فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

تجربه هنرجوی خردسال سه تار-تجربیات هنرجویان

  • انتشار1402/03/25
تجربه هنرجوی خردسال سه تار-تجربیات هنرجویان

این دختر کوچولوی شاد و پر انرژی، یکی از هنرجویان کلاس آموزش سه تار استاد اقبال به نام زینب احمدی است. در این ویدیو می بینید که زینب با چه علاقه ای در مورد سختی های اول راه برای در دست گرفتن سه تار خود می گوید. او با این سن کم خود به این نتیجه رسیده که عامل رفع همه سختی ها در سه تار نوازی؛ تمرین است. استاد چند جلسه اول را به چگونگی در دست گرفتن سه تار و انگشت گذاری برای نواختن نت های اصلی روی سیم اول اختصاص داد. اوایل راه کمی این مسئله برای زینب سخت بود. به هر حال جثه کوچک او باید پذیرای در بغل گرفتن ساز می شد. اما با پشتکاری که داشت و حمایت های مادرش بر این مسئله غلبه کرد و اکنون وارد فازهای جدیدی از یادگیری سه تار شده است. پس در جواب آن دسته از عزیزانی که می پرسند آیا آموزش سه تار برای کودکان امکان پذیر است؛ می گوییم بله. والدین می توانند فرزند دلبند خود را از سن 7 سالگی در کلاس های آموزش سه تار ثبت نام کنند.

 

آموزش خصوصی سه تار در وب سایت نت به نت


 

شکل گیری شخصیت اجتماعی کودکان در کلاس های آموزش موسیقی

هر چند در دنیای امروز اکثر هنرها و مهارت های فردی را به جای حضور در کلاس، می توان به روش مجازی آموخت؛ اما برای کودکان بحث فرق می کند. از آنجا که کودکان و خردسالان در سن و سال شکل گیری شخصیت اجتماعی هستند، بهتر است به طور حضوری زیر نظر یک مدرس حرفه ای و پر سابقه اقدام به یادگیری کنند. ارتباط مستقیم با استاد، در مسیر یادگیری آن ها نقش بسیار پر رنگی دارد و توصیه ما بر این است که جهت آموزش سه تار برای کودکان زیر 12 سال خود، آنها را به کلاس های حضوری ببرید.

 

حضور والدین در کلاس های نوازندگی کودکان، خوب یا بد؟

این مسئله یعنی حضور والدین در کلاس ها، مستقیما به نظر استاد بر می گردد. در همان یکی دو جلسه نخست، یک مدرس با تجربه متوجه می شود که حضور یکی از والدین در کلاس، هنرجوی خردسال را معذب می کند یا باعث آرامش و اطمینان خاطر او می گردد. به خاطر همین پدر و مادرها کاملا باید به استاد اعتماد کنند و چنانچه استاد آنها را از حضور در کلاس منع کرد، به راحتی بپذیرند. به هر حال شخصیت همه کودکان یکسان نیست. نسبت خجالتی بودن، اعتماد به نفس، وابستگی، تمرکز یا حواس پرتی و... با حضور والدین برای خردسالان متفاوت است. بهترین نتیجه زمانی عاید می شود که کودک در کلاس کاملا احساس آرامش کند و نگران اشتباهات خود نباشد.

نقش اصلی پدر و مادر در یادگیری موسیقی برای کودکان در محیط خانه است. به هیچ عنوان نباید به کودک فشار آوریم. نباید علاقه را به زور در او ایجاد کنیم بلکه این کار را از طریق سیستم تشویق برای جلب توجه و علاقه مندی کودک به ساز انجام دهیم. هیچ گاه او را با موفقیت های دیگر همسن و سال هایی مقایسه نکنیم. همچنین باید کاملا از عامل مخرب شخصیتی تهدید و تنبیه به جد دوری نماییم.

پیشنهاد می کنیم مقاله ای که در آن به نقش والدین در کشف استعدادهای کودک پرداخته شده است را در وبسایت نت به نت مطالعه کنید. بر روی لینک بزنید و این مقاله مفید را مطالعه کنید.

 

نقش والدین در تبلور استعداد نهان فرزندان

 

سوالات متداول

از آنجا که کودکان در سن رشد و شکل گیری شخصیت اجتماعی هستند، بهتر است برای آموزش تا دوازده سالگی در کلاس های حضوری شرکت کنند. ارتباط مستقیم و تعامل با استاد و دیگر هنرجویان باعث رشد بیشتر او می شود.
سه تار یک ساز سبک و بسیار ظریف می باشد و در دست گرفتن آن برای کودکان دشوار نیست. در صورت علاقه مندی، والدین می توانند کودک خود را از سن هفت سالگی در کلاس های آموزش سه تار ثبت نام کنند.

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما