فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش آهنگ جونی جونی برای سنتور

  • انتشار1403/03/17
آموزش آهنگ جونی جونی برای سنتور

 همراهان عزیز وبسایت نت به نت، ویدیویی که مشاهده می کنید، آموزش رایگان آهنگ جونی جونی برای سنتور است. جونی جونی نام قطعه ای محلی از دیار مازندران است که بین هواداران موسیقی محلی از محبوبیت خاصی برخوردار می باشد.

نکته قابل ذکر این است که درس برای هنرجویان مبتدی مناسب نیست و تنها افرادی که حداقل دو تا سه سال از یادگیری سنتور را پشت سر گذاشته اند، می توانند از آن استفاده کنند.

 

شروع آموزش سنتور در نت به نت

 

زینت ها و تکنیک های سنتور نوازی برای آموزش حرفه ای سنتور

نوازندگان حرفه ای حتی اگر یک نت ساده را هم جلویشان بگذارند، می توانند آن را با استفاده از زینت ها و تکنیک های سنتور نوازی بال و پر داده  و اجرای متفاوت و زیبایی از آن را به اجرا درآورند. با اینکه نت قطعه ساده است، ولی آنها خود می دانند که در کجای قطعه از چه تکنیکی استفاده کنند تا آهنگ حرفه ای بشود.

استاد رسولیان هم همین تصمیم را دارد. برای هنرجویانی که می خواهند حرفه ای شوند، قطعاتی را با نت های ساده مهیا کرده است و این نت های ساده و تک مضرابی را با تکنیک های زیبا و متعدد سنتور نوازی گسترش داده و وزین می کند. هنرجویی که سودای حرفه ای شدن در سر دارد، باید بتواند در میزان های مختلف از تکنیک های گوناگونی برای اجرای نت ها استفاده کند؛ تا آهنگ را از حالت ساده درآورده و یک اجرای حرفه ای را به نمایش گذارد.

شاید شما نام و نحوه اجرای زینت ها و تکنیک ها را بلد باشید، ولی اینکه کجا آنها را به کار ببرید یا نه؛ نیاز به تجربه و شناخت زیر و بم موسیقی است. در واقع هدف از این این سبک از آموزش، یادگیری استفاده از زینت ها و تکنیک ها در جا و زمان درست است. آنوقت می توانید به صورت حرفه ای، هر قطعه ساده ای را به زیبایی بنوازید و یا بداهه نوازی با شکوهی را اجرا کنید.

همانطور که می بینید، نت های این قطعه مربوط به کتاب دستور سنتور استاد پایور است. کتابی که برای هنرجویان مبتدی تهیه و تالیف شده است. نت خوانی قطعه در سطح مبتدی و بسیار ساده است. اما همانطور که در این ویدیو می بینید، این نت های ساده با استفاده از تکنیک های سنتور نوازی، می تواند به اجرایی حرفه ای تبدیل شود.

 

زینت های تکیه، دراب و مضراب ریز سنتور برای آموزش آهنگ

در این درس آموزش آهنگ جونی جونی سه تکنیک یا زینت سنتور نوازی شامل تکنیک های تکیه، دراب و مضراب ریز را یاد خواهید گرفت. در پکیج دوره مقدماتی آموزش سنتور و همچنین پکیج دوره متوسطه آموزش سنتور؛ این تکنیک ها را فراخور دروس آموزشی در هر جلسه یاد گرفته اید.

اما استفاده از آنها در جای مناسب و به صورت هدفدار چیزی است که به دنبال آن هستیم. همانطور که در این ویدیوی آموزشی می بینید، استاد رسولیان این سه تکنیک را در جای جای قطعه به کار می برد و از ابتدا تا پایان آهنگ جونی جونی را بر پایه آنها اجرا می کند.

استاد نکات مختلف آموزشی برای این قطعه را به صورت کامل به شما آموزش می دهد. مثلاً چگونه بایستی نتی که قبل یا بد از آن سکوت قرار دارد، با تکنیک یا زینت مخصوص به آن اجرا شود. یا در چه صورتی نمی توان از تکنیکی خاص در بخش هایی از نتهای قطعه استفاده کرد.

برخی از بخش های قطعات به صورت سلیقه ای می توانند با تکنیک های مختلف اجرا شوند. در بعضی موارد شاید اصلاً لازم به استفاده از تکنیک نباشد و به صورت ساده نوازندگی گردد. هدف ما رشد تشخیص و اعتماد به نفس موسیقیایی شماست. پس این تمرین را به خوبی طبق آن چیزی که استاد برای شما ارائه می کند انجام دهید. تکرار دروس تمرینی بسیار مهم است. این تکرار است که می تواند مراحل مختلف سنتور نوازی را در دستان و ذهن شما بنشاند.

بعد از مدتی که با آموزش آهنگ های حرفه ای و در این سبک کار کنید، متوجه خواهید شد که خودتان به شهود بالایی در استفاده از تکنیک های سنتور نوازی خواهید رسید. همچنین در آینده و مواجهه با نت های سخت و پیچیده نیز به راحتی از پس اجرای تکنیک ها بر خواهید آمد.

این اولین آموزش سطح حرفه ای آهنگ برای سنتور در وبسایت نت به نت بود. تا پیش از این، مجموعه ای از آموزش آهنگ های رایگان در سطح مبتدی در بخش آموزش آهنگ برای سنتور قرار داده شده بود. امیدواریم که با تمرین آهنگ و آهنگ های بعدی که در همین سطح حرفه ای و در هفته های آینده در سایت قرار خواهد گرفت؛ بتوانید مهارت نوازندگی خود را ارتقای دو چندان ببخشید.

 

دانلود نت آهنگ جونی جونی برای سنتور

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما