فروشگاه

پست های آموزشی

پست آموزشی

آهنگ رویای خواب-آموزش آهنگ برای تار

  • انتشار1401/05/25
آهنگ رویای خواب-آموزش آهنگ برای تار

هنرجویان عزیز ساز تار با آموزش یک آهنگ رایگان دیگر برای ساز اصیل و شکوهمند تار همراه شما هستیم. استاد اقبال مدرس تار و سه تار وبسایت نت به نت برای این درس آموزش آهنگ رویای خواب، یکی از پر احساس ترین آهنگ های موسیقی کلاسیک ایرانی را برای شما در نظر دارد. این آهنگ که با نام شهزاده رویا نیز شناخته می شود دارای شعری عاشقانه با پایان بندی تراژیک می باشد. احساس زیاد نهفته در ملودی و شعر این قطعه و اجرای آن در آواز اصفهان باعث شده همه اقشار با آن ارتباط برقرار کنند. آموزش این آهنگ نیز به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار گرفته است. برای دانلود نت آهنگ شهزاده رویا نیز می توانید به لینکی که در ادامه قرار داده ایم مراجعه نمایید.

 

آموزش تار در وبسایت نت به نت

اگر به وبسایت نت به نت مراجعه کنید، در قسمت آموزش تار شاخه ای به نام آموزش آهنگ برای تار خواهید دید. آهنگ رویای خواب نوزدهمین آهنگی است که در این شاخه قرار گرفته است. تمامی این آهنگ ها رایگان هستند و برای هنرجویان سطح مبتدی ساز تار در نظر گرفته شده اند.

اما منظور از سطح مبتدی چیست؟ هنرجوی سطح مبتدی به کسی گفته می شود که که با اصول مقدماتی ساز خود آشنا شده، جای پرده ها را می شناسد و توانایی نسبی ای نسبت به نت خوانی کسب کرده است. همچنین بتواند تمرینات ساده ابتدایی را بنوازد و با اکول های نوازندگی آشنا باشد.

به طور خلاصه منظور از هنرجوی مبتدی، هنرجویانی است که پکیج مقدماتی آموزش تار را پشت سر گذاشته باشند. این دوره در وبسایت نت به نت هم اکنون به صورت رایگان در دسترس عموم قرار دارد و استاد اقبال طی بیست و پنج ویدیوی آموزشی به تدریس کتاب دستور مقدماتی تار و سه تار هنرستان پرداخته است. اگر هنوز دوره مقدماتی را شروع نکرده اید، از هم اکنون می توانید برای آن اقدام کنید. با گذراندن این دوره شما نیز می توانید این آهنگ های ناب و خاطره انگیز را یاد بگیرید.

 

آموزش تار را از کجا شروع کنم

 

آهنگ رویای خواب (شهزاده رویا)

آهنگ رویای خواب از ساخته های همایون خرم، آهنگساز بزرگ کشورمان و شعر زیبای آن از سروده های شاعر پر آوازه معاصر، بیژن ترقی می باشد. در این شعر، عاشق به توصیف خواب دیشب خود می پردازد که معشوق را بر اسب سفید آرزوها دیده که به سوی او می آید. در این خیال، وصال او را قطعی می داند، غافل از اینکه از خواب خوش بیدار می شود و این رویای شیرین در مقابل دیدگان او محو می شود.

 

متن آهنگ رویای خواب

دیدم تو خواب وقت سحـر / شهزاده ای زریــن کمــــر

نشستـه بر اســـب سفیـــد / می اومـد از کوه و کمــــر

می رفت و آتش به دلم می زد نگاهش / می رفت و آتش به دلم می زد نگاهش

کاشکی دلم رسوا بشـه ، دریا بشـه ، این دو چشـم پر آبــم

روزی که بختم وا بشه ، پیدا بشه ، اون که اومد تو خوابم / شهزاده ی رویـــــای من شایــــد تویــی

اون کس که شب در خواب من آید تویی تــــو…

از خــواب شیـرین ، ناگـه پریــدم ،او را ندیـــدم ، دیگــر کنــارم به خـدا / جانم رسیده ، از غصه بر لب ،هر روز و هر شب ، در انتظارم به خـدا

 

دانلود نت آهنگ رویای خواب(شهزاده رویا)

دانلود و پخش آنلاین آهنگ رویای خواب (شهزاده رویا) – مهستی

 

 

توجه !

این پست آموزشی رایگان است.

برخی محصولات فروشگاه

همه موارد

نظر دهید (برای اعضا)

به این مورد امتیاز بدهید

Captcha

نظرات (0)

تاکنون نظری ثبت نشده است.

سبد خرید 0
تماس با ما