فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آموزش آهنگ دل تنگ من (پای لنگ) برای سه تار

  • انتشار1402/02/24
آموزش آهنگ دل تنگ من (پای لنگ) برای سه تار

سلام همراهان عزیز وب سایت نت به نت. با یک قسمت دیگر از مجموعه دروس آموزش آهنگ برای سه تار در خدمت شما هستیم. آهنگ پای لنگ یا دل تنگ من، درسی است که استاد اقبال در این ویدیوی آموزشی به صورت کامل برای هنرجویان سه تار تدریس می کند. با چند ساعت تمرین دقیق و رعایت سر ضرب ها به وسیله مترونوم، این تصنیف زیبا را به راحتی یاد می گیرید و خواهید توانست در جمع و خلوت، از نواختن آن لذت ببرید.

 

چکیده مطلب:

این پست آموزشی اختصاص دارد به آموزش آهنگ دل تنگ من یا پای لنگ، از ساخته های استاد علی اکبر شیدا. استاد اقبال به صورت کامل نکات مربوط به نت خوانی را شرح می دهد و درس را میزان به میزان بر روی ساز اجرا می نماید. این پست برای هنرجویانی مناسب است که حداقل پکیج ماهور و شور در وبسایت نت به نت را کار کرده باشند.

 

نکات آموزشی آهنگ پای لنگ

- علائم سر کلید لا کرون، سی و می هم بمل هستند.

- کسر میزان شش هشتم و تمپوی درس عدد 100 نت سیاه نقطه دار در دقیقه را مشخص کرده است. می دانیم که میزان شش هشتم از شش ضرب با کشش نت چنگ تشکیل شده است. نت سیاه نقطه دار هم برابر با سه چنگ می باشد. پس اگر تمپو بر مبنای نت چنگ نوشته می شد، عدد آن روی 300 قرار می گرفت که معادل بود با 5 چنگ در ثانیه.

- سر ضرب ها را دقیقا رعایت کنید و هر نت را در جای خود اجرا نمایید. بری این کار استفاده از مترونوم توصیه می شود.

- دو سل ر کوک مورد نیاز برای تمرین و نواختن این قطعه است.

 

قیمت سه تار اصل در فروشگاه نت به نت

 

آهنگ دل تنگ من (پای لنگ)

این تصنیف از ساخته های استاد علی اکبر شیدا می باشد. البته سندیت این موضوع در ابهام قرار دارد. ولی ریتم شاد و ترانه ساده و روان آن قرابت بسیار نزدیکی با آثار شناخته شده این موسیقیدان و شاعر فقید دارد. در آلبوم معمای هستی، کار مشترک محمدرضا لطفی و محمدرضا شجریان، تصنیف پای لنگ به عنوان آخرین بخش و حسن ختام اجرا می گردد. نت این درس در کتاب تار و ترانه یمین غفاری قرار دارد.

 

کتاب آموزش سه تار


این نت را برای دانلود در ادامه قرار می دهیم. هر چند توصیه ما خرید کتاب تار و ترانه و استفاده از آهنگ های جذاب آن می باشد.

 

دانلود نت آهنگ آهنگ دل تنگ من (پای لنگ)

 

آموزش سه تار از سطح صفر

عزیزانی که مایل هستند نوازندگی با سه تار را یاد بگیرند، می توانند با استفاده از پکیج های آموزشی سه تار در وبسایت نت به نت به تصمیم خود جامه عمل بپوشانند. روش تدریس استاد اقبال در این پکیج ها به گونه ای است که هنرجو بدون هیچ پیش فرض و دانشی نسبت به موسیقی و ساز سه تار، و از سطح صفر می تواند یادگیری را آغاز کند و مراحل آموزشی را یک به بک با موفقیت طی نماید. بد نیست بدانید تا کنون بیش از پنج هزار نفر با آموزش سه تار نت به نت کار خود را شروع کرده اند. این وبسایت علاوه بر دوره ها و پکیج های آموزشی، مقالات و تمرینات کاربردی فراوانی را به صورت صد در صد رایگان در اختیار هنرجویان قرار داده است. همچنین بسته های آموزشی دیگری نیز همچون پکیج طلایی 60 قطعه برای سه تار، و پکیج جامع آموزش تئوری موسیقی از دیگر امکاناتی است که به موازات آموزش سه تار در اختیار کارfران قرار گرفته است. به بیان ساده، در نت به نت برای یادگیری سه تار هیچ چیزی کم نخواهید داشت. اگر نقشه راه برای نحوه شروع یادگیری و مراحل آموزش سه تار را می خواهید، به شما توصیه می کنیم مقاله زیر را به دقت مطالعه بفرمایید. در این مقاله به زبان ساده هر آنچه برای شروع یادگیری باید بدانید گفته شده است.

 

یادگیری سه تار را از کجا شروع کنم؟

 

متن آهنگ دل تنگ من (پای لنگ)

های های های های دل تنگ من

های های های های دل تنگ من

پیش دوست پیش دوست شده ننگ من

ره کجاست جانم، ره کجاست پای لنگ من

ره کجاست ره کجاست پای لنگ من

دانلود آهنگ های های دل تنگ من با صدای محمدرضا شجریان

 

در ویدیوی زیر آموزش آهنگ دل تنگ من را به صورت رایگان مشاهده نمایید

 

سوالات متداول

این امر بستگی به پیشرفت هنرجو در اجرای تکنیک های سه تار نوازی و همچنین توانایی او در مضراب و انگشت گذاری دارد. در شرایط عادی هنرجو پس از یک سال آموزش سه تار، کم کم می تواند یادگیری آهنگ را نیز شروع کند.
هر دستگاه موسیقی حال و هوای خود را دارد و بر درجات مختلفی از توالی نت ها سوار می شود. همچنین ربع و نیم پرده ها بایستی با حال و هوای دستگاه مربوطه هماهنگ شوند. از این رو در بسیاری از مواقع، کوک سه تار متناسب با دستگاهی که در آن می نوازیم، تغییر می یابد.

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما