فروشگاه

فایل های صوتی

فایل های صوتی

قسمت بیست و دوم قصه های هزار و یک شب

  • انتشار1403/01/19
  • بازدید
قسمت بیست و دوم قصه های هزار و یک شب

شب هجدهم: حکایت غلام دروغگو

آنچه که در قسمت های قبل شنیدیم: آری، در انجا بودیم که هارون الرشید در قصر، مشتاق بود ماجرای دختران را بشنود. دختری که ادعا کرد خواهرانش آن دو سگ سیاه هستند، ماجرای خویش را شرح داد. دانستیم که او به همراه خواهران به جزیره ای رفتند که همه مردمان در آنجا سنگ شده بودند الا شاهزاده آن شهر. دخترک عاشق شاهزاده شد و به او پیشنهاد عزیمت به بغداد کرد. به کشتی که رسیدند، خواهران این دختر حسادت کرده و نیمه شب دختر و شاهزاده را به دریا افکندند.

شاهزاده مرد اما دخترک بر تکه چوبی ره نجات یافت و به جزیره ای رسید که در آن مار و اژدهایی در حال نزاع بودند. دخترک اژدها را کشت و پس از آن مار پر پرواز درآورد. مار پرنده به پاس قدر دانی دختر را به کشتی رساند و خواهران حسودش را تبدیل به سگ کرد و به دختر گفت اگر هر دوی این سگان را هر روز سیصد شلاق نزنی، تو را نیز سگ خواهم کرد.

پس از ماجرای این دختر، نوبت به شنیدن ماجرای دختر دوم رسید که قبلا جای شلاق و زخم بر پشت او نمایان شده بود. او نیز حکایتی پر فراز و نشیب داشت. عجوزه ای زال، او را با جوانی خوش سیما پیوند داده بود. اما او به جوان خیانت کرد و در سزای خیانتش بس تازیانه خورد و رها شد. او خود را اتفاقی به همان خانه مرموز دختران رساند و بخش دیگری از رموز قصه ما عیان گشت. چون داستان به اینجا رسید، سپیده شد و شهرزاد ادامه را به شب بعد موکول کرد، یعنی همین قسمتی که اکنون خواهید شنید با عنوان حکایت غلام دروغگو!

زیبایی داستان های ایرانی، زینت بخشی آن به ادبیات غنی شعرا و سخنوران بزرگ است. همانطور که در این قسمت خواهید شنید، ابیات بسیار زیبایی از سعدی، نظامی و دیگر شاعران پر آوازه به موازات قصه به کار رفته است. بشنوید قسمت 22 از مجموعه داستان های صوتی قصه های هزار و یک شب را با گویندگی ریحانه زارعی.

 

منهای هزار ویک شب

داستان جعفر برمکی و دختری به نام عباسه

همانطور که در این داستان ها متوجه شده اید، نام همراه هارون الرشید، جعفر است که وزیر اوست. ریحانه زارعی در یک فایل صوتی جداگانه، قصه ای از جعفر ابن یحیی برمکی، وزیر ایرانی تبار هارون الرشید برای شما گرد آوری کرده تا بیشتر با شخصیت او آشنا شوید و دیلی فرمان قتل او توسط هارون الرشید را بدانید. این فایل صوتی را در ادامه این مطلب می توانید بشنوید:

 

 

عوامل تولید:

گوینده: ریحانه زارعی

صدابردار: علی اقبال

تدوینگر: رضا طریحی

تهیه شده در استودیو نت به نت

بر اساس کتاب قصه های هزار و یک شب

 

پخش از وبسایت فرهنگی آموزشی نت به نت

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما