فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آهنگ دل بردی از من به یغما-آموزش همنوازی تنبک با آهنگ-درس نهم

  • انتشار1401/07/19
آهنگ دل بردی از من به یغما-آموزش همنوازی تنبک با آهنگ-درس نهم

درود بر همراهان عزیز وبسایت نت به نت و هنرجویان گرامی ساز تنبک. نهمین جلسه از کارگاه آموزشی همنوازی تنبک با آهنگ را مشاهده می کنید. درس های این شاخه از آموزش تنبک همگی به صورت پیوسته ارائه شده است. یعنی بایستی حتما از درس اول شروع کنید و به شکل گسسته و بدون ترتیب پیش نروید. استاد صادق پور مدرس تنبک وبسایت نت به نت برای درس نهم همنوازی تنبک با آهنگ، کسر میزان شش هشتم سنگین را در نظر گرفته است. قبل از آنکه به تعریف میزان شش و هشت سنگین بپردازیم، به اطلاع شما می رسانیم که برای یادگیری این درس حتما باید دوره مقدماتی آموزش تنبک و همچنین هشت درس نخست دوره متوسطه تنبک را پشت سر گذاشته باشید. در درس هفتم و هشتم دوره متوسطه به طور کامل تنبک نوازی در کسر میزان شش و هشت سنگین را یاد گرفتیم.

 

همنوازی تنبک با تصنیفی در میزان شش هشتم سنگین

استاد صادق پور برای این درس از نت های درس هفتم دوره متوسطه استفاده می کند. شما بایستی با مراجعه به صفحه 32 از جلد دوم کتاب روش نوین آموزش تنبک مرتضی قاسمی، نت درس همنوازی امروز را در مقابل خود داشته باشید و بعد از دیدن ویدیوی آموزشی و نکته برداری از موارد مهم درس، به تمرین بپردازید. ملودی همراه با ریتم این درس توسط استاد علی اقبال، مدرس سازهای تار و سه تار وبسایت نت به نت اجرا می شود و تصنیف زیبای دل بردی از من به یغما، یکی از شاهکارهای خوانندگی استاد محمدرضا شجریان را با تار خود می نوازد. گفتیم که ریتم یا کسر میزان یا میزان نمای این درس شش هشتم سنگین است. شش هشتم سنگین به این معناست که آن میزان، ترکیبی از نت چنگ، دولاچنگ و حتی سه لاچنگ باشد که باعث می شود تعداد ضربی که نوازنده در طول میزان اجرا می کند زیاد باشد. به عکس زیر نگاه کنید. میزان اول یک میزان شش و هشت ساده است، چرا؟ چون فقط از دو نت سیاه نقطه دار تشکیل شده است و نوازنده فقط دو ضرب می نوازد. اما میزان های دوم و سوم شش هشت سنگین هستند. در میزان دوم 6 و در میزان سوم 8 ضرب توسط نوازنده اجرا می شود.

 

آموزش همنوازی تنبک

 

باز هم تاکید می کنیم که برای یادگیری این درس حتما دوره مقدماتی و همچنین هشت درس از دوره متوسطه را باید پشت سر گذاشته باشید. پیشنهاد می کنیم سری به قسمت پکیج های آموزشی تنبک بزنید. هر دو دوره مقدماتی و متوسطه در دو پکیج جامع و مقرون به صرفه برای شما گردآوری شده و به وسیله آنها می توانید نوازندگی تنبک را به راحت ترین شکل ممکن یاد بگیرید.

 

آموزش تنبک در وب سایت نت به نت

 

روش های همنوازی تنبک با آهنگ

1- از یک نوازنده ی ساز ملودیک بخواهید شما را همراهی کند.

2- از فایل صوتی درج شده در همین صفحه استفاده کنید.

3- خودتان می توانید ملودی را با صدای خود بخوانید و یا زمزمه کنید.

 

فایل صوتی اجرای این همنوازی را دانلود کنید

 

سوالات متداول

اگر غالب نت های یک میزان شش هشتم، نت های چنگ، دولاچنگ و یا سه لاچنگ باشد، به این میزان شش هشتم سنگین گفته می شود. اگر این میزان فقط از نت هایی با ارزش زمانی بیشتری از چنگ ساخته شده باشد (مثل نت سیاه یا سیاه نقطه دار) به آن شش و هشت ساده می گویند.

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما