فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آهنگ مرغ سحر-آموزش همنوازی تنبک با آهنگ-درس دهم

  • انتشار1401/08/01
آهنگ مرغ سحر-آموزش همنوازی تنبک با آهنگ-درس دهم

هنرجویان ساز تنبک در این بخش درس دهم از آموزش همنوازی تنبک با ساز ملودیک را مشاهده می فرمایید. استاد امین صادق پور مدرس با تجربه این ساز کوبه ای نکات مربوط به نت این تمرین را در ابتدای ویدیو توضیح می دهد. همنوازی این درس با ملودی خاطره انگیز تصنیف مرغ سحر، یکی از با شکوه ترین آهنگ های موسیقی ایران است. مثل درس های قبلی، استاد علی اقبال مدرس تار و سه تار وبسایت نت به نت ملودی این همنوازی را با ساز تار خود اجرا می کند.

 

آموزش تنبک در وب سایت نت به نت

 

همنوازی تنبک با آهنگ در ریتم شش هشتم سنگین

این درس نیز مثل درس نهم در ریتم شش و هشت سنگین اجرا می شود. نُت آن در صفحه 32 و 33 جلد دوم کتاب روش نوین آموزش تنبک قرار دارد. این دو صفحه در درس هفتم و درس هشتم دوره متوسطه آموزش تنبک توسط استاد صادق پور تدریس شده است. پس اگر هنرجوی وبسایت نت به نت هستید، برای یادگیری این درس همنوازی، حتما بایستی علاوه بر دوره مقدماتی آموزش تنبک؛ 8 درس نخست دوره متوسطه را نیز پشت سر گذاشته باشید. همانطور که در جلسه گذشته نیز ذکر کردیم، ریتم شش هشتم سنگین به میزان شش و هشتی گفته می شود که ترکیبی از نت های چنگ، دولاچنگ و در برخی موارد سه لاچنگ را داشته باشد. در این نوع از میزان، تعداد ضربه های نوازنده به ساز زیادتر از میزان شش هشتم ساده است.

 

پاسخ به سوالات رایج برای یادگیری ساز تنبک

 

اهمیت آموزش همنوازی تنبک با آهنگ

شاید پیش خود بگویید ما که در حال یادگیری تنبک با استفاده از پکیج های آموزشی ساز تنبک هستیم. دیگر چه احتیاجی به دروس همنوازی داریم؟ به این حرف می توان در قالب یک مثال ساده پاسخ داد. مثلا یک فوتبالیست حرفه ای که در تمام تمرینات تیم خود شرکت می کند، با خود بگوید من که فوتبال را سر تمرین ها یاد می گیرم. دیگر چه نیازی است که در بازی های رسمی شرکت کنم؟

آری دوستان. تمرین هایی که شما در دوره های آموزش تنبک انجام می دهید، پشت صحنه ماجراست. هیچ کس پشت صحنه را نمی بیند، بلکه نگاه ها همه به ویترین یا صحنه نمایش است. شما این همه زحمت می کشید و اتودهای گاها بی روح را تمرین می کنید که بتوانید از آنها در گروه نوازی ها و اجراهای مختلف عمومی و خصوصی استفاده کنید و هنر خود را به معرض نمایش بگذارید. هدف دروس همنوازی نیز همین است. این دروس شما را مهیای اجرا با سازهای ملودیک می کند که خود هدف اصلی یک نوازنده تنبک است.

 

در ویدیوی زیر قسمت دهم همنوازی تنبک با آهنگ را به رایگان مشاهده کنید

 

سوالات متداول

تمرین هایی که شما در مورد آموزش تنبک انجام می دهید، پشت صحنه ماجراست. هیچ کس پشت صحنه را نمی بیند، بلکه نگاه ها همه به ویترین یا صحنه نمایش است. شما این همه زحمت می کشید و اتودهای گاها بی روح را تمرین می کنید که بتوانید از آنها در گروه نوازی ها و اجراهای مختلف عمومی و خصوصی استفاده کنید و هنر خود را به معرض نمایش بگذارید. دروس آموزش همنوازی شما را مهیای اجرا با سازهای ملودیک می کند که خود هدف اصلی یک نوازنده تنبک می باشد.
باید ریتم هایی که یاد گرفته اید را روی آهنگ های مختلف بنوازید. این کار باعث می شود سرضرب ها را دقیق و بدون اشکال اجرا نمایید. به همین منظور می توانید از نوازنده یک ساز ملودیک بخواهید شما را در ریتم های مختلف همراهی کند. حتی می توانید آهنگی را پخش کرده و با تنبک خود ریتم آن را بنوازید. استفاده از ویدیوهای آموزش هنوازی با تنبک نیز در این زمینه بسیار کار ساز است.

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما