نوازندگی را دارا می باشد. تکیه، زینت، نت نقطه دار، تکنیک دراب و... در قالب این آهنگ نت نویسی شده که دقت ویژه هنرجویان را برای یادگیری می طلبد.

بهتر است ابتدا درس را بدون زینت یاد بگیرید و وقتی به آن مسلط شدید زینت ها را به آن اضافه نمایید.

نت آهنگ دایه دایه را از اینجا دانلود نمایید

 

 

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما