فروشگاه

فایل های صوتی

فایل های صوتی

ادیسئوس؛ مبتکر اسب تروآ- از هبوط تا سقوط

  • انتشار1401/03/22
  • بازدید
ادیسئوس؛ مبتکر اسب تروآ- از هبوط تا سقوط

و اما بشنوید قسمت پنجم از سری پادکستهای ناب و بسیار پر طرفدار افسانه های یونان که به سرگذشت اساطیر یونان می پردازد. اساطیری که در قامت پهلوانان و خدایان، مکتبی غنی از ادبیات یونان را به رخ می کشد. در قسمت قبلی هر آنچه در مورد آشیل، پهلوان نامدار یونان بود را از زبان همکار ما مجید ناصری فر شنیدید. در این قسمت به سراغ یکی از معروف ترین کارکترهای حماسی یونان، اودیسئوس می رویم تا ببینیم او که بود و چه کرد. و دلیل شهرت بالای او در افسانه های یونان باستان چیست.

ادیسئوس که بیشتر او را با نام ادیسه می شناسیم، فرمانده مقتدر یونانیان در جنگ معروف تروآ بود. از حیث رهبری او را بزرگترین رهبر یونان در این جنگ می دانند. علاقه مندان به ادبیات یونان حتما با هومر، شاعر و داستان نویس قرن هفتم میلادی آشنا هستند. یکی از کتابهای پر وزن این شاعر به نام همین قهرمان یونانی یعنی ادیسه می باشد. در این کتاب به رشادت ها و تفکرات ادیسه پرداخته و از او یک قهرمان تمام عیار ساخته است.

حتما در مورد اسب تروآ داستانهای زیادی شنیده اید. جالب است بدانید که مبتکر ساخت و استفاده از این اسب کسی نبود جز اودیسئوس. این اسب یک حیله و ترفند استادانه جنگی بود که شکست را برای یونانیان با پیروزی عوض کرد. ارتش یونان برای فتح تروا، دیگر نا امید شده بود و آن همه تلاش و هزینه بی نتیجه مانده بود. در این نقشه ادیسه با ساخت این اسب و پنهان کردن کشتی های خود وانمود کرد که شکست را پذیرفته و این اسب چوبی بزرگ را به عنوان به مردم تروا پیشکش می کند. مردم تروا نیز مست از پیروزی به جشن وپایکوپی می پردازند، غافل از یک خطر غریب الوقوع...

بهتر است ادامه این جریان و هر آنچه که مربوط به سفرهای پر فراز و نشیب این اسطوره می باشد را از زبان مجید ناصری فر، تهیه کننده و راوی این پادکست بشنوید.

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما