فروشگاه

مقالات

مقالات

رفتار صحیح نوازنده در شبکه های اجتماعی

  • انتشار1400/02/01
  • بازدید
رفتار صحیح نوازنده در شبکه های اجتماعی

 

تمام انسانهای روی زمین، در سرتاسر عمر خود در تلاش هستند تا مهارت ها و توانایی هایشان دیده شود. مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد و انسانهای دیگر نقص و کمالشان را ورانداز کنند. این یک خصلت ذاتی است و در بر گیرنده یکایک هشت میلیارد جمعیت این کره خاکی می باشد. این نیاز به دیده شدن کاملا در راستای رشد بشر در او نهادینه شده و چنانچه در مسیر مناسب قرار گیرد، موجب ترقی است. اما چه کنیم که بهتر دیده شویم؟ چگونه پرستیژ مطلوبی از خود خلق کنیم؟

 

آموزش سنتور در وب سایت نت به نت

 

پرستیژ چیست؟

پرستیژ در لغت به معنای اعتبار یا حیثیت می باشد. پرستیژ به معنای عامه هم همین است. یعنی رخ نمایی شخص در معرض دید و قضاوت انسانهای دیگر که مفهوم واژه پرستیژ را شکل می دهد. در گذشته و زمانهایی که نه ماهواره بود و نه اینترنت، پرستیژ اجتماعی افراد محدود به اطرافیان خود بود و حضور فیزیکی شخص در محافل و مجامع را می طلبید. اما امروزه با زیر و رو شدن اسباب ارتباطات جمعی، هر شخص با یک وسیله کوچک به نام گوشی هوشمند موبایل، به بستر اجتماعی بیکرانی وصل می گردد که خیلی بیش از گذشته می تواند دیده شود و پرستیژ خود را محک زده یا خلق نماید. هدف ما در این مقاله، اینست که با ذکر نکاتی، نوازندگان و هنرجویان عزیز را با رفتار صحیح در شبکه های اجتماعی آشنا کنیم.

 

رفتار صحیح نوازنده در شبکه های اجتماعی؛ وبسایت آموزش مجازی موسیقی نت به نت

 

آموزش سه تار در وب سایت نت به نت

 

رفتار صحیح نوازنده در شبکه های اجتماعی

 

امروزه پلتفرم های ارتباط جمعی به گونه ای با زندگی روزمره مردم عجین گشته که دیگر نمی توان دنیا را بدون آنها تصور نمود. این بستر وسیع  موقعیت مناسبی است تا نوازندگان به فعالیت در آن بپردازند و از بازخوردهای مثبت انرژی بگیرد و از بازخوردهای منفی جهت رفع نقیصه خود بهره ببرند. نکاتی که در زیر گفته می شود، همه در راستای رفتار بهینه نوازنده برای خلق یک پرستیژ خوب و تاثیر گذار خواهد بود.

 

جسور باشید ولی گستاخ نه!

برخی از نوازندگان، از اعتماد به نفس کافی برای ارائه‌ی کارهای خود در شبکه های اجتماعی برخوردار نیستند. این فقط به عدم جسارت در آنها بر می گردد. از قضاوت شدن هراس دارند. این دوستان باید بدانند کمبود جسارت یک نقص ژنتیکی نیست، بلکه یک رفتار قابل تغییر است. نشان دادن هنر خود حق شماست و افراد جسور هیچ وقت حق خود را پایمال نمی کنند. در هر سطحی از نوازندگی که قرار دارید، بدون توجه به حس خجالت، با اقتدار اجراهای خود را بستر فضای مجازی قرار دهید. اما جسارت با گستاخی نیز متفاوت است. گستاخی یعنی انجام حرکتی ورای حق خود به گونه ای که باعث آزار دیگری شود. منظور بر اینست که اگر یک قطعه را بسیار زشت و فالش اجرا کردید، لازم نیست با اعتماد به نفس کاذب آن را به زور به سمع و نظر دیگران برسانید.

 

داشتن اعتماد به نفس نوعی رفتار صحیح نوازنده در شبکه های اجتماعی است؛ وبسایت آموزش مجازی موسیقی نت به نت

 

به هیچ عنوان کامنت های خود را نبندید

پیج یا کانال شما در بستر شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام، آپارات، یوتویوب و... محلی است برای نشان دادن توانمندی های شما. با پیج های خصوصی و خانوادگی متفاوت است. در پیج خصوصی شما هر طور که راحتید عمل می کنید؛ اما در یک پیج پابلیک هنری نباید جلوی نظرات مردم را بگیرید. چرا که اینگونه به وضوح هنر خود را زیر سوال می برید. یکی از دلایل بستن کامنت ها اینست که هنرمند، گمان می کند شاید کسی کامنت نگذارد و تعداد کم آنها باعث خجالت گردد. این بینش از اساس غلط است. شما کار خود را انجام بدهید، حتی اگر تنها یک نفر دنبال کننده حقیقی داشته باشید.

 

نظرات دلسوزانه انتقادی را محترمانه جواب دهید

وقتی زیر پست شما، شخصی از یک عملکردتان در آن پست انتقادی دلسوزانه کرد، به هیچ وجه نباید در برابر نظر او جبهه بگیرید. اگر انتقادش درست بود، از او با احترام تمام تشکر کرده و اذعان کنید که در صدد رفع عیب بر خواهید آمد. اگر انتقاد او اشتباه بود، لازم نیست اشتباهش را گوشزد کنید. به یک تشکر بسنده کنید. برخورد تهاجمی با منتقد دلسوز، به شدت از پرستیژ یا اعتبار شما می کاهد.

 

آموزش تنبک در وب سایت نت به نت

 

مزاحمین و بی ادبان را بلافاصله بلاک کنید

افراد بد دهن و فحاش همه جا حضور دارند. مخصوصا در بستر اینترنت که با مصونیت کامل می توانند هر چه می خواهند بگویند. وظیفه شما در این مورد فقط بلاک کردن این افراد است. اگر مقابله به مثل کنید یا بخواهید با او دهان به دهان بگذارید، باعث پیروزی او گشته اید.

 

ثبات در چرخه ارائه محتوای هنری

یک سیکل یا روند ثابتی را برای ارائه محتوای خود برنامه ریزی کنید. اینگونه نباشد که مثلا در طول یک ماه، ده عدد پست هنری بگذارید، و تا چند ماه هیچ حرکتی از شما رخ ندهد. سعی کنید سیکل ثابت را حفظ کنید. تعداد پست ها به خود شما بستگی دارد. ولی نظم زمانی در ارائه آنها باعث ریشه دار شدن پرستیژ شما در نگاه هوادارانتان خواهد شد.

 

با دنبال کنندگان خود تعامل داشته باشید (خلق عادت)

به عنوان مثال اپلیکیشن اینستاگرام را در نظر بگیرید. کلی امکانات و اختیار به شما داده که از آن طریق بتوانید مخاطب را تحریک به تعامل کنید. در استوری ها می توانید مسابقات چند گزینه ای طراحی کنید، سوالی بپرسید و بخواهید که در رابطه با موضوع، نظرشان را بدهند و بسیاری از امکانات دیگر. این تعامل دو طرفه باعث مانگاری بیشتر مخاطبین قدیم، و جذب مخاطبین جدید می گردد.

 

به دنبال معجزه نباشید

هیچ وقت خود را چشم انتظار وقوع بازخوردی فوق العاده در ارائه یک پست هنری مگذارید. اگر یکی از محتواهای شما بازخورد خوبی نداشت، بپذیرید؛ و اگر بازخوردی بیش از انتظار داشت، جو گیر نشوید. محبوبیت و شهرت یک شبه به دست نمی آید. کار خود را به آرامی جلو ببرید و یقین بدانید که در آینده به آنچه که می خواهید و در راستای آن تلاش می کنید، خواهید رسید.

 

سخن پایانی

چند میلیون نوازنده در دنیای موسیقی وجود دارد. نوازنده در موسیقی به مثابه خون در رگهای حیات جریان دارد. همیشه به خود افتخار کنید که حیات موسیقی در دستان شماست. چند میلیون نوازنده در جهان وجود دارد که تعداد کمی از آنها در آخر به شهرت زیادی می رسند. اما هدف از نوازنده شدن فقط شهرت نیست، بلکه ارتباط است. ارتباطی لطیف از جنس موسیقی با مخاطب. همین که پرستیژ شکیلی از خود ارائه کنید و رفتار صحیحی با مخاطبان داشته باشید؛ در هر سطح و مقامی که باشید شما یک نوازنده موفق خواهید بود. به امید فتح قله های موسیقی توسط شما عزیزان نوازنده.

 

تهیه شده در وب سایت آموزش موسیقی نت به نت

نویسنده: محمد حنطه ای

نظر دهید (برای اعضا)

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما