فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش آهنگ گل گندم برای سنتور

  • انتشار1403/03/22
آموزش آهنگ گل گندم برای سنتور

هنرجویان گرامی نت به نت، در این ویدیوی آموزشی، استاد رسولیان آهنگ گل گندم از کتاب دستور سنتور استاد پایور را با وارد کردن تکنیک ها و زینت های سنتور نوازی، به صورت حرفه ای به شما آموزش می دهد. حرفه ای به این معنا که مضراب گذاری های ساده و تکی در میزان های درس، با تغییراتی پیچیده تر می شود و با تکنیک هایی نظیر دراب، تریل، ریز و... سطح بالاتری می گیرد.

این آموزش به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است. اما نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که هنرجویانی که هنوز پکیج مقدماتی آموزش سنتور و پکیج متوسطه آموزش سنتور را کار نکرده اند، به سراغ یادگیری این درس نروند؛ چرا که موجب سردرگمی خواهد شد. همین آهنگ در پکیج مقدماتی آموزش سنتور به شکل ساده تری تدریس شده است. اما استفاده از این درس برای هنرجویانی است که حداقل چهار سال از یادگیری سنتور را سپری کرده باشند.

شما هنرجوی عزیز کماکان می توانید در شاخه آموزش آهنگ برای سنتور، آهنگ های ساده را برای یادگیری و نواختن انتخاب کنید.

 

آموزش اهنگ برای هنرجویان حرفه ای

تدریس این درس، یعنی آموزش آهنگ گل گندم برای سنتور و همچنین درس قبلی یعنی آموزش آهنگ جونی جونی برای سنتور، با استفاده از نت های ساده انجام گرفته است. همانطور که گفتیم یک نوازنده حرفه ای با نت های ساده یک آهنگ هم می تواند به تجربه و سلیقه خود متکی شود، و از تکنیک های ظریف و پیچیده، برای جلا بخشیدن به آن استفاده کند. در دستورات نت خوانی، اگر هیچ علامتی مبنی بر استفاده از زینت و تکنیک هم نباشد، خود نوازنده می تواند آن را بسط و گسترش داده و رقص مضراب بر سنتور را حرفه ای بنماید.

این دو درس را برای این قرار دادیم تا بدانید بداهه نوازی و استفاده از تکنیک ها، تا حدود زیادی به شهود نوازنده بستگی دارد.

از درس های بعدی، دیگر از نت های ساده استفاده نخواهیم کرد. بلکه آهنگ های حرفه ای مثل چهار مضراب شور به صورت مستقیم و با نت نویسی کامل تدریس خواهد شد.

 

 

آهنگ گل گندم، موسیقی محلی مازندران

گل گندم نام آهنگی شاد و ریتمیک از موسیقی محلی مازندران است که نخستین بار با صدای پری زنگنه اجرا شده است.

 

گل گندم شکفته ، گل گندم یار

گل گندم شکفته ، گل گندم یار

می کارم همچین و هم چون گل گندم ، گل گندم ، گل گندم یار

می چينم همچین و هم چون گل گندم ، گل گندم ، گل گندم یار

گل گندم یار ، گل گندم یار

گل گندم یار ، گل گندم یار

 

دانلود نت این آهنگ

 

کسر میزان آهنگ گل گندم شش هشتم است. شما اگر مترونوم را روی دو چهارم قرار دهید راحت تر خواهید بود. از نظر تعداد ضرب، شش هشتم و دو چهارم با هم تفاوتی ندارند. شش هشتم دو ضرب دارد و هر ضرب معادل سه نت چنگ است. دو چهارم هم دو ضرب دارد که هر ضرب آن معادل یک نت سیاه است. شما در ازای هر تیک مترونوم در حالت دو چهارم، می توانید ضرب ها را به درستی اجرا کنید.

 

دانلود آهنگ گل گندم با صدای پری زنگنه

 

در ویدیوی زیر آموزش گل گندم با سنتور را به صورت رایگان مشاهده فرمایید

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما