فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

یادگیری سه تار را از کجا شروع کنم ؟

  • انتشار1399/01/19
یادگیری سه تار را از کجا شروع کنم ؟

 

این مقاله مخصوص آن دسته از هنرجویان می باشد که به تازگی قصد یاد گرفتن ساز سه تار را دارند و میخواهند با آموزشهای ما در وبسایت نُت به نُت  کار خود را آغاز کنند. پس اگر چنانچه در این مرحله نیستید، میتوانید از خواندن این مقاله صرف نظر کنید. هرچند خواندن آن شاید برای شما هم خالی از لطف نباشد.

 

آموزش سه تار در وب سایت نت به نت

 

من صفرِ صفر هستم. از کجا شروع کنم؟

 

سلام و درود بر تو هنرجوی عزیز. بر شما که احساس کردی توی این برهه از زندگی، نیاز به همدم لطیفی به نام ساز سه تار داری. اگه در تصمیم خود مصمم هستی، صمیمانه بهت تبریک می گوییم. در این مقاله خیلی ساده یاد میگیری که از کجا شروع کنی. پس بدون نگرانی و با آسودگی خیال این مقاله رو بخون. انشالا اگه برنامه ریزی خوبی داشته باشی، بهت قول میدم که سه ماه دیگه میتونی آهنگ مرغ سحر رو بدون اشکال بنوازی. سوال اصلی تو اینه: من هیچی از سه تار و موسیقی نمیدونم. برای شروع چی کار باید بکنم؟ ببین عزیزم! اولین چیزی که برای شروع نیاز داری تهیه یک ساز سه تار هست. ما از قبل به فکر این نیاز شما بوده ایم. پس متن زیر رو با دقت بخون.

 

 

خرید سه تار

 

این برای تو اولین مرحله محسوب میشه. اولین قدم، یا خشت اول. این ضرب المثل رو بارها شنیدی: خشت اول گر نهد معمار کج/ تا ثریا می رود دیوار کج! من شدیدا توصیه میکنم که قدم اولت رو خوب بردار. هر سازی که هر جا دیدی، مناسب نوازندگی نیست. نگاه به قیمت ارزون بعضی از سازها نکن. حداقل کاری که تو میتونی در حق خودت انجام بدی، اینه که برای تصمیمی که گرفتی ارزش قائل بشی و کارت رو با یه سه تار استاندارد شروع کنی. این مقاله رو اگه بخونی منظورمون رو بهتر متوجه میشی. کافیه روی لینک زیر کلیک کنی.

 

 

نکات مهمی که پیش از خرید سه تار باید بدانید

 

 

 

 

 

خب حالا که اطلاعاتت در مورد ساز نامرغوب بالا رفت و میخوای یه سه تار استاندارد بخری، بهت توصیه می کنم که این کار رو به تنهایی انجام ندی. حتما از یک شخص بلد کاری که تجربه توی شناخت ساز داشته کمک بگیر. کسی رو در این زمینه نمیشناسی؟ پس به فروشگاه سایت ما یه سر بزن. استاد اقبال « کسی که قرار هست تحت آموزشهای ایشون کار کنی » برای رفع این مشکل تو، همیشه تعداد محدودی سه تار میاره برای قسمت فروشگاه سایت. این سه تارها رو خودش رفته با دقت و وسواس براتون گلچین کرده، همه رو تست کرده، باهاشون نواخته، ازشون عکس گذاشته و در قیمتای مختلف اونا رو برات دسته بندی کرده. اول توان مالی خودتو بسنج، بعد با خیال راحت یکی از این سه تارها رو انتخاب کن. پیشنهاد ما بر اینه که اگه توانشو داری، یه ساز حرفه ای بخری که تا آخر عمر در کنارت باشه. درقسمت پایین لینک فروشگاه سایتمون رو مشاهده میکنید . خب، تا اینجا فکر میکنم دستت اومده باشه که چیکار باید بکنی. پس میریم برای مرحله بعدی.

 

پیشنهاد میکنم از فروشگاه نُت به نُت دیدن کنید

 

یاد گیری دروس پیش نیاز

 

یادگیری سه تار هم مثل همه حرفه و فن هایی که در طول زندگی آموزش میبینیم، یک سری پیش نیاز داره. حالا پیش نیازهای سه تار چی هستند؟ شما در این پیش نیازها با مباحث اولیه موسیقی (تئوری موسیقی) آشنا می شید. البته باید بدونید که تئوری موسیقی  بحث خیلی گسترده و پیچیده ایه. اما توی این پیش نیازها، استاد اقبال براتون اون چیزی که لازم هست رو شرح میده. مثلا شما با اصطلاحاتی مثل دایره نتها، خطوط حامل و... آشنا میشید. یک سری ویدئو هست که یادگرفتنشون برای شروع، خیلی واجبه. مثلا توی یکی از این ویدئوها، استاد نحوه ی مضراب زدن رو به شما یاد میده. در نگاه اول شاید خیلی به چشمتون ساده بیاد. و با دیدن ویدئو فکر کنید که چقدر مضراب زدن چیز پیش پا افتاده و ساده ایه. ولی نکته اصلی اینجاست که مضراب زدن صحیح و اصولی، پایه و اساس نوازندگیه. و اصلا نباید به سادگی ازش گذر کنید. طبق همون چیزی که استاد براتون توضیح میده، باید انقدر تمرین کنید و در یادگرفتنش سماجت به خرج بدید تا کاملا ملکه ذهنتون بشه. یا مثلا نحوه صحیح نشستن رو به شما یاد میدن. اصلا نباید سرسری از روش گذر کنید. اینها همونطور که از اسمشون پیداست، پیش نیاز هستن. پس جدی بگیرید. خیلی هم آسون و ساده است. این پیش نیازها هم در سایتمون هست که با کلیک بر روی لینک زیر به راحتی می تونید اونا رو ببینید.

 

پیش نیازهای یادگیری سه تار

 

تهیه کتاب آموزش سه تار استاد ذوالفنون

 

بعد از اینکه پیش نیازها رو گذروندی، حالا نوبت میرسه به درسهای اصلی. از اینجا به بعد شما وارد پروسه یادگیری سه تار میشید. هر آموزشی بر طبق یک الگو هست. الگوی ما و اکثر مدرسین سه تار، کتاب آموزش سه تار استاد ذوالفنون هست. تمام جلسات آموزشی از روی تمرین های این کتاب انجام میشه. پس لازم هست که این کتاب رو تهیه کنید. البته این کتاب چهار جلد داره که شما میتونید فعلا جلد اول رو بخرید. اگه به صورت فیزیکی بخرید که خیلی بهتره. ولی نسخه دیجیتالی اون رو هم میتونید تهیه و استفاده کنید. این کتاب در فروشگاه نت به نت موجوده و خیلی راحت با مراجعه به این لینک، می تونید اون رو تهیه کنید.

 

 

معرفی کتاب آموزشی استاد جلال ذوالفنون

 

 

 

بسته آموزشی دستگاه ماهور

 

بعداز اتمام مراحل فوق، دیگه شما رسما یک هنرجوی سه تار هستید. حالا باید درسهاتون رو با دستگاههای موسیقی شروع کنید. اولین دستگاهی که هنرجوها آموزش میبینن، دستگاه ماهور هست. جلسات هم به این شکل هست که شما به ترتیب از درس ۱ تا ۲۹ همگام با آموزشهای تصویری استاد اقبال به پیش میرید. استاد همه تمرین های کتاب رو خیلی ساده و روان براتون آماده کرده و شما اگه طبق گفته های ایشون پیش برید، خیلی زود میتونید این دستگاه رو به پایان برسونید و برای دستگاههای بعدی اقدام کنید. البته توجه داشته باشید که عجله خیلی در موسیقی مخربه. تا یک جلسه رو به صورت کامل یاد نگرفتید، به هیچ وجه سراغ جلسات بعدی نرید. یا با یه کلیک ساده روی لینک زیر مستقیم وارد بخش پکیج ماهور و توضیحات و خرید اون بشید.

 

خرید بسته آموزشی ماهور

 

 

کانال تلگرام

 

سایت نت به نت مرجع تمام پست های آموزشی ماست. اما بسیار خوبه که به کانال تلگرام نت به نت هم وارد بشید. هر خبر جدیدی که در مورد سه تار و آموزشتون بیاد اونجا قرار می گیره. تازه میتونید به اولین پست کانال تلگرام مراجعه کنید و هر چی که دونستنش براتون مفید هست رو اونجا ببینید و یاد بگیرید. البته همونطور که گفتم مرجع اصلی، سایت هست. ولی کانال تلگراممون قطعا میتونه براتون بسیار مفید واقع بشه. ضمنا پشتیبانی تلگرام هم آماده پاسخگویی به سوالهای شماست. آدرسش در قسمت بیو کانال درج شده.

 

 

شما میتونید همین لینک بالا رو کپی کنید و در پیامهای ذخیره شده تو تلگرامتون وارد کنید. بعد با یک کلیک ساده خود به خود به کانال تلگرام ما هدایت میشید. به همین راحتی.

 

 

آموزش آهنگهای ایرانی

 

بعد از اینکه در یادگیری آموزشها به سطح متوسطی از نوازندگی رسیدید، میتونید سراغ یاد گیری آهنگهای اصیل ایرانی بروید. تا این لحظه حدود ۶۰ قطعه از بهترین آثار موسیقی ایرانی رو آموزش دادیم که برای هنرجویان بسیار جذاب و لذت بخشه. هر هنرجو دوست داره وقتی به نوازندگی یه تسلط نسبی پیدا کرد، بتونه برای خودش و یا حتی برای اجرا در جمع های مختلف چند تا آهنگ بلد باشه. پس خوب تمرین کنید تا بتونید به این بخش جذاب هم برسید. همه این آهنگها در سایت هست. همچنین تعداد قابل توجهی از اونها برای شما عزیزان کاملا رایگانه.

 

آموزش آهنگ های جاویدان ایرانی برای تار و سه تار

 

پست های آموزشی و مقالات

 

سایت نت به نت همه جوره در راستای آموزش کامل به شما گام بر میداره. در این سایت بخش های مختلفی وجود داره. در قسمت پست های آموزشی، مطالب ارزشمندی برای هر چه حرفه ای تر شدن شما قرار داده شده. در قسمت مقالات هم به موارد مختلفی در موضوعات مرتبط با موسیقی میتونید دسترسی داشته باشید. مثل زندگی نامه بزرگان موسیقی، موضوعات انتقادی و اجتماعی، آشنایی با سازهای ایرانی و مقالات زیاد دیگه ای که هر کدوم میتونه به نوعی بر نگرش شما در مورد موسیقی و نوازندگی تاثیر مثبت بذاره.

 

 

پیشنهاد میکنم مقالات وبسایت نُت به نُت را مطالعه کنید

 

 

سخن پایانی

 

هنرجوی عزیز! بهت تبریک میگم که ساز دلنشین سه تار رو برای یادگیری انتخاب کردی. یادگیری سه تار هم مثل همه هنرای دیگه، نیازمند صبر و پشتکار و تمرین و تمرین و تمرینه. گاهی شاید موقع تمرینها احساس کلافگی بکنی. ولی همیشه یادت باشه در آخر کسانی موفق خواهند بود که سر بالایی ها و سختی ها رو با صبر و حوصله طی کنن. به قول شیخ اجل سعدی شیرازی:

 

 

رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود/ رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (1)

فرزام امیدی

تاریخ ارسال :1400/08/20

عرض سلام و ادب استاد اقبال سوالی از حضورتان داشتم امیدوارم جواب دهید جناب استاد اقبال گرامی بنده وقت سرخواراندن ندارم یعنی کلاس حضوری که اصلا و کلاس مجازی هم نمی توانم شرکت کنم آیا در فروشگاه شما تدریس های شما که بصورت ضبط شده باشد و بنده بتوانم هر زمان که وقت آزاد داشتم بنشینم و از ابتدای آموزشهای شما گوش کنم و ببینم موجود است؟ آیا شما این نوع یادگیری را برای بنده که وقت ندارم تایید می کنید ؟بسیار سپاسگزارم استاد گرامی

وبسایت نُت به نُت

درود و مهر بر شما دوست عزیز. دوستان بسیاری همچون شما هستند که فرصت کافی برای کلاس ها را ندارند و می توان گفت وبسایت نت به نت بر اساس نیاز همه عزیزانی فراهم شده است که شرایطی اینچنین دارند. تمامی درسهای آموزشی که در وبسایت نت به نت مشاهده می فرمایید بصورت کاملاً مرتب و منظم از پایه مقدماتی تا دوره کنونی متوسطه و پیشرفته تنظیم شده است. بسیاری از این دروس و حتی آموزش آهنگ ها رایگان هستند و برخی نیز برای جلب حمایت شما عزیزان با هزینه بسیار مناسبی در اختیار قرار دارند. همچنین می توانید بسته های آموزشی را خریداری فرمایید که از دروس پایه تا پیشرفته به صورت فصلهای جداگانه قابل تهیه می باشند. https://www.notebnote.com/post/package در صورت نیاز به دریافت هر گونه راهنمایی می توانید به صورت آنلاین با همکاران ما از طریق تلگرام (قسمت تماس با ما) تماس حاصل نموده و راهنمایی بگیرید. پیروز و سربلند باشید.

سبد خرید 0
تماس با ما