فروشگاه

اخبار

اخبار

مژده؛ به زودی آموزش آواز افشاری برای سه تار

  • انتشار1402/08/06
  • بازدید
مژده؛ به زودی آموزش آواز افشاری برای سه تار

 

 

😊این متن، حاوی مقداری خبر خوب برای هنرجویان سه تار می باشد😊

 

سلام بر همراهان وب سایت نت به نت؛ به آنان که موسیقی را دوست دارند و چنگ دلشان را با چنگ انداختن به دنیای رنگارنگ ملودی، خوش می نوازند.

ما آمده ایم تا خبری خوب به دنبال کنندگان آموزش سه تار در وبسایت نت به نت بدهیم. هنرجویانی که کار یادگیری را زیر نظر مدرس با تجربه این ساز، علی اقبال شروع کردند و مجدانه پنج بخش از مجموعه سه جلدی کتاب آموزش سه تار استاد جلال ذوالفنون را پشت سر گذاشته اند. اکنون این هنرجویان به زیبایی با سه تار می نوازند، هر آهنگی را بر ساز خود می نشانند و مدتها می توانند در خلوت خود با ناله های غریبای این نازنین ساز، بداهه ها بسرایند و نوای موسیقی را به گوش فلک الافلاک برسانند.

اما خوب می دانیم که هنرجویی که پیوسته تا این مراحل را کار کرده است، دیگر دست بردار نیست. او عطش پیشرفت دارد. می خواهد در کار هنری خود به تکامل برسد، و در یک کلام! او می خواهد حرفه ای شود.

 

انتشار دوره جدید آواز افشاری برای ساز سه تار

خب به مشروح خبر بپردازیم. در راستای آموزش سه تار بر اساس کتاب جلال ذوالفنون، به زودی دوره جدیدی در نت به نت منتشر می شود. این دوره شامل ششمین بخش از کتاب است.

متد مجموعه سه جلدی کتاب آموزش سه تار استاد جلال ذوالفنون، بر مبنای دستگاه ها و آوازهای موسیقی ایرانی است. در همین راستا تا به حال پنج بخش از این کتاب که شامل دو دستگاه و سه آواز بوده، توسط استاد اقبال تدرس شده است.

این پنج بخش شامل موارد زیر می شود:

پکیج آموزشی سه تار بخش ماهور

پکیج آموزشی سه تار بخش شور

پکیج آموزشی سه تار-آواز دشتی

پکیج آموزشی سه تار-آواز ابوعطا

پکیج آموزشی سه تار-آواز بیات ترک

 

حال نوبت به چهارمین و آخرین آواز دستگاه شور؛ یعنی آواز افشاری رسیده است و به زودی قرار است دروس این دوره به صورت هفتگی بر روی وبسایت نت به نت قرار گیرد.

آواز افشاری یکی از محبوب ترین بخش های موسیقی دستگاهی است. تصنیف های مطرح زیادی در این آواز تا به حال ساخته شده است. یکی از نام آشنا ترین اجراها در این آواز که برای همه ما آشناست، مثنوی افشاری از استاد شجریان است: این دهان بستی دهانی باز شد/ تا خورن‍‍ده لق‍‍مه‌های راز ش‍‍د

 

این آواز خاطره انگیز همه ساله از رادیو تلویزیون در سحرهای ماه رمضان پخش می شد. به خاطر همین همه ما طنین زیبای استاد، ادای تحریرهای فوق العاده، فراز و فرودهای تاثیر گذار و حس و فضای بی نظیر آن را در ذهن خود همچنان زنده نگه داشته ایم.

بیایید به این بهانه یک بار دیگر مثنوی افشاری با صدای خسرو آواز ایران را به گوش جان بنوشانیم.

 

 دانلود این دهان بستی دهانی باز شد (مثنوی افشاری) با صدای استاد شجریان

 

 

پیش نیازهای دوره آموزشی آواز افشاری

آواز افشاری یکی از متعلقات دستگاه شور است. به خاطر همین حتما قبل از آن بایستی دستگاه شور را کار کرده باشیم. از آنجا که شروع یادگیری سه تار بر اساس دستگاه ماهور رقم می خورد؛ پس هنرجو برای کار کردن با دوره جدید آواز افشاری، حتما باید دستگاه های ماهور و شور را کار کرده باشد. بعد از آن می تواند مستقیما وارد آواز افشاری شده و با ویدیوهایی که به صورت هفتگی در سایت نت به نت قرار می گیرد، کار خود را شروع کند. اما توصیه ما بر این است قبل از شروع این دوره، آوازهای دشتی، ابوعطا و بیات ترک را نیز کار کرده باشد تا از لحاظ فنی و تکنیکی از آمادگی و پختگی کاملی بهره مند باشد.

 

زمان انتشار دروس دوره آواز افشاری  برای سه تار

دوره افشاری از تاریخ دهم آبان 1402 یعنی کمتر یک هفته بعد از این خبر بر روی وبسایت نت به نت منتشر می شود. نحوه انتشار آن به صورت هفتگی است. هر هفته یکی از گوشه های این آواز روی سایت قرار می گیرد تا هنرجویان زمان کافی برای تمرین کردن جلسات را داشته باشند.  

نظر دهید (برای اعضا)

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما