فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آهنگ بیا بنویسیم-آموزش همنوازی تنبک با آهنگ-درس دوازدهم

  • انتشار1401/08/24
آهنگ بیا بنویسیم-آموزش همنوازی تنبک با آهنگ-درس دوازدهم

 هنرجویان عزیز سلام. درس دوازدهم از آموزش همنوازی تنبک با آهنگ را مشاهده می کنید. این همنوازی اجرایی است از آهنگ زیبای بیا بنویسیم از بانو مهستی. استاد صادق پور برای نت این درس، ریتم شش و هشتی را در نظر گرفته است که قبلا در درس پنجم دوره متوسطه آموزش تنبک آن را کار کرده اید. کافی است جلد دوم کتاب روش نوین آموزش تنبک مرتضی قاسمی را باز کنید و در صفحه 30 آن، نت مربوط به این همنوازی را مشاهده نمایید. طبق جلسات گذشته، استاد علی اقبال ملودی همراه با این کار را با ساز تار خود اجرا می کند وشما عزیزان می توانید با دیدن این ویدیوی آموزشی و نکته برداری از صحبت های استاد، این قطعه ریتمیک شاد را اجرا نمایید.

 

آموزش همنوازی تنبک با آهنگ

 

در صورت نبودن نوازنده برای همنوازی تنبک چه کنیم؟

خیلی از دوستان به ما پیام می دهند و می گویند در اطراف خود هیچ کس را نمی شناسند که ساز ملودیک بنوازد. یا اگر هم باشد، آن قدر رابطه نزدیکی نداریم که بخواهد برای این کار به من کمک کند. پس چگونه از دروس آموزش همنوازی تنبک استفاده کنم؟

در جواب باید بگوییم هنرجوی عزیز، فلسفه ارائه این دروس، درک شما از مسئله همنوازی تنبک است.می خواهیم کاری کنیم که بتوانید نواختن در یک گروه موسیقی را یاد بگیرید.

برای یادگیری حتما نیاز ندارید نوازنده ای همراه شما باشد. شما می توانید از فایل صوتی اجرای خام هر درس که برایتان قرار می دهیم استفاده کنید. میتوانید این فایل صوتی را از طریق باند پخش کنید و بر روی آن به همنوازی بپردازید. حتی اگر باند هم نداشتید، یک هدفون یا هندزفری عادی هم کار شما را راه می اندازد.

کلا در این ویدیوها ما مسیر همنوازی تنبک را به شما یاد می دهیم. شما می توانید از هر طریقی به این مطلوب برسید. میتوانید خودتان روی ریتم بخوانید. می توانید یک آهنگ شش وهشت دلخواه بگذارید و یکی از ریتم هایی که یادگرفته اید را با آن همنوازی کنید. راههای مختلفی برای این منظور وجود دارد.

به هر حال همنوازی یکی از اهداف اصلی نوازنده تنبک است. خواسته یا ناخواسته آینده شما به نوازندگی با سازهای ملودیک گره خورده است. از گروه های کوچک موسیقی و اجراهای دو نفره گرفته، تا ارکسترهای بزرگ و پر از نوازنده. بهترین وجه یادگیری تنبک، به کارگیری هنر و مهارن خود در همنوازی است. هدف این قسمت از آموزش های وبسایت نت به نت نیز همین است.

 

آموزش تنبک در وب سایت نت به نت

 

آموزش همنوازی آهنگ بیا بنویسیم با تنبک

بیا بنویسیم دومین آهنگ آلبوم یکی را دوست میدارم با صدای مهستی می باشد. آهنگسازی این اثر توسط محمد حیدری ساخته شده و ترانه سرای آن اردلان سرفراز می باشد. از این ترانه استقبال بسیار زیادی شد و هنوز هم در لیست آهنگ های بسیاری از علاقه مندان به موسقی قرار دارد. هنرجویان تنبک برای استفاده از ریتم این درس حداقل باید پکیج دوره مقدماتی آموزش تنبک را به صورت کامل، و همچنین پنج درس نخست پکیج آموزش تنبک-دوره متوسطه را کار کرده باشند تا انواع ریتم های شش هشتم آشنایی داشته باشند.

این درس یک ریتم شش هشت ساده است. این دروس از درجه سختی ساده به مشکل پیش می رود. پس حتما از اول شروع کنید و اگر توانستید بدون مشکل درسی را بنوازید، جواز استفاده از درس بعدی را به دست آورده اید. 

 

سوالات متداول

نوازنده ساز کوبه ای مثل تنبک با ریتم سر و کار دارد. ریتم اساس نوازندگی او را تشکیل می دهد. نوازنده پس از یادگیری ریتم های مختلف، بایستی بتواند از هر کدام متناسب با ملودی مورد نظر استفاده کند. این کار جز در سایه تمرین های عملی به دست نمی آید. دروس همنوازی تنبک با آهنگ در وبسایت نت به نت مرجع خوبی برای نهادینه کردن این هنر در نوازنده به حساب می آید.

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما