فروشگاه

مقالات

مقالات

راه هموار یادگیری موسیقی در دوران کرونا

  • انتشار1399/06/02
  • بازدید
راه هموار یادگیری موسیقی در دوران کرونا

 

چند ماهی است که بلای خانمانسوزی به نام پاندمی کووید ۱۹ یا بیماری ویروسی کرونا در سرتاسر دنیا شیوع یافته که متاسفانه تعداد زیادی از انسانها را مبتلا و یا به کام مرگ کشانده است. این همه گیری در تاریخ تمدن بشری بی سابقه نبوده و تعداد دفعات زیادی اپیدمیهای جهانی و محلی به نوعی باعث بر هم ریختن سیستم سلامت و امنیت روانی مردم گردیده است. قدرتمندترین همه گیری تاریخ مربوط به صد سال پیش میشود که آنفلوانزای اسپانیایی به یکباره به جان انسانها افتاد و به صورت فاجعه باری منجر به ابتلای یک سوم از جمعیت جهان و کشته شدن نزدیک به صد میلیون تن گردید. از ویژگیهای مشترک بیماریهای همه گیر میتوان به تعطیلی اجتماعات و فعالیتهای جمعی اشاره نمود که علاوه بر تلفات زیاد و ضرر و زیانهای هنگفت اقتصادی، باعث جدایی انسانها و اختلال در امنیت روانی عمومی می گردد. در این گونه مواقع انسانها که موجوداتی بسیار وابسته به اجتماع می باشند، می بایست با رعایت یک سری از اصول و قواعد، از فروپاشی جسمی و روانی اجتماعی جلوگیری نمایند تا گذر از اینگونه بحرانها، با کمترین میزان خسارات صورت پذیرد. خوشبختانه علم بشر نسبت به گذشته جهش های بزرگی داشته که آگاهی عمومی را نسبت به این گونه معضلها، ارتقای زیادی بخشیده است. مخصوصا با گسترش فناوری اطلاعات و وسایل ارتباط جمعی، توانسته بخشی از کمبودهای ناشی از تعطیلی فعالیتهای اجتماعی را بهبود ببخشد. اگر وضعیت کنونی را با زمان آنفولانزای اسپانیایی قیاس کنیم، به وضوح در می یابیم که شرایط ما بسیار بهتر از مردم آن دوران است. در آن زمان چیزی به نام دنیای اینترنت و فضای مجازی وجود نداشت. مردم از حال یکدیگر با خبر نبودند. پروتکل های بهداشتی به گوش همه نمی رسید. مثل الان نبود که جهان مثل یک دهکده کوچک در یک گوشی هوشمند در دستان ما باشد. بالطبع با توجه به افزایش آگاهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی، از بیماری منحوس کرونا گذر خواهیم کرد و خورشید عالم تاب یک بار دیگر خون منجمد در رگهای اجتماع را به جریان می اندازد. اما همانطور که گفتیم، سلامت جسمانی یک روی قضیه است. برای سلامت روان چه تدابیری باید اتخاذ نمود؟

 

آموزش آنلاین موسیقی در دوره کرونا

 

 

آن روی سکه کرونا، فرصتی برای رسیدگی به علائق

 

کرونا آمد، شهر را به هم ریخت، جانهای بسیاری را گرفت و داغ بر دلها بنشاند. اما در پس هر اتاق شوم، یک سری فرصتها نهفته است. انسانهای دانا همواره در حال رصد کردن اینگونه فرصتها در دل این اتفاقات هستند. کرونا باعث شد بخشی از زمان مردم در طول شبانه روز آزاد شود. مثلا با کاهش ترددهای بی مورد و یا سفرهای گوناگون، همچنین عدم شرکت در فعالیتهای دسته جمعی مثل رفتن به ورزشگاه ها یا کنسرتهای موسیقی، روی آوردن به دورکاری و مثالهای زیاد دیگری که در این مقال نمیگنجد. از آنجا که در زمان نوشتن این مقاله هیچ درمانی برای رفع این بیماری نیامده و زمان کشف واکسن کرونا کاملا مبهم میباشد، به نظر می رسد ما نیز مثل یکصد سال پیش، حداقل دو سالی را باید با این روند سیر کنیم و به این شرایط عادت نماییم. این که دست روی دست بگذاریم و فقط در انتظار پایان این حیران باشیم، جز اینکه به سلامت روان خود آسیب زده ایم، فرصت به دست آمدهای به نام استفاده از زمان را نیز از دست خواهیم داد. سلامت جسمی به تبع قانون گذاری در رعایت اصول و پروتکل های اجتماعی به دست میآید. اما برای سلامت روانی، این خود ما هستیم که می توانیم به کمک خود بشتابیم تا از این مخمصه منحوس به سلامت گذر کنیم. باید به ذهن خود آسایش دهیم. اگر غذای جسم را تامین میکنیم، موظف به تامین غذای روح نیز هستیم. همانطور که میدانید روح و روان آدمی از جنبههای مختلفی تغذیه میشود. مثل عشق، محبت، مهربانی، فداکاری، ایثار، هنر و... از آنجا که تخصص ما در زمینه موسیقی است، در ادامه پیرامون استفاده از فرصتهای به وجود آمده برای یادگیری مجازی موسیقی میپردازیم.

 

یادگیری موسیقی به روش مجازی در زمان کرونا

 

در اینکه موسقی به عنوان غذای روح بشر در سراسر جهان پذیرفته شده است، شکی نیست. حال در دوران کرونا که این ویروس بین انسانها فصل و جدایی انداخته، وظیفه جبران این جدایی ها را فضای مجازی به دوش می کشد. به لطف پیشرفت تکنولوژی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ما به دنیای بی کرانی از اطلاعات مورد نیاز برای انجام هر کاری دسترسی داریم. برای هر موضوعی می توانیم یک سرچ ساده کنیم تا موتور جستجوگر گوگل انبوهی از اطلاعات را در اختیار ما قرار دهد. گفتیم که کرونا، زمان مازاد زیادی را به طور نسبی برای مردم آزاد کرده. حال خودتان در نظر بگیرید، اگر بیکار باشیم و با محدودیت های ناشی از کرونا اوقات را بگذرانیم، ذهن ما تدریجا خموده و افسرده می شود. نباید در این زمینه به این ویروس چغر و موذی اجازه جولان در حیطه روح و روان را داد. اختیار ذهن خود را در دست بگیرید و با انواع غذاهای لذیذ و خوب از آن پذیرایی کنید. یکی از این غذاها، یادگیری موسیقی است. مضاف بر اینکه گوش دادن به موسیقی خوب باعث آرامش ذهن می گردد، تلاش برای یادگیری موسیقی نیز کمک شایانی به جلوگیری از انحراف افکار و پوسیدگی آن در برزخ کرونا خواهد نمود. در زمانه ای که مردم از تردد های غیر ضروری منع شده اند، اسباب آموزش مهیاست. همه ما به اینترنت دسترسی داریم و در هر خانه ای گوشی های هوشمند و یا کامپیوتر یافت می شود. فقط کمی همت می خواهد. پس همت بلند دار که مردان روزگار، از همت بلند به جایی رسیدهاند. کرونا خواهد رفت و چه خوب است در پایان این تلخ کامیها، حسرت اوقات از دست رفته را نخوریم.

 

انسانهای کوچک در بحران ها زانوی غم بغل میگیرند و انسانهای بزرگ از دل بحران ها، فرصتها را شکار میکنند.

 

 

آموزش مجازی سه تار، تنبک، سنتور در وبسایت نت به نت

 

با توجه به شیوع کرونا، مردم با جلوه دیگری از آموزش بیش از پیش آشنا شدهاند. چند سالی است که آموزش مجازی سازهای مختلف همگام با توسعه فناوری دیجیتال، گسترشی شتابنده داشته است. در همین راستا، عوامل وبسایت آموزشی نت به نت برای ارائه خدمات مجازی مفید به هنرجویان، و در سایه تعامل با ایشان، تلاش های ارزنده ای را انجام داده اند. بیش از پنج هزار نفر تا کنون یادگیری سه تار را از مرحله صفر با این وبسایت شروع نموده اند و اکثرا توانسته اند به مراحل خوبی از نوازندگی برسند. حال با هجوم این بیماری همه گیر و محدودیت های اجتماعی حاصل از آن، نیاز به اینگونه آموزش ها بیش از پیش احساس می شود. این وبسایت آموزش های خود را کاملا بر مبنای متد روز ارائه می کند و بسیاری از مطالب کاربردی برای نوازندگی را به صورت رایگان در اختیار هنرجو قرار می دهد. در حال حاضر آموزش مجازی سازهای سه تار، تنبک و سنتور با کیفیتی عالی در اختیار هنرجویان قرار دارد. همچنین در آیندهای نزدیک سازهای بیشتری همچون ارگ و کیبورد، گیتار کلاسیک و الکتریک، دف و ... توسط اساتید توانمند در این مجموعه تدریس خواهد شد. شما نیز می توانید از همین امروز به جمع این خانواده بزرگ بپیوندید. با آرزوی شنیدن خبر پایان این بیماری منحوس عالم گیر، از خداوند منان برای شما و عزیزانتان عافیت و شادکامی مسئلت می نماییم.

 

شما میتونید کلیه ی پکیج آموزشی وب سایت نت به نت را با مراجعه به این لینک مشاهده نمایید.

نویسنده: محمد حنطه ای

 

 

نظر دهید (برای اعضا)

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما