فروشگاه

اخبار

اخبار

آغاز انتشار مجموعه داستان های صوتی قصه های هزار و یک شب

  • انتشار1402/02/02
  • بازدید
آغاز انتشار مجموعه داستان های صوتی قصه های هزار و یک شب

ما دوباره آمدیم با ارائه خبری خوب از تازه های نت به نت. وبسایت نت به نت را اکثرا به عنوان یک مجموعه آموزش موسیقی میشناسند. اما این سایت علاوه بر آموزش موسیقی، تولیدات فرهنگی نیز دارد. در اصل عبارت صحیح برای معرفی این مجموعه این است که بگوییم "وبسایت آموزشی فرهنگی نت به نت". آموزش موسیقی بخشی از فعالیت این سایت است.

خب می خواهیم برویم به سراغ این خبر دسته اول: آغاز انتشار قصه های صوتی کتاب هزار و یک شب، تولید شده در استودیوی رادیو نت به نت!

کتاب قصه های هزار و یک شب، نویسنده مشخصی ندارد. در طول اعصار به داستان های آن از همه جای جهان افزوده شده و مجموعه ای اسرار آمیزی را خلق کرده است که پشتوانه اش فرهنگ ها و تمدن های گوناگونی از ممالک و اقلیم های متفاوت می باشد. قصه های این کتاب هر چند در اصل ارتباطی به یکدیگر ندارند، اما هر قصه از دل یک قصه دیگری می جوشد. همین باعث شده که بی شک یکی از کتاب های بسیار مرموز و جذاب را در سطح جهان شاهد باشیم.

اما با وجود تعداد زیاد قصه های این کتاب، یک داستان اصلی و یک روایت منفرد همه آنها را بازگو می کند. داستان اصلی این کتاب ایرانی است و شخصیت های آن به نام های شهرزاد، شهریار شاه و شاه زمان، همگی جزئی از افسانه های ایران زمین بوده اند.

 

خلاصه ای بر داستان اصلی کتاب

شهریار شاه متوجه خیانت همسرش به خود می شود و او را به قتل می رساند. اما خشمش فروکش نکرده و دستور می دهد هر شب یکی از دختران مجرد شهر را به اتاق او در قصر ببرند تا با او ازدواج کنند. سپیده دم همان روز شهریار این دختران را به قتل می رساند تا اینگونه دیگر هیچ خیانتی به او نشود. تا اینکه جمعیت دختران شهر به پایان رسید و تنها دو دختر وزیر شهریار، یعنی شهرزاد قصه گو و خواهرش باقی ماند. شهرزاد با تدبیری بی مثال، هر شب برای شهریار داستانی تعریف می کرد که تا سپیده دم به پایان نرسد. شاه به خاطر کنجکاوی اجازه میداد شهرزاد یک شب دیگر زنده بماند تا سر انجام آن داستان را بشنود. اما شهرزاد که بسیار باهوش بود این کار را به مدت هزار و یک شب ادامه داد و...

 

عوامل تولید پادکست قصه های هزار و یک شب

داستان های صوتی هزار و یک شب با روایت ریحانه زارعی، گوینده حرفه ای و کار بلد رادیو نت به نت، بعد از مراحل پیش تولید و آماده سازی، اکنون به مرحله انتشار در وبسایت نت به نت رسیده است. پروژه بزرگی که قطعا در نوع خود بی مانند خواهد بود. زحمات بسیار زیادی از یک تیم حرفه ای برای این کار کشیده شده است تا محصولی فاخر و ناب تقدیم شما شود.

علی اقبال به عنوان صدابردار، و رضا طریحی نیز به عنوان تدوینگر این مجموعه صوتی؛ نقش بزرگی را برای به انجام رسیدن این پروژه بزرگ ایفا نموده اند.

قصه های هزار و یک شب هم اکنون در بخش داستان های رادیو نت به نت قرار گرفته است و هر هفته با یک داستان جدید به روز رسانی می شود.

اگر اهل قصه شنیدن های شبانه، پادکست های روایی و جذاب هستید؛ این پادکست های منحصر به فرد را از دست ندهید. همچنین با اشتراک گذاری آنها، به ما در ادامه این مسیر انگیزه ای مضاعف دهید.

 

برای شنیدن همه قسمت های منتشر شده و همچنین خواندن تاریخچه کتاب، پروسه تولید و معرفی کامل دست اندر کاران این مجموعه، به آدرس زیر مراجعه کنید.

مجموعه قصه های هزار و یک شب در وب سایت نت به نت

 

نظر دهید (برای اعضا)

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما