فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش آهنگ سوغاتی (هایده) برای سه تار

  • انتشار1402/04/15
آموزش آهنگ سوغاتی (هایده) برای سه تار

هنرجویان عزیز سایت نت به نت این بار یک ترانه بسیار محبوب و همه گیر به نام "سوغاتی" از خواننده بزرگ کشورمان مرحوم هایده را برای این قسمت از مجموعه آهنگ برای سه تار، برای شما در نظر گرفته ایم. اثری که بی شک جزء ماندگارترین آثار موسیقی ایران است و همه افراد با هر درجه ای از احساس، با شنیدن ملودی لطیف و احساسی آن تحت تاثیر قرار می گیرند. استاد علی اقبال مدرس تار و سه تار وبسایت نت به نت، ترانه سوغاتی هایده را به روش شنیداری به هنرجویان سه تار آموزش می دهد. در این روش هیچ کاری به نت و نت خوانی ندارید و ابزار شما برای یادگیری ساز خواهد بود و همین ویدیوی آموزشی.

 

آموزش سه تار در وب سایت نت به نت

 

درباره ترانه سوغاتی و تاریخچه و مضمون آن

سوغاتی نام یکی از ترانه های برتر موسیقی پاپ ایران به خوانندگی هایده است که در سال 1355 توسط محمد حیدری آهنگسازی شد و شعر زیبای آن را نیز اردلان سرفراز سرود. تنظیم دو مرحله ای این اثر نیز یک بار توسط محمد حیدری و بعد از آن توسط ناصر چشم آذر صورت گرفته است.

خلوص احساس و بی آلایشی عاشق در بیان احساسات خود در شعر، و ملودی آن که ترکیبی از غم عشق و دلدادگی است؛ باعث شده آهنگ سوغاتی جنبه دلی پیدا کند و در دل و جان مردم خون گرم و احساسی ایران نفوذ کند. آنقدر این اثر موفق بوده که پیر و جوان و کودک همه آن را می شناسند. هر کجا کسی دست به ساز شود و ملودی آن را بنوازد، همگی با آن همخوانی می کنند. بارها نوازندگان و خوانندگان فعال در فضای مجازی به بازخوانی این اثر روی آورده اند. در مجموع می توان گفت این اثر، ترانه ای شاخص است که تاریخ انقضایی نخواهد داشت و همیشه آن حس زیبای خود را به شنونده القا می کند.

 

متن آهنگ سوغاتی هایده

وقتی میای صدای پات از همه جاده‌ها میاد

انگار نه از یه شهر دور که از همه دنیا میاد

تا وقتی که در وا میشه لحظه دیدن می‌رسه

هر چی که جاده‌س رو زمین به سینه من می‌رسه آه

ای که تویی همه کسم بی تو می‌گیره نفسم

اگه تو رو داشته باشم به هر چی می‌خوام می‌رسم

به هر چی می‌خوام می‌رسم

وقتی تو نیستی قلبمو واسه کی تکرار بکنم؟

گل‌های خواب‌آلوده رو واسه کی بیدار بکنم؟

واسه کبوترای عشق دست کی دونه بپاشه؟

مگه تن من می‌تونه بدون تو زنده باشه؟

ای که تویی همه کسم بی تو می‌گیره نفسم

اگه تو رو داشته باشم به هر چی می‌خوام می‌رسم

به هر چی می‌خوام می‌رسم

عزیزترین سوغاتیه غبار پیراهن تو

عمر دوباره منه دیدن و بوییدن تو

نه من تو رو واسه خودم نه از سر هوس می‌خوام

عمر دوباره منی تو رو واسه نفس می‌خوام

ای که تویی همه کسم بی تو می‌گیره نفسم

اگه تو رو داشته باشم به هر چی می‌خوام می‌رسم

به هر چی می‌خوام می‌رسم

 

وقتی عاشق در خلوت خود دعا می کند که دلدارش بازگردد و غبار پیراهن او را بهترین سوغاتی بر می شمارد؛ وقتی می گوید از نبود یار نفسش تنگ گرفته و برای زنده ماندن و عمری دوباره نیاز به هوای یار دارد؛ پی میبریم که چقدر این اثر توانسته است در تشبیه و استعاره موفق باشد، آن هم در ساده ترین حالت بیان. آری سادگی، رمز موفقیت این شاهکار موسیقی است. حتی هایده برای خواندن آن از صدای کنتر آلتو استفاده کرده است. یعنی حتی در این زمینه هم شلوغ کاری نشده و با بم ترین صدای خود آن را خوانده است.

 

دانلود آهنگ سوغاتی با صدای هایده

 

یادگیری آهنگ بدون نت، حرکتی مفید برای تربیت شنوایی

تربیت شنوایی و سلفژ، از مفاهیم مهم موسیقی به شمار می روند. زمانی که فرد بتواند الگوهای ملودی و گام های موسیقی را در ذهن خود رهگیری و تحلیل کند، آن موقع است که توانایی او برای اجرای صحیح هر قطعه، در آوردن یک ملودی بدون استفاده از نت، نواختن آهنگ هایی که نت آنها در دسترس نیست و حتی خلق اثر و آهنگسازی؛ پیشرفت چشگیری می کند. از این رو استاد اقبال در میان همه آهنگ هایی که برای سه تار به شما آموزش می دهد، چند قطعه ای را هم به روش شنیداری در نظر می گیرد تا در زمینه تربیت شنوایی هم به آمادگی مطلوبی برسید.

ضمنا بسیاری از هنرجویان علاقه دارند که در هنگام اجرای یک قطعه دارای وکال، بخش خوانندگی آن را نیز همزمان با نواختن بخوانند و غوغایی از نمایش خوانندگی و نوازندگی را به پا کنند. تربیت شنوایی به درد همین دسته از هنرجویان می خورد. به خاطر همین پیشنهاد می کنیم اگر علاقه به خواندن دارید، سری به بخش آموزش خوانندگی نت به نت بزنید. در آن بخش پکیج آموزش صداسازی را برای هنرجویان مهیا کرده ایم تا با هر سطح و قابلیت آوایی، هنرجو بتواند صدای خود را آماده و قدرتمند کند. و در کنار آن دوره جامع تربیت شنوایی را نیز در جریان گذاشته ایم تا همزمان هم برای نوازندگی، هم برای خوانندگی؛ گوش موسیقیایی خود را در حد حرفه ای تقویت کنید.

چه لذتی بالاتر از این که نوازنده سه تار با یادگیری ترانه فوق احساسی سوغاتی، شعر آن را هم خونندگی کند؟ نت به نت یک آکادمی موسیقی است. پیشنهادهایی که به شما می دهیم ضروری نیست. همه آپشن هایی هستند که می توانند جذابیت دنیای موسیقی برای هنرجو صد چندان کنند.

 

خرید سه تار استاندارد در فروشگاه نت به نت

 

آموزش 60 آهنگ جاودان ایرانی برای سه تار را یکجا خرید کنید

حتما با پکیج طلایی 60 قطعه برای سه تار در وبسایت نت به نت آشنا هستید. پکیجی که محبوبیت بسیار بالایی داشته و کاربران از آن استقبال زیادی کرده اند. مزایای این پکیج در آن است که با یک بار خرید، آموزش ویدیویی 60 آهنگ جاودان برای سه تار را یکجا در اختیار خواهید داشت آن هم با قیمتی نازل و مقرون به صرفه. این پکیج حاصل سالها فعالیت استاد اقبال است و برای ارج نهادن به شما هنرجویان وفادار، گردآوری شده است. فهرست آهنگ های این پکیج را در تصویر زیر مشاهده کنید. تک تک این قطعات در بالاترین کیفیت فنی و تکنیکی توسط استاد با ساز سه تار تدریس شده است.

 

60 قطعه برای تار و سه تار

 

به لینک زیر بروید و از این محصول فاخر آموزشی وبسایت نت به نت دیدن فرمایید.

 

آموزش ویدیویی 60 آهنگ جاودان برای سه تار

 

در ویدیوی زیر قسمتی از آموزش آهنگ سوغاتی(هایده) برای سه تار را مشاهده می کنید

 

سوالات متداول

سوغاتی نام یکی از ترانه های برتر موسیقی پاپ ایران به خوانندگی هایده است که در سال 1355 توسط محمد حیدری آهنگسازی شد و شعر زیبای آن را نیز اردلان سرفراز سرود. تنظیم دو مرحله ای این اثر نیز یک بار توسط محمد حیدری و بعد از آن توسط ناصر چشم آذر صورت گرفته است. خواننده های زیادی از جمله رضا صادقی، علی لهراسبی، شکیلا، ستار، هنگامه و... تا به حال آن را بازخوانی کرده اند.

توجه !

برای نمایش کامل ویدیوی درس بالا ابتدا از طریق کادر زیر درس مربوطه را خریداری نمایید.

سپس آن را از طریق پروفایل کاربری خود دانلود کنید. 

در صورت خرید پکیج مربوط به این آموزش ، به جای خرید تک درس ها ، حداقل 50 درصد هزینه ی خرید شما کاهش می باید.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما