فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

راهنمای شروع آموزش سنتور

  • انتشار1399/08/16
راهنمای شروع آموزش سنتور

در این مقاله قصد داریم برای آن دسته عزیزانی که قصد دارند ساز دلنشین و بسیار محبوب سنتور را یاد بگیرند، مراحل آموزشی آن را به صورت قدم به قدم شرح دهیم تا بتوانند به راحتی و بدون جستجوهای کلافه کننده، به مراحل کار واقف شده و انشاالله کار خود را آغاز نمایند. این مقاله حکم نقشه راهنما را برای کسانی دارد که از صفر میخواهند یادگیری مجازی سنتور را آغاز کنند. پس نوازندگان حرفه ای ساز سنتور می توانند از خواندن این مقاله چشم پوشی کنند. هر چند که خواندن آن برای این دسته از عزیزان نیز خالی از لطف نخواهد بود.

 

مرحله اول- آشنایی با مدرس سنتور وبسایت نت به نت

هر کسی قبل از شروع به یادگیری یک ساز، می خواهد تجربیات و سابقه استاد مربوطه را بداند و آشنایی مختصری با او داشته باشد. مدرس با تجربه ساز سنتور در وبسایت نت به نت جناب مصطفی رسولیان هستند که سالهای زیادی را در شهر تاریخی کاشان به آموزش هنرجویان پرداخته است. تمام سوابق و عملکرد آموزشی ایشان را می توانید در صفحه نخست وبسایت نت به نت و در بخش معرفی اساتید مشاهده نمایید. از طریق لینک زیر نیز می توانید به طور مستقیم وارد بخش معرفی استاد رسولیان وارد شوید.

 

معرفی استاد مصطفی رسولیان مدرس سنتور نت به نت

 

هرآنچه برای یادگیری ساز سنتور نیاز دارید، در وبسایت آموزش مجازی موسیقی نت به نت  در اختیار شماست

 

مرحله دوم- تهیه کتاب دستور سنتور استاد فرامرز پایور

کتاب دستور سنتور استاد پایور، به عنوان مرجع آموزشی بسیار قدرتمند در اکثر آموزشگاه های حضوری و مجازی مورد استفاده قرار می گیرد. الگوها و اتودهای تمرینی این کتاب به صورت کاملا هدفدار توسط پدر سنتور نوازی ایران، استاد فرامرز پایور تنظیم شده است. برای آموزش سنتور در وبسایت نت به نت حتما می بایست این کتاب را تهیه کنید تا بتوانید همگام با آموزش ها به پیش بروید. این کتاب تقریبا در تمامی کتابفروشی های معتبر موجود می باشد. ضمنا با لمس لینک زیر مستقیما می توانید این کتاب را در از فروشگاه آنلاین وبسایت نت به نت تهیه نمایید.

 

خرید کتاب دستور سنتور اثر فرامرز پایور از نت به نت

 

مرحله سوم- تهیه ساز مناسب برای شروع

مشخصا هنرجویانی که از صفر می خواهند یادگیری سنتور را شروع کنند، هیچ تخصصی در زمینه تشخیص کیفیت ساز ندارند. لذا تهیه ساز از مهمترین دغدغه های هنرجو می باشد. چراکه اگر خودسرانه اقدام به خرید یک ساز نمایند، هیچ تضمینی بر استاندارد بودن ساز خریداری شده وجود نخواهد داشت. شعار ما همیشه این بوده: ساز نزدن بهتر از نوازندگی با ساز بد است. یک ساز بد می تواند مسیر آموزشی را به بیراهه کشانده و پس از مدتی هنرجو را از صرافت یادگیری باز دارد. در این گونه مواقع هنرجو می بایست با یک فرد با تجربه و یک مقام آگاه مثل استاد خود مشورت کند. از آنجا که آموزش سنتور در این وبسایت به صورت مجازی است و استاد مربوطه به صورت حضوری در دسترس هنرجویان نیست؛ لذا برای رفع این دغدغه عزیزان هنرجو، همواره تعدادی ساز سنتور در طرح ها و قیمت های مختلف در فروشگاه نت به نت قرار می گیرد. ساز بد کیفیت و غیر استاندارد به هیچ عنوان راهی به فروشگاه نت به نت نمی یابد. این سازها توسط استاد مربوطه کاملا بررسی شده و مورد تایید ایشان قرار گرفته است. شما می توانید با لمس لینک زیر، از این سازها دیدن نمایید و در صورت پسند، اقدام به خرید نمایید.

 

خرید ساز سنتور از فروشگاه نت به نت

 

به هنرجویان توصیه میشود، برای خرید سنتور حتماً با استاد مشورت کنید.

 

مرحله چهارم- شروع یادگیری ساز سنتور

پس از پشت سر گذاشتن مراحل قبل، حال می توانید به آخرین مرحله در پروسه یادگیری مجازی ساز سنتور در وبسایت نت به نت بپردازید. اکنون از همه جهات برای این امر آماده اید. در وبسایت نت به نت به دو شکل می توانید یادگیری ساز سنتور را آغاز کنید. 1. خرید دروس دوره مقدماتی به صورت تکی 2. خرید پکیج دوره مقدماتی سنتور. خرید پکیج بسیار مقرون به صرفه تر از خرید دروس به صورت تکی می باشد. در ادامه هر دو روش را شرح می دهیم.

 

روش اول- تهیه دروس دوره مقدماتی به صورت تکی

 

 این مرحله خود از دو بخش مجزای زیر تشکیل شده است:

 

پیش نیازها: قبل از پرداخت به درسهای اصلی، ابتدا می بایست پیش نیازهای شروع نوازندگی را بگذرانید. این پیش نیازها مثل یادگیری هر هنر دیگری شامل مواردی می شود که اصول اولیه و مقدمات یادگیری را برای هنرجو مهیا می کند. استاد رسولیان در قالب چند ویدیوی آموزشی، تمام آنچه را که لازم است پیش از شروع کار با کتاب یاد بگیرید، به شما آموزش می دهند. این دروس مواردی همچون نحوه نشستن پشت ساز و گرفتن مضراب، آشنایی با پوزیسیون های صدایی (سیمهای زرد و سفید و پشت خرک)، آشنایی با ساختمان سنتور؛ همچنین موارد تئوریکی مثل آشنایی با نتهای همسان، فواصل بین نتها و... را شامل می شود. با طی کردن این دروس، شما رسما می توانید کار خود را برای یادگیری سنتور استارت بزنید. لینک زیر را لمس نمایید تا این دورس پیش نیاز را مشاهده نمایید. کلیه دروس پیش نیاز به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار دارد.

 

آموزش دروس پیش نیاز برای یادگیری سنتور 

 

دروس دوره مقدماتی سنتور: در اینجا رسما آموزش ها آغاز میشود و می توانید با خیالی آسوده به یادگیری این ساز محبوب بپردازید. این دوره بر اساس کتاب دستور سنتور استاد پایور و با متد استاد رسولیان، در قالب ویدیوهای آموزشی هفتگی در سایت نت به نت ارائه شده و همچنان می شود. شما میتوانید فارغ از هر منبع دیگر و با فراغ بال از این ویدیوهای با کیفیت استفاده نمایید. چنانچه در اطرافیان خود کسی را سراغ دارید که به ساز سنتور مشتاق است، ما را به او معرفی نمایید. برای خرید تکی می توانید به پشتیبانی نت به نت در تلگرام پیام دهید و درسها را از همان طریق دریافت کنید. اما باز هم می گوییم به جای خرید تکی دروس، کل پکیج مقدماتی را یکجا بخرید. اینگونه بیش از 60 درصد هزینه کمتری را پرداخت خواهید کرد. آدرس تلگرام: t.me/info_notebnote

 

روش دوم- تهیه پکیج جامع دوره مقدماتی آموزش سنتور

 

اگر این پکیج را تهیه کنید، تمام دروس پیش نیاز و دروس دوره مقدماتی را به صورت یکجا و کامل در اختیار خواهید داشت و دیگر لازم نخواهد بود هر درس را به صورت مجزا خریداری کنید. ضمن آنکه خرید پکیج، بسیار مقرون به صرفه تر است و نسبت به خرید تکی دروس در مجموع  بیش از 60 درصد ارزان تر خواهد بود. برای مشاهده و خرید پکیج به لینک زیر مراجعه نمایید.

 

پکیج جامع دوره مقدماتی آموزش سنتور

 

مقالات آموزشی سنتور

 تیم تولید محتوای نت به نت با به کار گیری همه امکانات و منابع خود سعی نموده هر آنچه که در کنار آموزش ها، بتواند موجب ارتقای سطح علم و آگاهی هنرجو در مورد ساز سنتور و همچنین افزایش مهارتهای نوازندگی او گردد را در قالب مقالاتی کاربردی و مفید در قسمت مقالات آموزشی سنتور وبسایت نت به نت ارائه کند. مطالعه این مقالات در رسیدن شما به هدف غایی نوازندگی ، کمک شایانی خواهد نمود. با رجوع به لینک زیر می توانید این مقالات ارزشمند را مشاهده فرمایید.

 

سخن پایانی

یادگیری هنر در بستر فضای اجتماعی، در دوران حاضر وسعتی شتابنده به خود گرفته است. صرفه جویی در وقت و هزینه به خاطر حذف رفت و آمدها مهمترین علت توفیق در این روش آموزشی است. همچنین در این روش مدیریت زمانی در دستان خود هنرجو خواهد بود. یعنی هنرجو در هر ساعتی از شبانه روز می تواند آزادانه وقت خود را به این امر اختصاص دهد. امیدواریم با مطالعه این نقشه راهنما، به زودی کار خود را با مجموعه ما آغاز نموده و شما هم به خانواده بزرگ نت به نت بپیوندید.

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما