فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آهنگ مجنون نبودم-آموزش همنوازی تنبک با آهنگ-درس شانزدهم

  • انتشار1401/10/13
آهنگ مجنون نبودم-آموزش همنوازی تنبک با آهنگ-درس شانزدهم

هنرجویان عزیز ساز تنبک در وب سایت نت به نت سلام. شانزدهمین درس از مجموعه آموزش همنوازی تنبک با آهنگ را نظاره گر هستید. مجموعه ای که با زحمات بی شائبه مدرس با سواد و با تجربه سازهای کوبه ای، استاد امین صادق پور، به صورت صد در صد رایگان در اختیار شما قرار گرفته است. جا دارد از همراه همیشگی ایشان نیز نام ببریم. نوازنده و مدرس سازهای تار و سه تار، استاد علی اقبال که بی شک وجود ایشان در این مجموعه دروس سریالی، حس و حال ویژه ای به کار می بخشد.

اما در این درس قرار است شما همنوازی با یک آهنگ محلی از خطه فارس به نام مجنون نبودم را یاد بگیرید. آهنگ خاطره انگیزی که همه ما با صدای سیما بینا بارها آن را شنیده ایم و در گنجه خاطراتمان محفوظ داشته ایم.

 

شروع آموزش تنبک گام به گام همراه با استاد امین صادق پور

 

چرا آموزش همنوازی برای هنرجویان تنبک مهم است؟

ببینید دوستان عزیز! این موضوع را چند بار در قالب ویدیو و متن برایتان توضیح داده ایم. حال می خواهیم با ذکر یک مثال فوتبالی ذهن شما را برای درک اهمیت این موضوع روشن کنیم.

فرض کنید شما یک فوتبالیستی هستید که در یک باشگاه فوتبال تمرین می کنید. شما همواره باید برای مسابقات رسمی آمادگی کامل داشته باشید. به خاطر همین هر روز به جلسات تمرین باشگاه خود می روید و زیر نظر مربی به تمرین پرداخته و با تاکتیک های جدید آشنا می شوید. این جلسات تمرین را می توان با جلسات آموزش تنبک که بر اساس اتودهای کتاب و زیر نظر مدرس برگزار می شود، مقایسه کرد. شما دائم تمرین می کنید و بر مهارت های خود اضافه می کنید. اما بالاخره باید یک جا بتوانید قابلیت ها و توانایی های خود را به رخ بکشید و به قول معروف ببینید چند مرده حلاج هستید. همانطور که قابلیت های یک فوتبالیست در مسابقات رسمی و در میدان مسابقه نمایان می شود، قابلیت های یک نوازنده تنبک نیز در اجراهای اوست که عیان می گردد. این قابلیت ها یعنی استفاده از سلیقه و خلاقیت در اجرای مختلف یک کسر میزان و همچنین توانایی هماهنگی با ملودی، همزمان با حفظ ریتم و سرضرب ها.

میدان همنوازی همان جایی است که هنرجو نه تنها می تواند قابلیت های خود را به چالش بکشد، بلکه پیشرفت خیره کننده ای در زمینه اجرای تکنیک های تنبک نوازی و نت خوانی و همانگی بین این دو داشته باشد.

 

خرید کتاب آموزش تنبک

 

نکاتی در مورد آموزش آهنگ مجنون نبودم

ضرب آهنگ این درس دو چهارم است. استاد صادق پور برای این درس دو پایه اصلی ریتم دو چهارم را در نظر گرفته است. این پایه ها، برای نواختن هر نوع آهنگی با کسر میزان دو چهارم مناسب است. اما برخی مواقع این شمایید که باید متناسب با حس و حال آهنگ سلیقه به خرج دهید. استاد در این درس با تغییراتی در نوع حرکات و کشش نت ها در پایه های اصلی، خطوط دیگری را نیز برای همنوازی با این آهنگ برای شما آماده کرده اند و تمام موارد مربوط به نت خوانی را به وضوح و با بیان ساده به شما آموزش می دهند. سپس کل درس را به همراه ملودی اجرا می کند.

نت های پایه و تغییر یافته را از لینک زیر می توانید دانلود کنید.

 

دانلود نت های آهنگ مجنون نبودم

 

هنرجویانی که به تازگی به جمع ما پیوسته اند، برای یادگیری این درس حتما می بایست پکیج دوره مقدماتی آموزش تنبک را کار کرده باشند.

 

متن آهنگ مجنون نبودم

مجنون نبودوم مجنونم کردی

از شهر خودوم بیرونم کردی یار

کدوم کوه و کمر بوی تو داره یار

کدوم ماه جلوه روی تو داره

همون ماهی که از قبله زند فریاد

نشون از طاق ابروی تو داره

مجنون نبودم مجنونم کردی

از شهر خودوم بیرونوم کردییار

الا دختر که موهای تو بوره یار

به حموم میروی راه تو دوره

به حموم میروی زودی بیایی یار

که اتیش بر دلوم مثل تنوره

مجنون نبودوم مجنونوم کردی

از شهر خودوم بیرونوم کردی یار

ستاره در هوا نقش زمین یار

خودوم انگشتروم یاروم نگین

خداوندا نگهدار نگینش باش

که یاراول و اخرهمینه

مجنون نبودوم مجنونوم کردی

از شهر خودوم بیرونوم کردی یار

 

دانلود آهنگ مجنون نبودم با صدای سیما بینا

 

در ویدیوی زیر آموزش همنوازی تنبک با آهنگ مجنون نبودم را مشاهده بفرمایید

 

 

اگر به ساز سه تار علاقه مند هستید کافی است از قسمت آموزش سه تار یادگیری این ساز اصیل و ایرانی را شروع کنید.

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما