فروشگاه

فایل های صوتی

فایل های صوتی

قسمت دهم قصه های هزار و یک شب

  • انتشار1402/03/17
  • بازدید
قسمت دهم قصه های هزار و یک شب

شب ششم: حکایت صیاد 1

 

بخش اول:

از ماست که بر ماست

این ضرب المثل را زیاد شنیده ایم. زمانی مصداق می یابد که به یک گرفتاری دچار شده ایم و با واکاوی در علت گرفتار شدنمان، در می یابیم که که هر چه بر سرمان آمده ریشه در اهمال و بی خردی خودمان داشته و از ما بوده که چنین بر ما روا گردیده است. حکیم رویان جان ملک را نجات داد. اما ملک متاثر از قصه ملک زاده و وزیر، که وزیرش برای او تعریف کرده بود، قصد جان حکیم کرد. در قسمت های قبلی دانستیم که کینه وزیر به حکیم از سر حسادت است. اما ملک چرا باید اینگونه منفعل باشد؟ آیا جواب خوبی ها را باید با بدی داد؟ حکیم را برای اعدام توسط جلاد به نزد ملک یونان آوردند. هر چه فریاد بی گناهی سر داد، افاقه ای نکرد. تا اینکه... برای آن که بدانیم چه در این میان پیش خواهد آمد باید این پادکست را از زبان ریحانه زارعی بشنویم.

 

بخش دوم:

اما داستان های پیچ در پیچی که در سه قسمت گذشته شنیدیم، همه از دل داستان ماهیگیر و سه پسرش روییده بود. در چرخشی بزرگ به سر منشا این سه داستان بر می گردیم تا ببینیم عاقبت صیاد و دیو دریا چه می شود. پس در بخش دوم این پادکست ادامه داستانی را می شنویم که در شب دوم قصه خوانی شهرزاد و یا قسمت ششم مجموعه داستان های صوتی قصه های هزار و یک شب از آن رو نمایی شده بود. پس در این پادکست می شنویم حکایت صیاد را.

یادمان نرود همه این حکایات عجیب و غریب در قصر شهریار شاه و توسط شهرزاد قصه گو خوانده می شود. هر شب یک قصه و این در حالی است که هنوز در شب ششم این داستان هزار رنگ قرار داریم.

 

عوامل تولید:

گوینده: ریحانه زارعی

صدابردار: علی اقبال

تدوینگر: رضا طریحی

تهیه شده در استودیو نت به نت

بر اساس کتاب قصه های هزار و یک شب

 

 پخش از وبسایت فرهنگی آموزشی نت به نت

 

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما