فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آهنگ ترمه و اطلس با تنبک-درس هشتم

  • انتشار1401/06/30
آهنگ ترمه و اطلس با تنبک-درس هشتم

 

اهنگ ترمه و اطلس با تنبک

به قسمت هشتم از مجموعه ویدیوهای آموزش همنوازی تنبک با آهنگ رسیدیم. مجوعه ای جذاب و پرطرفدار که حسابی در دل هنرجویان تنبک جا باز کرده است. این بار هم استاد صادق پور با در نظر گرفتن یک ریتم شش هشتم سنگین یا به اصطلاح بابا کرم، همنوازی روی این کسر میزان را به شما آموزش می دهد. استاد اقبال مدرس تار و سه تار وبسایت نت به نت مثل قسمت های گذشته ملودی همراه با ریتم را خواهد نواخت. هنرجویان می توانند با مشاهده این ویدیوی آموزشی رایگان، و تمرکز بر نکاتی که استاد در مورد نت های این همنوازی ارائه می کند، یک گام دیگر به هنر همنوازی تنبک با ملودی نزدیک تر شده و مهارت های تنبک نوازی خود را ارتقا بخشند.

 

پیش نیاز های مربوط به درس هشتم همنوازی تنبک

ببینید دوستان عزیز، هر درس از مجموعه همنوازی تنبک به صورت هدفدار و از آسان به سخت تهیه و عرضه شده است. این یعنی چه؟ یعنی اینکه اگر هنرجوی نت به نت هستید، حتما دروس همنوازی را بایستی به ترتیب و از قسمت اول شروع کنید. هر قسمت برای خود سطح ویژه ای از مهارت هنرجو در نواختن تکنیک ها، شناخت سر ضرب ها و تسلط بر کسر میزان ها را می طلبد. پس حتما از ویدیوی اول شروع کنید. اما اگر هنرجوی نت به نت نیستید و در جای دیگر به مهارت های لازم رسیده اید، می توانید از هر جا که خواستید به تمرین با ویدیوهای ما بپردازید.

پیش نیاز درس امروز برای هنرجویان تنبک وبسایت نت به نت گذراندن کامل دوره مقدماتی تنبک و حداقل 5 درس از دوره متوسطه تنبک است. خوشبختانه هر دو دوره در قالب پکیج های آموزشی تنبک گرداوری شده و هنرجو میتواند با هزینه ای کمتر نسبت به خرید تکی درس ها، همه آنها را در اختیار داشته باشد.

 

آموزش همنوازی تنبک با آهنگ ترمه و اطلس معین

استاد صادق پور برای آموزش این همنوازی آهنگ ترمه و اطلس را به عنوان ملودی همراه در نظر گرفته است. این آهنگ ریتمیک و شاد یکی از ترانه های ماندگار موسیقی ایرانی است که توسط خواننده خوش صدا و پر آوازه کشورمان نصرالله معین نجف آبادی، ملقب به "معین" اجرا شده است. اگر بین اعضای خانواده یا دوستان و آشنایان، فردی را می شناسید که نوازنده یک ساز ملودیک است، از او بخواهید در اجرا و تمرین این آهنگ با شما همکاری کند. این عمل موجب تقویت نوازندگی هر دوی شما خواهد شد. پس اجازه ندهید منتی بر سر شما بگذارد.

 

آهنگ ترمه و اطلس آموزش همنوازی تنبک با آهنگ

 

آموزش تنبک در وب سایت نت به نت

 

نکات مهم پیرامون نت خوانی درس هشتم

نت این درس در صفحه 26 و 27 جلد دوم کتاب روش نوین آموزش تنبک مرتضی قاسمی قرار دارد. استاد صادق پور با تغییراتی مختصر در میزان های درس، آن را برای درس امروز بهینه می کند. نکات زیر را حتما مد نظر قرار دهید:

1- شما نیز تمام تغییرات در نت ها را طبق این فیلم اعمال کنید.

2- چندین بار نت ها را بدون آهنگ بنوازید تا ریتم ها و سرضرب ها در ذهنتان بنشیند. (مهم)

3- یادتان باشد که هر گاه نت ریز در انتهای میزان داشته باشیم، زینت ابتدای میزان بعدی حذف می شود.

4- لزوما سرضرب های تنبک با شروع ملودی همزمان نیست. مثلا در این درس، اولین سرضرب بعد از اجرای چند نت ملودی نواخته می شود.

5- به جز استفاده از فایل صوتی، همراه با اجرای اساتید هم بنوازید هم بخوانید.

6- اگر نوازنده ساز ملودیک در دسترس نبود، خودتان همزمان بخوانید و یا از فایل صوتی این درس استفاده کنید.

 

فایل صوتی اجرای این همنوازی را دانلود کنید

 

در ویدیوی زیر درس هشتم همنوازی تنبک با اهنگ را مشاهده بفرمایید

 

سوالات متداول

تنبک یک ساز غیر ملودیک است. یعنی نت های هفتگانه در آن جایی ندارد. ماهیت سازهای کوبه ای همین است. نوازنده این گونه سازها با پیشرفت خود، در آینده وارد گروههای کوچک و بزرگ همنوازی و ارکسترهای موسیقی می شوند. نوازنده تنبک برای همه سازهایی که در گروه می نوازند، حکم رهبر ارکست را خواهد داشت. چرا که همه نوازندگان برای نواختن، گوششان به ریتم و سرضرب های او خواهد بود. نوازنده تنبک ستاره ای دنباله دار است که نوازندگان به دنبال آن حرکت می کنند.
جای هیچ نگرانی ای نیست. فایل صوتی و خام همنوازی را برای همین گذاشته ایم. که آن را بشنوید و همراه با آن نوازندگی کنید. خودتان هم می توانید با خواندن یا زمزمه کردن آهنگ، خود را همراهی کنید. به هر حال حنجره آدم همچون یک ساز کامل، قادر به تولید همه نت ها و هرگونه ملودی است.
بهتر است در کنار یادگیری درسهای روتین آموزش تنبک که بر اساس اتودهای تمرینی است، هفته ای یک روز را به یادگیری همنوازی اختصاص دهید. این کار در پیشرفت سریع تر شما بسیار موثر خواهد بود.

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما