فروشگاه

فایل های صوتی

فایل های صوتی

چرا موسیقی های عامه پسند از لحاظ تجاری موفق ترند؟

  • انتشار1400/04/26
  • بازدید
چرا موسیقی های عامه پسند از لحاظ تجاری موفق ترند؟

 

این تیتر پادکست جدید وبسایت نت به نت در حوزه موسیقی می باشد. در این تیتر چند المان وجود دارد: موسیقی عامه پسند چیست؟ چرا این نوع موسیقی نبض مارکتینگ را در دست داشته و توفیق تجاری بیشتری نسبت به سایر سبکها دارد؟ رابطه هنر و تجارت چیست؟ و... تمام این المان ها در این پاکست نیم ساعته، مورد بررسی و تشریح کامل کامل قرار خواهند گرفت.

 

عامه پسند واژه ایست که بیانگر اقبال اکثریت مردم یک جامعه نسبت به یک موضوع خاص می باشد. باید توجه داشته باشیم عامه پسند با مُد روز متفاوت است. مد روز سبکی است که مورد پذیرش عامه قرار گرفته باشد صرف نظر از اینکه آیا عامه جامعه به آن علاقه دارند یا خیر. اما عامه پسند حتی اگه مد روز هم نباشد، صرف نظر از پذیرش جامعه هدف مورد علاقه اکثریت قرار دارد.

 

رفتار صحیح نوازنده در شبکه‌های اجتماعی

 

بنا به تعاریف فوق، موسیقی عامه پسند به گونه ای از موسیقی اطلاق می شود که با طبع و سلیقه توده مردم سازگار است. چنین موسیقی ای می بایست چند ویژگی داشته باشد؛ مثلا از لایه های هنری پیچیده برخوردار نباشد، درک آن نیازمند تخصص خاصی نباشد، ساده و روان باشد و...

باید به این نکته توجه داشت که موسیقی عامه پسند شامل یک سبک خاص نمی باشد. اصولا تصور بر آن است که موسیقی عامه پسند صرفا به سبک پاپ اطلاق می گردد. اما هر نوع موسیقی ای که از ویژگیهای ذکر شده برخوردار باشد، می تواند در دسته موسیقی های عامه پسند و پاپپولار قرار گیرد. از آنجا که موسیقی پاپ کمتر به عمق لایه های مختلف هنری نفوذ کرده و محتوای خود را در سطح جاری می دارد، دایره وسیع تری را در حوزه مردم پسندی در بر می گیرد.

مجری این پادکست خانم شعار در گفتگوی صمیمانه با کارشناس موسیقی و اجتماع خانم کریمی، به کلیه موضوعات و مسائل مرتبط با موسیقی عامه پسند و علل موفقیت تجاری آن نسبت به موسیقی های تخصصی تر می پردازند.

 

شما می توانید این پادکست را در همین صفحه و به صورت آنلاین بشنوید و یا آن را دانلود نمایید.

 

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما