فروشگاه

مقالات

مقالات

راهنمای خرید سه تار خوب

  • انتشار1399/04/06
  • بازدید
راهنمای خرید سه تار خوب

 

تمامی علاقه مندان به نوازندگی، در شروع کار خود با بزرگترین چالش پروسه یادگیری، یعنی تهیه یک ساز مناسب روبرو می گردند. این مقاله برای کسانی‌ست که قصد شروع یادگیری ساز سه تار را دارند. سعی داریم با عبارات و توضیحاتی روان، تا حد امکان آنها را با این چالش و پریدن از روی آن آشنا کنیم. به تیتر مقاله دقت کنید: سه تار خود را از کجا تهیه کنم؟ احتمالا جوابی که انتظار دارید بشنوید این است: از یک فروشگاه معتبر! این جواب درست است ولی همه‌ی جواب این نیست. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا به صورت اساسی به جواب مورد نظر خود برسید.

 

سه تار نزدن، بهتر از سه تار بد زدن است

اگر قرار باشد شما با یک سه تار غیر استاندارد یادگیری را آغاز کنید، روند یادگیری شما از همان اول به اشتباه شکل می گیرد. در ابتدا شما متوجه این موضوع نمی شوید؛ چرا که هنوز تجربه ای در تشخیص سه تار خوب از سه تار بد را کسب نکرده اید. به خاطر همین با همان سه تار غیر استاندارد کار را ادامه می دهید و همین امر سبب می گردد تا برداشت شما از یادگیری استاندارد، به غلط شکل گیرد. و بعد از چندی که کمی با دنیای سه تار آشنا شوید، تازه میفهمید که تمام راه را اشتباه آمده اید و شاکله و بنای اولیه نوازندگی خود را با یک سه تار غیر استاندارد، ناقص و لرزان ساخته اید. اکثر هنرجویان وقتی در این مرحله متوجه این موضوع می شوند، چنان ذوقشان کور می شود که نه تنها از یادگیری سه تار، بلکه کلا از دنیای نوازندگی انصراف می دهند. عده ای هم که عزمشان برای یادگیری راسخ تر است، مجبور می شوند آن بنا را خراب کرده و از نو بسازند. به این ترتیب کلی هزینه و وقت و انرژی را تلف کرده اند. از این روست که می گوییم سه تار نزدن، بهتر از سه تار بد زدن است.

 

سه تارهای ارزان ۲۰۰ هزار تومانی !!!!

 

آیا فروشگاههای بزرگ و معتبر برای خرید سه تار مناسبند؟

بعضی از هنرجویان با یک گشت ساده اینترنتی، با فروشگاههای عظیمی روبرو می گردند که هزاران هزار جنس مختلف را در دسته بندی ها و منوهای خود ارائه می کنند و به قول معروف از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را به فروش می رسانند. سپس با یک کلیک وارد قسمت سازها می شوند و در آنجا گزینه سه تار را پیدا می کنند. به یکباره با دنیایی از سه تار مواجه می گردند در انواع و اقسام مختلف و با تنوع قیمتی بالا. حال که می بینند در این فروشگاه بزرگ و معتبر حق انتخاب وسیعی دارند، با خیالی آسوده یکی از آنها را میخرند. فرض کنیم این خریدار شما هستید. چند سوال از شما می پرسیم. آیا این سه تاری که خریدید، توسط فردی متخصص در زمینه سه تار تایید شده؟ آیا مطمئن هستید سه تاری که به دستتان می رسد از لحاظ کیفیت جزء سازهای استاندارد محسوب می شود؟ آیا منبعی را برای پاسخ گویی به شما معرفی می کنند؟ اگر پاسختان آری است، پس انتخابتان خوب بوده. ولی چنانچه پاسخ هر کدام از این سوالها منفی باشد، حکایت همان هندوانه سر بسته ایست که به شانس و اقبال شما بستگی خواهد داشت. اصولا در این نوع فروشگاهها هر کسی می تواند اجناس خود را برای فروش ارائه کند. حتی افرادی سود جو گهگاه سه تار های تقلبی و ارزان قیمت را با برچسب های رنگارنگ و جذاب در آنجا ارائه می کنند. البته سه تارهای خوب هم در آنجا موجود است. اما وجه تمییز و تشخیص شما که تا به حال تجربه ای در ساختار و ساختمان سه تار و کیفیت آن نداشته اید، چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید.

 

پیشنهاد میکنم از فروشگاه نت به نت دیدن نمایید

 

فروشگاههای تخصصی خرید سه تار

چه در فضای مجازی و چه در دنیای واقعی، فروشگاه های زیادی وجود دارند که به صورت اختصاصی در زمینه سازهای مختلف فعالیت دارند. خرید از این فروشگاهها نسبت به جاهایی که همه اجناس را می آورند و برای تکمیل قفسه های خود، اجناس لطیف و حساسی مثل ساز هم به لیست محصولات خود اضافه می کنند، منطقی تر است. اما باز هم با یک سوال روبرو می شویم. در همه مشاغل انسان خوب و بد وجود دارد. متر و معیار سنجش صداقت فروشنده با شما چیست؟ اگر فروشنده از آن دسته کسانی باشد که بی تجربگی شما را برگ برنده ای برای فروش بیشتر خود بداند، شما چگونه متوجه می شوید؟ پیشنهاد میکنم مقاله زیر را مطالعه بفرمایید و سپس برگردید تا با هم به نتیجه لازم برسیم.

 

صحبت های ضد و نقیض فروشندگان سه تار

 

پس سه تار خود را از کجا بخریم؟

دوستان عزیز! تمام صحبت های بالا برای این گفته شد که بدانید شما تا تجربه کافی را در شناخت سه تار به دست نیاورده اید، به تنهایی اقدام به خرید سه تار نکنید. ساز وسیله ای نیست که به صورت وکیوم و بسته بندی کارخانه ای به دست من و شما برسد. ساز باید بر دل و جان شما بنشیند. قرار است همدم و مونس تنهایی شما باشد. قرار است عامل پیشرفت و درخشندگی شما گردد. حیف است اگر با یک خرید بد، این هنر ارزنده برای شما رنگ ببازد. بهترین راه برای تهیه سه تار، در درجه اول استاد خودتان می باشد. استاد شما به خاطر وقتی که برای آموزش شما می گذارد، در قبال شما احساس مسئولیت می کند. اگر از او مشورت بخواهید صد در شما را کمک میکند. چرا که موفقیت شما در نوازندگی، موفقیت او نیز محسوب می گردد. اگر هم بنا به دلایلی دسترسی مستقیم به استاد خود ندارید، حداقل کاری که می توانید بکنید، استفاده از تجربه یکی از دوستان یا آشنایان خود می باشد. بالاخره در اطراف شما کسانی هستند که تار و سه تار می نوازند. از آنها کمک بگیرید. دیری نخواهد گذشت که خود شما تبدیل به منبعی برای راهنمایی دیگران خواهید شد. و آن موقع است که خودتان با خیال راحت می توانید از هر جایی که خواستید، سه تار مورد علاقه خود را پیدا کرده و آن را بخرید. پس نتیجه نهایی این شد که فعلا خودسرانه سه تار نخرید تا زمانی که خودتان یک سه تار شناس شوید. موفق و پیروز باشید.

 

خرید سه تار استاندارد

 

 

آموزش سه تار از مبتدی تا پیشرفته

 

صحبتی با هنرجویان وبسایت نت به نت

درود بر شما همراهان همیشگی و عزیزان علاقه مند به هنر زیبای موسیقی. همانطور که می دانید آموزشهای استاد اقبال به صورت محصولات آموزشی در اختیار شما خوبان قرار گرفته است. یکی از خصائل ذاتی آموزش از راه دور اینست که طیف هنرجویان محدود به یک شهر و استان نمی شود. از شهرهای مختلف و همینطور ایرانی های خارج از کشور نیز با آموزشهای ما کار خود را شروع میکنند. خب، علی القاعده هنرجویان ایشان نمی توانند به صورت مستقیم برای خرید سه تار از او کمک بگیرند. چرا که بررسی کیفیت یک ساز، نیازمند دسترسی فیزیکی به آن می باشد. از این رو در فروشگاه نت به نت، هر سری چند عدد سه تار، در دسته بندی های آماتور، نیمه حرفه ای و حرفه ای برای هنرجویان وبسایت بارگذاری می شود تا از این طریق بتوانند با خیالی آسوده یادگیری سه تار را آغاز نمایند. تمام سه تارهای فروشگاه توسط خود استاد اقبال انتخاب و تهیه شده و پس از بررسی دقیق در دسترس هنرجویان عزیز قرار می گیرند.

 

نظر دهید (برای اعضا)

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما